Használt autót ki hogy próbál ki, hogy fényderülhessen hibákra?
Maximális teljesítmény 90 hp (angol lóerő)
67.1 kW (kilowatt)
91.3 ps (metrikus lóerő)
Legnagyobb/Maximális teljesítmény leadása 6000 rpm (percenkénti fordulatszám)
Maximális nyomaték 125 Nm (newtonméter)
12.7 kgm (kilogram-méter)
92.2 ft-lb (láb-font)
Legnagyobb/Maximális nyomaték elérése 4000 rpm (percenkénti fordulatszám)
Gyorsulás 0-100 km/óra 12.50 s (másodperc)
Végsebesség 180 km/h (kilométer per óra)
111.85 mph (mérföld per óra)
Szóval ez a szüleim autójának a teljesítményi adatai. Ha én a legjobb gyorsulást akarom elérni akkor a max nyomatékig hiába húzatom. De már az is 4000-es fordulat. Látod 6 ezernél adja le az 1.4-es benzines amax teljesítményét. Olyan 6200-6500 között van valahol a leszabályzás. Ahhoz hogy a legjobb gyorsulást elérjem ahhoz 6000 fölé kell pörgetnem mert váltáskor sokat esik a fordulat ezért fölé kell pörgetni.
Egyim ismerősöméknek van egy 16 éves autójuk. 300 lóerő. Mégis kilehet húzatni akármikor leszabályzásig. Pedig több mint 200 ezer km van benne. Nem véletlenül van benne a leszabályzás. Addig a fordulatig nem lehet semmi baja. Ha mégis akkor rejtett hibája van. Há majd megkérdem a gazdájától hogy kipróbálhatom e hogy gyorsul e az autója? Alap dolog hogy meghúzatom egyesbe vagy kettesbe. Itt senki nem mondott olyant hogy minden sebességben. Mert akkor már 3.-ban átlépem a megengedett sebességet. És egy 60 lóerős autónak nem lesz annyi ereje hogy 3-4-5.be letiltson. Beszéltek össze vissza.
A motorkerékpárok pl van apámnak egy túra-sport motorja. 125000-nál tilt le. 7-8 ezertől kezd el menni rendesen. Most akkor nem lehet kiélvezni a teljesítményét? Ha káros volna a motorjának akkor hamarabb szabályozna le. Ez gyárilag van kitalálva. Egyébként is igényli a motor néha hogy elhagyja a 2-3 ezret a fordulat. Te is néha akarsz egyet futni nem mindig csak gyalogolni. Az autónak ez olyan mint neked a futás. Tudsz futni de nem hosszútávon. Autó tud gyorsulni meg pörögni meg mindent de nem hosszútávon. Gyalog mész akkor nem fáradsz ki olyan hamar. Így van az autóknál is.
Láncfűrészt nem használt még egyikőtök sem? Azok forognak 13-14 ezret is amikor vág. Vagy te csak negyedgázon erőlteted nehogy legyen valami baja attól hogy pörög? Inkább húzol neki negyedgázt azt így forgatod a láncot 5m/s sebességgel mint teljes vagy majdnem teljes gázon 20-23m/s láncsebességgel.
Mostan mondta valaki hogy zöldkártyánál megforgatták az autóját. Aztán lett valami baja? Ott mindegyik autót tiltatják legyen az pár éves vagy 25 éves. Nincs kivétel. Amelyik nem bírja ki ezt a kis pörgetést annak nem közúton a helye.
Ha megkérdem a gazdájától hogy lepadlózhatom e és azt mondja hogy nem akkor már rögtön tud gyanakodni az ember hibára.
Az meg hogy megpörgetem az autóját azt tönkremegy az nem az én bajom mivel akkor ő akart nekem eladni egy rossz autót. Mi van ha nekem veszélyhezet miatt intenzíven kell gyorsítanom vele? Gyorsulok vele azt 4 ezernél nyekk neki? Műszakit sem adnék annak ami nincs kioróbálva hogy hogyan viselkedik nagyobb fordulatszámon. Erről naggyából ennyit. Ha én árulok egy autót és leakarják tiltatni akkor megengedem, ha bem engedem meg akkor meg azé nem engedem meg mert tudom hogy nyekk lesz neki mert van valami hibája.
20 éves suzukinak ezt bírnia kell azt még minőségien csinálták és az még 100%-ig japán autó. Nem az életkora számít hanem az elhasználtsága.
Mostan ha én minden sebességben csak 2 ezerig pörgetem abból nem derül ki hogy hogyan húz egy kis gázra.
Amúgy azon a füstmérésen amit mondtak hogy zöldkártya volt. Na ott kivétel nélkül mindegyiket megpörgették és nen foglalkoztak vele hogy dízel vagy benzines. A dízelnek jobban árt ha leszabályoztatják mint a benzinesnek. Szóval leheg írkálni még hogy kezét törnéd annak aki kipróbálja az autód vásárlás előtt.
Gondolj bele a vásárló megakarja venni az autót de tudni akarja hogy mit vesz ezért kipörgeti, meghajtja. De mivel megakarja venni ezért nem akarja tönkretenni. Csak kipróbálja hogy akkor ez mégis mit tud.
