Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Chiptuningtól miért fogyaszt...

Chiptuningtól miért fogyaszt kevesebbet az autó?

Figyelt kérdés

Ugye az elv az, hogy azonos köbcentiből több teljesítmény = nagyobb fajlagos teljesítmény tehát nem erőlködik annyira az autó, ezért fogyaszt kevesebbet. De a több teljesítményhez feltételezésem szerint több üzemanyagra is van szükség, tehát a fogyasztásnak nem kéne csökkenne. Sokan viszik az autójukat, főleg dízeleket pont a fogyasztáscsökkenés híre miatt chippeltetni. A turbónyomást szokták emelni ilyenkor, de itt jön be szintén az, hogy több levegőhöz több üzemanyagot is kap a rendszer, ezért többet kéne fogyasztania.


Kérem csak a témához hozzáértők válaszoljanak, májer városban 6 litert fogyasztó civices tuningmesterek NE.


2015. márc. 15. 20:34
 1/10 anonim ***** válasza:
Nem lesz kevesebb. Max a fogyasztás visszajelző van manipulálva. :D
2015. márc. 15. 20:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
50%
Ha pont úgy járod mint előtte,tehát nem használod ki a lóerő többletet akkor kevesebbet is ehet ,hisz könnyebben mozgatja meg a kasznit.
2015. márc. 15. 20:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 dirtboy ***** válasza:
100%

attól függ mit mondasz a szakembernek,mit csináljon.

ha motor optimalizációt szeretnél akkor csökken a fogyasztásod max minimálisan nő a teljesítmény,ha meg több pacit akarsz akkor valamivel többet is fog enni.

2015. márc. 15. 20:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Ha ugyanúgy használom mint előtte miért enne kevesebbet? tegyük fel h a motort 1500-3000-es ford. tartományban használom. Ilyenkor mondjuk 20% -al több nyomatékom van chiptuning után, de ennyivel is többet eszik. Kevesebb gázadással meg ugyanúgy menne mint előtte, de ugyanannyit is fogyasztana.
2015. márc. 15. 20:51
 5/10 anonim ***** válasza:

Így van, lehet lefelé is húzni a görbéket, hogy lentebbről, laposabban legyen több nyomaték, ennek megfelelően a csúcsérték csökkenhet is, a rendszeresen használt tartományban mégis erősebb autód lesz, az alacsonyabb fordulat miatt akár kevesebb fogyasztással is. Az más kérdés, hogy ahhoz nem nyúlnék, amit már egyszer kifejlesztett milliárdokból több száz mérnök, hosszú távon nem lehet jó vége.


Valamennyire maga a motorvezérlő is képes ilyen "alkalmazkodásra", ha sokat használod alacsony fordulaton, nyomatékosabb lesz, fent pedig nem pörög olyan vidáman.

2015. márc. 15. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Ugye ilyenkor nemcsak a lóerő változik, hanem az egész motorvezérlés, stb.

A lényeg, hogy azonos gázpedálállás mellett (tegyük fel 2 cm-re nyomod le a gázpedált), kevesebbet fog enni chippel, mint chip nélkül. Egyszerűsitve, ha te fix 2000-res fordulaton tartod a motort és krúzolsz a főúton, akkor kevesebbet fog enni pár decivel, akár fél literrel is.

De a tapasztalat az, hogy többet eszik chip után, mert aki chippeli az autót, az nyomja is neki.

De amúgy vannak ilyen teljesitmény optimalizálók is, aminek nem az a lényege, hogy a lehető legtöbb lóerőt hozza ki a motorból, hanem hogy kevesebbet egyen az autó, ilyenkor csak néhány lóerővel lesz erősebb az autó.

2015. márc. 15. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

Benzinesnél a keverék szegényítése miatt fog kevesebbet enni az autó, de ez is veszélyes üzem, ha nem arra találták ki a motort, a dízel lelki világát nem ismerem.

Az enyém gyárilag szegénykeverékes (QG15DE), ezért nem is látom értelmét, hogy hozzányúljak (és tuning nélkül eszik 6-ot városban, ha nem kerülök dugóba).

2015. márc. 15. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 A kérdező kommentje:
Értem, tehát akkor úgy programozzák fel, legalábbis a fogyasztáscsökkentő optimalizálásnál, hogy a vezérlés módosításával áthelyezik az erőt alacsonyabb fordulatra, míg lehet hogy húzatva nem megy annyira az autó?
2015. márc. 15. 22:01
 9/10 anonim ***** válasza:

Amikor fogyasztáscsökkentő optimalizálásról van szó akkor a kanyarban sincs a 20% teljesítménynövekedés.


Arról van szó, hogy fékpadon az autó egyedi paramétereihez állítják az elektronikus rendszereket, vezérlést. (Mert a gyári értékek nagyobb biztonságra, nagyobb szórásra vannak tervezve) Ezáltal jobbak lesznek a teljesítmény, nyomaték, fogyasztás görbék. De nem számottevően, viszont észrevehető. Valamint az ugyanolyan vezetési stílus a dinamikát jelenti...

2015. márc. 16. 07:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Lehet emelni vele a kompressziót, egy pont után pedig emelni kell az üzemanyagot.. Vagy idáig emelteted hogy ugyanannyi benzinnel több levegő, nyomás... Érezhető de csak előzésnél, nem fullad le hanem nyomja előre.

Vagy ha több pacit akarsz akkor ott már nem elég a nyomást, több üzemanyagot is kell adagoltatni.

2015. jún. 26. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!