Chiptuningtól miért fogyaszt kevesebbet az autó?
Ugye az elv az, hogy azonos köbcentiből több teljesítmény = nagyobb fajlagos teljesítmény tehát nem erőlködik annyira az autó, ezért fogyaszt kevesebbet. De a több teljesítményhez feltételezésem szerint több üzemanyagra is van szükség, tehát a fogyasztásnak nem kéne csökkenne. Sokan viszik az autójukat, főleg dízeleket pont a fogyasztáscsökkenés híre miatt chippeltetni. A turbónyomást szokták emelni ilyenkor, de itt jön be szintén az, hogy több levegőhöz több üzemanyagot is kap a rendszer, ezért többet kéne fogyasztania.
Kérem csak a témához hozzáértők válaszoljanak, májer városban 6 litert fogyasztó civices tuningmesterek NE.
attól függ mit mondasz a szakembernek,mit csináljon.
ha motor optimalizációt szeretnél akkor csökken a fogyasztásod max minimálisan nő a teljesítmény,ha meg több pacit akarsz akkor valamivel többet is fog enni.
Így van, lehet lefelé is húzni a görbéket, hogy lentebbről, laposabban legyen több nyomaték, ennek megfelelően a csúcsérték csökkenhet is, a rendszeresen használt tartományban mégis erősebb autód lesz, az alacsonyabb fordulat miatt akár kevesebb fogyasztással is. Az más kérdés, hogy ahhoz nem nyúlnék, amit már egyszer kifejlesztett milliárdokból több száz mérnök, hosszú távon nem lehet jó vége.
Valamennyire maga a motorvezérlő is képes ilyen "alkalmazkodásra", ha sokat használod alacsony fordulaton, nyomatékosabb lesz, fent pedig nem pörög olyan vidáman.
Ugye ilyenkor nemcsak a lóerő változik, hanem az egész motorvezérlés, stb.
A lényeg, hogy azonos gázpedálállás mellett (tegyük fel 2 cm-re nyomod le a gázpedált), kevesebbet fog enni chippel, mint chip nélkül. Egyszerűsitve, ha te fix 2000-res fordulaton tartod a motort és krúzolsz a főúton, akkor kevesebbet fog enni pár decivel, akár fél literrel is.
De a tapasztalat az, hogy többet eszik chip után, mert aki chippeli az autót, az nyomja is neki.
De amúgy vannak ilyen teljesitmény optimalizálók is, aminek nem az a lényege, hogy a lehető legtöbb lóerőt hozza ki a motorból, hanem hogy kevesebbet egyen az autó, ilyenkor csak néhány lóerővel lesz erősebb az autó.
Benzinesnél a keverék szegényítése miatt fog kevesebbet enni az autó, de ez is veszélyes üzem, ha nem arra találták ki a motort, a dízel lelki világát nem ismerem.
Az enyém gyárilag szegénykeverékes (QG15DE), ezért nem is látom értelmét, hogy hozzányúljak (és tuning nélkül eszik 6-ot városban, ha nem kerülök dugóba).
Amikor fogyasztáscsökkentő optimalizálásról van szó akkor a kanyarban sincs a 20% teljesítménynövekedés.
Arról van szó, hogy fékpadon az autó egyedi paramétereihez állítják az elektronikus rendszereket, vezérlést. (Mert a gyári értékek nagyobb biztonságra, nagyobb szórásra vannak tervezve) Ezáltal jobbak lesznek a teljesítmény, nyomaték, fogyasztás görbék. De nem számottevően, viszont észrevehető. Valamint az ugyanolyan vezetési stílus a dinamikát jelenti...
Lehet emelni vele a kompressziót, egy pont után pedig emelni kell az üzemanyagot.. Vagy idáig emelteted hogy ugyanannyi benzinnel több levegő, nyomás... Érezhető de csak előzésnél, nem fullad le hanem nyomja előre.
Vagy ha több pacit akarsz akkor ott már nem elég a nyomást, több üzemanyagot is kell adagoltatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!