Na látod,az ilyen emberek miatt tart ott a világ ahol........hogy még meg is magyarázod a hülyeségedet,hogy csak neked legyen igazad,meg biztos,hogy a tiéd legyen az utolsó szó..........De maradjunk annyiban,van még mit tanulnod az autókról kisfiam.......
-ha az autótok 6000 1/perc fordulaton adja le a maximális geljesítményt,akkor minek akarod e fölé pörgetni!?!?ezután a fordulatszám után már csak csökken a teljesítmény.....ha nem hiszed el nézz meg bármilyen teljesítmény görbét.....szóval a maximális gyorsuláshoz nem kell tiltásik húzatni.....az pont az ilyen barbár állatok miatt van benne mint biztonsági korlát,mert enélkül szerintem te addig forgatnád a motort,amíg valami tényleg ki nem könyököl benne........
-egy sportmotor teljesítményét meg fordulatszám tartományát meg el ne kezdd már összehasonlitgatni az 1.4es szarotokkal......amúgy meg megnézném melyik az a motor ami 125000nél tilt!?!!?!nem lesz ez egy kicsit sok!?!?!!egy 0-val elírtad!!!
Erre a gyaloglás/futás témára inkább ki sem térek........a láncfűrészre úgyszintén.....
-gondolom műszaki vizsga bázisnak meg csak a környékén sem jártál soha,mert ezt a nettó baromságot még olvasni is fájt,hogy "zöldkártyánál" mindent széttiltanak mindegy milyen idős.....gondolom nem zavar,hogy vannak olyan idös autók is amibe eleve nincs is tiltás,de mindegy..........hivatalosan megfogalmazva alapjáraton nézik az értékeket illetve emelt fordulaton,ez kb 2500-3500,max 4000es fordulatot jelent,ez hol van még a tiltáshoz!?!!!?????meg azért be is bas zna már,hogy akárki más "hivatalosan" ölhetné az autómat...
De úgy látom neked ilyen tiltás fétised van,vagy beakadt a lemez......ti-ti-ti-tiltassz......
Tekintve,hogy elképesztő tudással és tapasztalattal rendelkezel a témával kapcsolatban,ezért légyszíves majd magyafázd már meg,hogy most is,mint eddig,meg mint a többiek ismét baromságot írtam......már csak azért hogy nyilván neked legyen igazad,meg a tiéd legyen az utolsó szó!!!!!
Semmi értelme tiltásig forgatni, mert:
A tiltás biztos, hogy jól működik azokban az autókban, amelyekben gyárilag volt. Felesleges aggódni amiatt, hogy ez a funkció elromlana, mert nem.
Hiába pörgeted el a teszt alatt letiltásig, biztos lehetsz benne, hogy attól az egy-két felpörgetéstől nem fog kijönni semmiféle hiba. Az majd akkor jön, amikor már megvetted és utána folyamatosan üvegeled. Csak akkor már nálad romlik el és még a bíróság nem fog a javadra ítélni, amikor vissza akarod csinálni a vásárlást.
Ezért a vásárlás után is jobb, ha rendeltetésszerűen használod az autót.
Ahogy már leírták többen is, de nem hallgatsz rájuk, hogy a maximális nyomatékát még a pirossal jelzett fordulatszám-tartomány előtt leadja az összes autó. Ergo, elég addig pörgetni és nem kell pirosba forgatni. Ugyanis a maximális terhelése is akkor jelentkezik az autónak, amikor a nyomatékgörbe tetején van.
Egy dízel autó még akkor sem lesz kifejezetten hálás a pirosba forgatásért, ha amúgy nagyon jó állapotban van a motorja.
Főoldal Új kérdés Egy véletlen kérdés Facebook
Kis Péter0610
Üzeneteid
Kérdéseid
Saját kérdéseid
Megválaszoltjaid
Figyelt kérdések
Figyelt kulcsszavak
Beállítások
Kilépés
Főoldal
Közlekedés
Autók, motorok
Biztosítás, papírmunka
Közlekedésbiztonság
Tömegközlekedés
Egyéb kérdések
Új kérdés
Kategória toplista
Aprilia Astra Audi Autó Benzin BMW Dízel Felni Ford Golf Gumi Használt Henger Jogosítvány Karburátor Kocsi Lada Mazda Mercedes Motor Olaj Opel Simson Suzuki Szerelés Tuning Vásárlás Vezetés Volkswagen Yamaha
Kategória: Közlekedés » Autók, motorok
A kérdés
Használt autót ki hogy próbál ki, hogy fényderülhessen hibákra?
Tehát mondjuk üresben valamint sebességben kipörgetni szabályzásig meg megnézni hogy rendesen tilt e. Futómű. Fékek. Stb. Ki hogy teszteli a dolgokat? Valamint mik azok amikre oda kell figyelni egy 20 éves autónál?
tegnap 17:03
A kérdésre eddig érkezett válaszokat itt tekintheted meg!
Ide írhatod a kommented:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!