OT vizsgás autó "tuningolása" Lehet-e? Vásároltam egy OT vizsgás Lada 1200as gyönyörűséget.
A muzeális minősítés alapfeltétele, hogy az autó megfeleljen a gyártáskori állapotnak. Vagyis vagy legyen eredeti, vagy olyan alkatrészekből, olyan kivitelben épüljön, ami annak idején előfordulhatott. Tehát 1200s-re ne szerelj babás lökhárítót, mert bár volt a vele egyidős 1200-asokon és 1500-asokon és marha jól is néz ki, nem rá való, az 1200s-en gyárilag ilyen nem volt.
A muzeális minősítés nem örök időre szól. Ötévente meg kell újítani, de ha a minősítést végző bizottság tudomására jut, hogy időközben a járművet átalakították, soron kívüli ismétlő vizsgára is berendelheti a járművet. Márpedig ezekkel az átalakításokkal garantáltan elhasal az autó muzeális minősítésen, oda a plakett és az OT-rendszám. Tulajdonosváltás esetén is új minősítés kell, vagyis ha megveszed az OT-rendszámos Ladát, utána el kell vinned minősítésre, majd ha átépíted, legkésőbb az öt év múlva esedékes vizsgán fogja elveszíteni a muzeális státuszt.
Ha tehát fontos, hogy OT-s maradjon az autó, mer' milyen menő már a muzeális jármű és milyen marha jó, hogy ilyen-olyan kedvezmények vannak rá, akkor nem nyúlhatsz hozzá. Tudod, épp attól muzeális, hogy nem Tuningmester Jóska építette át a sufniban, hanem a gyári állapotot próbálták helyreállítani rajta. De ha nem baj, hogy nem lesz muzeális a jármű, akkor nyugodtan átépítheted, csak ne háborodj fel, ha elveszíti a minősítést.
Felmerülhet a kérdés: ha nem lehet átépíteni az autót, akkor mi van az OT-rendszámos versenyautókkal? Nos, ezek is korhűek a maguk módján. Az ilyen autókat a gyártáskor érvényes homológlapok alapján építik át, vagyis ezek is korhűek. Tehát az OT-rendszámos Gr.2 Ladában nem H-hajtókarok vannak a motorban és nem a VFTS ötfokozatú kapcsolókörmös váltója visít benne, hanem a gyári négyfokozatú próbálja elviselni a motor nyomatékát. A tornyokat is keresztmerevítő támasztja ki, nem a VFTS-eken megszokott, tűzfaltól érkező kitámasztó akadályozza meg, hogy a rugók elpüföljék őket. Persze lehet építeni VFTS-technikás kétkörlámpást is, beugorhatnak alá a gázos Bilsteinek, hátul lehet duplázni a gátlót, kanyaroghat keresztstabilizátor a hídház alatt, 48-as Weberek etethetik a Niva-motort és egy csavarfuratnyival előrébb is jöhet a bölcső, de akkor nincs OT-rendszám.
Ha minden áron tuningolni szeretnél, akkor ha tudod jó pénzért, minimum annyiért add el az autót amennyiért vetted és vegyél egy jó állapotú, de nem OT vizsgás példányt.
Ha meg szabad kérdezni, mennyiért sikerült hozzájutni?
Úgy látom, neked sem a bokád fáj.......
Vagy nem mondasz igazat és nem valódi OT-s az autó vagy lövésed nincs, hogy mi a jelentése/jelentősége az oLdtimer-nek.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!