Mennyi idő megtanulni autót vezetni?
Tényleg olyan sok idő? Tehát akinek már megvan a jogsija, kb. csak épphogy tudja kezelni az autót, és mindig a váltásra, indexre, iránytartásra stb figyel, mint arra, hogy ki jön mögötte, lámpákra, meg amúgy hogy mi történik a forgalomban?
Ha ez így van, akkor kb csak este mennék ki vezetni, amikor nincsenek sokan, és addig gyakorolnék amíg csukott szemmel tudnám vezetni az autót. (Ezt a vezetés technikai részére értem)
2. igen, én úgy értettem, hogy megtanulni kezelni a kocsit, hogy hogyan kell váltani, meg ilyesmi.
A forgalomban való vezetés az megint más tészta, de az gondolom nagyon fontos, hogy maga a vezetés jól menjen.
Tenyleg hosszu ido. Es tenyleg nem tud semmit az alapmuveleken kivul, aki most kapja meg a jogsijat.
A 'csak este vezetek' viszont emeletes marhasag. Vezetni, gyakorolni a forgalomban kell, lehetoleg egy meretes 'T' betuvel az auto hatuljan, hogy a tobbiek figyeljenek rad, es ne turelmetlenkedjenek, ha mondjuk lefulladsz a lampanal. Nem kell tulparazni az egeszet, az auto alapszintu kezeleset megtanitjak az oktatason, a rutint meg ugyis csak a forgalomban tudod megszerezni.
Én kb. 2000 km vezettem mióta megvan a jogsi. Már sokkal jobb vagyok, mint anno. De én is egyetértek a 10 ezer km. Persze városban.
Még én is csinálok kezdő hibákat. Ez rutin hiánya miatt van.
A vezetés rutint mindig városi km-ben mérik, nem években, vagy hónapokban.
De készülj fel a sok baromra, mert van belőlük rendesen.
oké, köszi a válaszokat.
este városban vezetni szerintem egyáltalán nem emeletes baromság, nincsenek sokan, minden jól látszik, talán nincs annyi következménye ha elrontok vmit.
a T tábla jó ötlet, tényleg ki fogom rakni.
tudom, hogy sok a hülye az utakon, én nem is akarok közéjük tartozni, többek között ezért is érdekel, mennyi idő egyáltalán megszokni egy kocsi kezelését.
a forgalomban hogyan boldogulok, az megint egy más dolog, gondolom abba csak úgy lehet belejönni, ha sokat van kint az ember.
Amíg a technikai kezelés elvonja a figyelmedet, addig a vizsgáig sem jutsz el.
A váltás, index, stb viszonylag rövid idő alatt rutinná válik, néhány10 óra elég hozzá, hogy menjen, még ha kicsit nehézkesen is. Szerintem úgy a 15-20. óra környékén már a forgalmat is elvárás figyelni. És nem csak a forgalmat, hanem minden mást. A torkolatokat, gyalogosokat, út szélén játszó kisgyereket, parkolóhelyeket, stb.
Aztán hogy ezek befogadására és feldolgozására képes vagy-e a hátralevő 10-15 órában, az más kérdés.
Én nem voltam. Nekem több idő kellett.
"tudom, hogy sok a hülye az utakon, én nem is akarok közéjük tartozni, többek között ezért is érdekel, mennyi idő egyáltalán megszokni egy kocsi kezelését."
Na, itt álljunk meg egy polgári szóra. A legnagyobb hülyeségeket ugyanis nem a kezdők csinálják, hanem akik kinőttek már az iskolapadból, és azt hiszik, tudnak vezetni. Közel 40 éve vezetek (nem hivatásszerűen), volt hát időm megtapasztalni rutin fokozatait.
Kb 10ezernél érzed már a vas minden rezdülését. Rutinból kiszűröd a kvázi eseteket, és ösztönösen lassítasz. Viszont ilyenkor van az is, amit úgy hívok: á, ez még belefér! Na, ilyenkor szoktak hülyeséget csinálni a sofőrök.
Mire elérsz a 100ezerhez, megtanulod, hogy a tested nem gép. Néha cserbenhagy. Pillanatokra lankad a figyelmed, urambocsá' elalszol két másodpercre, stb. Ilyenkor már tudod, mikor kell megállni, még ha 5 km-re vagy is az otthonodtól.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!