10\43 vagy 10\41 es diferenciallal erhetek el jobb gyursulast?
A 2105 gyári végáttétele 1:4,3, mert 10/43-as kúp-tányérkerék volt bennük. Nem tudom, neked most milyen van benne, de ha a végsebesség még a 4,1-essel is csökkenne, akkor valószínűleg 3,9-esed van. Azt meg nem nagyon bírja el a szíjas 1300-as motor, de nem érthetek én mindenhez.
Na, de lássuk az elméletet: a hosszabb végáttétellel elméletben nő a végsebesség, romlik a gyorsulás, a rövidebbel pedig csökken a végsebesség, de javul a gyorsulás. A végáttételt úgy számítjuk, hogy a hajtókerék fogszámát elosztjuk a hajtott kerék fogszámával és ezt arányként írjuk fel, így lesz neked 1:4,3-hoz (10/43) vagy 1:4,1-hez (10/41) arányú végáttételed. Minél közelebb van a második szám 1-hez, annál hosszabb a végáttétel.
Nem nehéz belátni, hogy a két áttétel közül neked a 10/43-as jobb, a 10/41-essel rosszabb gyorsulást érhetsz el. De itt jön képbe az, hogy most milyen végáttétel van az autóban. Ha 10/43-as van benne (ez volt a gyári a 2105-nél), akkor hiába cseréled ki egy másik ugyanilyenre, nem gyorsul jobban az autó. Marad a kombidiffi, de az meg drága. Ha 10/41-esed van (ez inkább a 21053-akban fordult elő), akkor a 10/43-ra cserélés javulást hoz. Ha ne adj' Isten 11/43-asod van (21053-ban ez is előfordult ritkán, 2105-ben soha), akkor mindkét áttétellel javul a gyorsulás, a 10/43-mal jobban, mint a 10/41-gyel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!