Suzuki, Honda, Toyota Volkswagen (Skoda, Audi) tulajdonosok, a ti kocsitokba tényleg csak tankolni kell, nem romlik el soha semmi?
Van egy Opelem, kiment bent egy szenzor és cserélni kellett. 3000 Ft volt bontottan. Majd rá fél évre gyertyakábel kellett, új szett volt 6000. Az autó 11 éves.
Megkaptam, hogy hát igen ez ilyen/ja Opel hát mit vártál/?
Én nem hiszem el, hogy más márkára soha nem kell költeni a kötelezőkön kívül. De ha így van győzzetek meg!
Szóval leírnátok, hogy nektek a fogyó kopó alkatrészeken kívül mi ment szét?
Most komolyan ennyitől ki vagy akadva?
Minden autón kell költeni a kötelezőkön kívül.
12 éves 1.4 G Astra a 12 év alatt motorvezérlő elektronika, szervószivattyú, EGR, termosztát csere volt.
És ez nagyon megbízható autónak számít.
Háát 1 es
a motor vetérlő elektronika nem egy kopó alkatrész:-D
Egyébként Amiket a kérdező felsorolt nem komoly tételek.
Az opel az az autó amin komoly meghíbásodás ritkán van de...
Rengeteg kissebb hiba van amik szinte 3-4 havonta előjönnek és költeni kell rájuk.(nekem volt opelom azéé mondom)
És bizony vannak autok amikre az olajcserén,gyertyán szíjjakon kivűl nem kell jellmzően költeni
és hát a megbízható autónak 10-15 évesen is megbizhatónak kell lennie, ettől válik "megbízhatóvá".
Általában a japán autók megbízhatóak, de van azért néhány japán autó tipus ami kispénzüeknek azért annyira nem ajálható mert ha bejön egy hiba akkor drágán javítható az alkatrészárak miatt (Pl:honda, toyota)
Egyébként ha megkérdezel 10 autószerelőt hogy kispénzüként milyen autót ajánlana ami megbízható akkor a 10 ből 9 szaki két márkát fog neked előhozni:
a suzukit és az opelt
A suzuki az az autó ami a jó értelemben vett egyszerűsége miatt egyszerüen nem produkál komoly meghibásodásokat(nyilván 1-1 kopó alkatrész bekrepál idönként Pl: kerékcsapágy)
Na most az opel meg azért olcsón fentartható mert általában olcsó a javítatása(a régebbi tipusoknak főleg) és így összeségében olcsó.
A VW már rég nem a megbízhatóság mintaszobra, és tele gvan drága eletronikával ami ha becar akkor dúrva lesz a javítási számla) A mai VW-kben például a motorvezérlő elektronika szinte mindben becar 5 éves koráig, 200 ezerért adnak is egy újat mert hogy a javítására kevés szaki vállakozik.
Vagyis a csoróknak a suzuki a legjobb választás, de az opellel is nehéz rábacni.
Nekem VW Passatom van, 24 éves, azaz 1991-es. Még csak 2 éve van meg, de eddig nem sokat kellet rá költeni. Az előző tulaj pontosan vezette a szervízkönyvet. Az eddigi legnagyobb összeg amit költeni kellett rá az a megvételekor volt, ~60 ezer forint. Új AC pumpát, olajat, olaj- és légszűrűt valamint egy hengerfejtömítést kapott. Ezen kívül soha semmi olyan javítás nem volt rajta ami sokba került volna, csak a megszokott olajcserék. Szóval eddig szinte makulátlan az autó története.
Az újabb gyártmányok vezérlő elektronikájáról meg annyit, hogy túl van bonyolítva. Oké, értem én, mindig a legmodernebb, legfejlettebb alkatrészeket kell beszerelni, de ezzel sajnos túl léptek egy határt, túl drága lett annak ellenére, hogy jelentős javulást nem hozott. Ha bedöglik benne egy több százezres vezérlő egység, akkor nem egy új vétele a legjobb döntés, hanem egy saját kifejlesztése (már ha ért hozzá az ember). Én megcsináltam a sajátomat, eddig 4 autóba szereltem be. Az egyiknél teljesen át kell tervezni az egész motort (ez is az a több százeres egységgel volt ellátva), igaz vagy 200 munkaórámba került az egész összehozása, de meg volt 25 ezer forintból.
Nekem van egy 1.8 - as Civicem, 9 éves, újonnan vettem. Nincs benne ugyan túl sok km, 95 ezer mert kamionos vagyok és a kocsi gyakran hetekig áll a telephelyen. Eddig írd és mondd 1 db izzót kellett cserélni. A gyári akkut most cseréltem 9 év után, mert utoljára már nagyon nyöszörögve indult be, de beindult, télen, 4 hét állás után.
Minden évben olajat és szűrőt cserélek, még akkor is ha messze kevesebbet megyek az előírt periódusnál, de tényleg semmit nem kellett soron kívül javítani.
Erdélyben élek, és azt vettem észre, hogy nagyon lenézik Magyarországon a Suzukikat.
Az udvaron áll egy 6.000 Eurós Suzuki Jimny, és egy 3.000 Eurós Vitara. Egyiknek sincs baja, és kapásból odaver pár népszerű kocsit. Költeni a szállításra kellett, ameddig eljött Németországból. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!