BMW 328i -t turbós autó?
"Ha E36-od vagy 46-od van, akkor a turbósítás többe kerül mint amennyit az autó (még) ér."
1.5 milliónál többe kerül a turbósítás? =:O
Akkor inkább vegyél eleve egy nagyobb turbódízelt.
" kovácsolt dugattyúk kellenek ,bele meg kisebb dolgok....annyira nem drága.."
oké, matekozzunk. Adott az M52-es blokk.
Szükséged lesz egy egy turbóra, ha nem kínai veszel és újat raksz bele akkor 150-400 000Ft - ízlések és igények kérdése.
Ehhez kell egy normális új ECU ( megaSquirt, VEMS, akármi.. ) ez 200-250 000 + programozás + teljesítménymérés.
Szükséged lesz 6 kovi dugóra, ez az M50 esetében 240 000pénz, gondolom az M52-höz is kb ugyanennyi. Kell 6 új kovi hajtórúd ( 180 000), csapágyakkal, egy normális főtengely.
Kell egy intercooler, csövezés, BOV ez mondjuk legyen egy 100-as.
Ha már úgy is szétbontod, akkor új tömítések, új gyertyák ,új vízpumpa, olajpumpa mögött módosítás, turbóhoz olajnyomó csövek ( nekem darabja 24 000), vezérlés.
Nah, szóval még csak szatyorban hordod haza a cuccot, jön a futár, de már 1,3-1,5 milliót eltapsoltál és még hozzá sem kezdtél!
Hekkelni kell a kuplungot, erősebb hardy, gyártatott sperr, a fékek egy vagyon, toronymerevítés, keményebb futómű ez megint egy misi, mert ugye b@ xhatod a lovakat, ha nem maradnak az úton :D
Erre jön még a munkadíj, a szívás költsége, a tervezés, a tesztelés, segédanyagok, olajak, melósok, anyag után futkározás.
Egy kis 4 hengeres szutykerák turbósítása, ha nem fújod szét a blokkot, csak finomat csinálod akkor megáll 1 milla környékén. Ha a hasadban akarod érezni azt a fura érzést, akkor ahhoz lottó ötös kell, mert egy normális épített autó nem fog megállni 3 millió alatt.
Persze meg lehet csinálni feleennyiből is, csak akkor lehet egy piros lámpás móka után szétszalad a ménes..
Azt tudnám a Fast&Foriousban mi a p'o'csömből élnek az emberek... :D
Ehhez képest zsebpénz belefabrikálni egy V8-as blokkot filléres buli, az szerintem megáll fél milla alatt, bár lepapírozni nem fogod tudni :D
Egyébként ha fura érzést akarsz a hasadba akkor vegyél egy 60 lóerős kisautót és járjál vele fél évig, majd ülj vissza a 328i-be és garantáltan meglesz.
A "turbósítás" ördögi kör, mert egy darabig ott van a húbäzmeg érzés minden kövér gázadáskor de idővel megszokod és nem is kell hozzá olyan sok idő, utána meg még annál is több kéen. Gondolod hogy a Vettelnek még van fura érzés a hasában?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!