Mikor kell váltani dízel autóval?
tehát alapesetben, benzinessel elvileg..
0-20km/h 1. fokozat
20-40km/h 2.es fokozat
stb.
Dízel üzemű autóban, elvileg gyorsabban kell váltani
mikor 1-es, mikor 2-es?
én többnyire akkor váltok ha 2000 fölé megy huzamosabban a fordulat.
Amúgy meg autó függő.
Az én kocsimon egyértelmű, hogy úgy van beállítva a motor, hogy sík terepen 3-asban legyen meg 2000-nél az 50km/h
4-est olyan 60km/h-tól lehet váltani és 70-80 környékén szoktam 5-ösbe tenni.
Van aki ki van borulva, hogy városban 3-asban megyek, de a kocsi koszöni, nagyon jól érzi így magát, nem erőlködik, nem pörög túl és a fogyasztása is rendben van.
tehát akkor inkább a fordulatszámot nézzem? ha 2000 fölé megy, akkor váltok.
avagy inkább ez igaz lehet 0-15km/h 1-es 15-30km/h 2-es vhogy így van.
egyébként ford fiesta 1.5
Nyilván a fordulatszámot, hisz nem ugyanannyi a fordulat sík úton és 45 fokos emelkedőn se.
Múltkor Budán kellett felmennem a hegyre. Mentek előttem is, így kb 40km/h környékén haladtunk, de végig 2-esben mentem, mert 3-asban nagyon kevés volt a fordulat neki.
Sík terepen ugyanez a sebesség természetesen röhögve megy 3-asban.
Látom tőled lehet kérdezni, kösz! Eddig oké. Ha lelassítok, akkor hova kapcsoljak vissza, ha a fordulatszámot nézem?
1-esbe ha megállok, ha lassítok akkor elég a 2-es?
Ez a kocsidtól függ.
Idővel hallás alapján fogsz váltani és kevesebbet nézed a fordulatmérőt. Van olyan kocsi amiben nem is jelzik ki.
Elméletben 1-esbe akkor váltasz ha el akarsz indulni. A valóság viszont az, hogy egy bizonyos sebesség alatt már nagyon kevés a 2-es és muszáj 1-esbe váltani, mert 2-esben csak égeted a kuplungot. Viszont 1-es fokozatnál nincs szinkrongyűrű így nehezebben veszi be ha mozog a kocsi. Én ezt úgy oldom meg, hogy már tudom 1-2 másodperccel korábban, hogy vissza kell váltanom, és szépen lassan óvatosan teszem 1-esbe, olyankor hirtelen nem megy. (legalábbis az én kocsimban nem)
Egyéb esetekben visszaváltás:
Pl 3-asban megyek 50-el 2000-es fordulattal. Lassítok motorfékkel mert piros a lámpa távolabb. Tegyük fel, hogy nem áll előttem senki. Lassulok 45-40-35km/h felé. A fordulat is esik lefele 1300-1500 körülre. Ha folyamatosan ezzel a sebességgel akarok tovább haladni, akkor visszaváltok, pl mert 30-as zóna van. Ha viszont a lámpás esetnél maradunk, akkor közben zöldre vált és nem váltok vissza, csak kövérebb gázt adok. Ebben az esetben kicsit nehezebben indul el, főleg mert nekem turbó dízeles kocsim van, de visszaváltani 1 másodperc kedvéért fölösleges szerintem.
Tehát akkor váltunk vissza vagy fel, ha a fordulat túl magasra-alacsonyra ugrott-esett, viszont a sebességet tartani akarjuk.
Ha csak hirtelen fel akarod pörgetni a kocsit és kilőni magasabb sebességre, utána azonnal motorfékezni, akkor arra a kicsi időre fölös felváltani.
Most lett meg a jogosítványom. Dízel autón tanultam és km-hez váltottunk.
1-es induló
20-nál 2-es
40-nél 3-as
tarrós 50-nél 4-es
75 felett 5-ös.
Vissza 75 alá ha esik 4-es, 45 alá 3-as, 30 alá 2-es és 15 alatt 1-es.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!