Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Derbi GPR 50R motor elektronik...

BefoRe kérdése:

Derbi GPR 50R motor elektronikus hiba. Aksi probléma, vagy esetleg más?

Figyelt kérdés

A probléma a következő:

A motor önindítója tökéletesen működik, egyből elsőre indul rendesen. De rá kb. fél perccel elkezd leesni a fordulatszám, a motor lámpája, a műszerfal lámpája halványodik, és egyszer csak leáll a motor, mintha lemerült volna az aksi. Mikor megyek a motorral a világítás rendesen működik, csak amikor pl. egy dombon lefele be van húzva a kuplung ismételten gyengül a fény, szinte teljesen elsötétül, majd ha visszaengedem a kuplungot egyből világít rendesen. Rendkívül kellemetlen, hogy egy akár piros lámpánál le tud állni a motor, ha nem húzom a gázt üresben.


Aksit megmértem, 12,6V körüli érték volt, és ha húztam neki a gázt 12,8V-ra emelkedett.


Tehát a kérdésem az lenne, hogy mi lehet a probléma? Aksi csere kell, vagy esetleg a generátor nem tölt?

Előre is köszönöm a válaszokat.



2015. márc. 25. 18:22
 1/6 anonim ***** válasza:
Mérj rá ugy az akksira hog be van inditva. 14 korul kell lenni majd.
2015. márc. 25. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Úgy mértem a 12,6V-t. 13-14V közelébe nem volt. Talán pont ez a hiba?
2015. márc. 25. 18:58
 3/6 joco5582 ***** válasza:

Ha akkumlátor nem lenne jó, akkor nem is lehetne önindítózni. Sokkal inkább valamilyen testelés, kontakthiba, vagy zárlat lehet itt.

Meg tudnád mondani, hogy milyen CDI egység van benne? Ducati energia? Azt az egységet keresd, amelyikbe a gyertyapipa megy. Ha több egységből áll, tudnál képet küldeni?

Ha Ducati energia, egy kicsit szabadabban tesztelheted. Példának okáért nem megy tönkre a CDI terhelés nélkül.

Ha idegenkedsz komolyabb "szereléstől", esetleg megpróbálhatnád az összes vázra futó vezetéket fellazítani megtakarítani, megmozgatni és visszahúzni. Hátha valahol nincs megfelelő test kontakt.

Aztán szokott még segíteni a csatlakozók megmozgatása.

Remélem segítettem

2015. márc. 26. 08:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:

Rendben, megnézem majd ezt a variációt is, köszönöm!

Amúgy alapvetően az önindító se ment, csak azt megfejtettem h a feszültségszabályzónál kontakthiba volt és az megoldódott. Tehát konkrétan a baj az, mintha nem töltene fel az aksi, vagy ha fel is tölt lemerül nagyon hamar.

2015. márc. 26. 10:12
 5/6 joco5582 ***** válasza:
Mindig az egyszerűbb hibaforrástól érdemes kiindulni. Meg tudnád nézni, hogy ha az akkumulátort leveszed a motorról, egy nap után mekkora a töltöttsége. Azt lenne jó tudni, hogy zárlatos-e. Mert ha zárlatos, hiába próbálja a feszültségszabályzó tölteni.
2015. márc. 26. 12:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 A kérdező kommentje:
Köszönöm ezt is meg fogom nézni!
2015. márc. 26. 14:11

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!