Suzuki Wagon R+ automata, megnövekedett fogyasztás lehetséges okai?
Elsősorban az automata váltós Suzuki Wagon R+ tulajdonosok véleményére vagyok kíváncsi a problémámmal kapcsolatban.
Néhány hónapja vásároltam egy ilyen autót, az első időszakban 8-9 liter közötti fogyasztásokat mértem 100 kilométeren, de ez az utóbbi 2 hétben látványosan megugrott 10 liter fölött zabált...
Az olajat nem eszi, legalábbis nem érzékelhetően, de a fogyasztása valamiért megugrott.
Mivel még nincs nálam hosszú ideje az autó, és igazából összehasonlítási alapom sincs, az is érdekelne, hogy ezeknél az automata váltóknál a váltás milyen fordulaton történik, mert azt is magasnak találom, főleg indulás után (hideg motor, hideg olaj).
Bemelegedve picit jobb, gyorsabb a váltó, ami egyébként észrevétlenül, rángatás nélkül vált, csak a fordulatszámmérőn látszik a váltás, de az jellemzően 3000 fordultnál történik, amit sokallok.
Nem tudom, hogy a váltószivattyúnak lehet-e ehhez köze, vagy természetes a 3000-ig kipörgetés ezeknél az autóknál.
A fogyasztás növekedés tény, de ott még lehet a gyújtógyertyákkal is gond, vásárlás után volt olajcsere, vezérlés csere, de a gyertyákat nem nézettem meg - nem köhög krákog a motor, az étvágya viszont nagyon megnőtt.
Volt cserélve a váltóban is olaj, látszik is az olaj színén, viszont abban már nem vagyok biztos, hogy a váltó olajszűréjét is kicserélték.
A váltószivattyú hidegen "fütyül", hangja van, bemelegedve elhalkul, innen jött a gondolat, hogy esetleg a kelleténél kisebb az olajnyomás a váltóban, de ez is csak találgatás részünkről.
Megy az autó, van benne erő, a váltások is rángatás mentesek, valamiért a fogyasztása ugrott meg jelentősen.
Nincs összehasonlítási alapom, csak gondolati szinten az a véleményem, hogy alacsonyabb fordulaton is válthatna felfelé a váltó, nem kellene 3000-ig felpörögnie - ezért kérdeztem mások tapasztalatát, mert lehet ez náluk is így van, csak nekem furcsa.
A szerelővel csak azért várok, mert előbb a postásnak kell megérkezni :-)
nekem eddig(most is)csak automata szuzukiaim voltak, vannak..
az automata WagonR-el építkeztem, utánfutóztam, tette a dolgát, sosem volt baj...olajat a váltóban nem cseréltem, mert felesleges(nek véltem)
szóval nem magas a háromezres váltás, a mostanim (VVT)is ilyen fordulaton vált ha hideg..ugyanis van benne egy hőérzékelő, ami nem engedi kisebb fordulaton váltani, ha hideg a motor..ezeben nem hajómotor van, tehát kell a fordulat..
Ha simán, szépen vált, akkor ne menj szerelőhöz, várd meg amíg bemelegszik és akkor már taposhatod..
üresen, egy személlyel, kemény gumival, sík úton 8 liert alapból megeszik, de utánfutóval,némi rakománnyal tíz, fullra pakolva, tetőcsomi is, akkor tizenkettő..
Ezt amit most írok,senki nem akarja megcsinálni, pedig a motor jó állapotát csakis kipufogógáz-elemzéssel lehet megállapítani.. a kötrnyezetvédelmi mérés megmutatja jó e az égés a motorban...ha az adatok gyáriak, akkor ne törődj vele, jó az autó.
esetleg kétszer egymás után tankold tele OMV 100 as benyával, vagy shell 100 racing nitro-val..
a motorolaj nem árt, ha 5W40 Eneos hyper.
a gyertyákat nem kell cserélni, csak ha rossz a zöldkárty-amérés eredménye...akkor viszont iridiumra..
szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!