Honnan tudom, hogy rossz a krossz motoron a Cdi?
Szia,
Érdemes lenne megpróbálni üresben. Felpörög, tartja az alapjáratot - egyszóval mit csinál terhelés nélkül.
Ha így jó minden, majdnem biztos, hogy nem a CDI.
Az az érzésem, hogy nem a cdi lesz it a gond, mert ha rossz lenne, teljesen belállna, vagy csak gyertyapipán szikrázna, de motorban már nem, vagy egyéb jönne elő.
Sokkal inkább üzemanyag, karburálásra gyanakodnék.
Tudnád ellenőrizni az alábbiakat:
1. Karbiról lehúzod a csövet, üzemanyagot megnyitod (ha csak nem vákumos) és megnézed folyik-e elegendő üzemanyag.
2. Veszel egy új nagy átfolyóképességű szűrőt, és cseréled a régit. Ez amúgy se árt, a hibától függetlenül.
3. Járatod melegen alapjáraton, majd kill switch és gyertyakép ellenőrzés. Erősen kormos üzemanyagos, vagy kifehéredett.
Ugyanez közép tartományban, gyertyakép ellenőrzés
Magas fordulaton, gyertykép ellenőrzés
(ne csak túráztast jó ideig járasd is ezekben a tartományokban, hogy hátha a gyertyáról kapunk infot)
4. Cserélsz új légszűrőt. Ellenőrzöd a levegő útját. Nincs fizikai akadály piszok benne
5. Járó meleg motor esetén, valahogy a szivatót lezárod. Ha karos kézzel rátartasz, ha bowdenes, bowdentől függetlenül próbálod alapállapotba hozni. Ha automata ledugózni. Mindegy valahogy kizárni a túldúsítást. Sokszor piszok, kopás miatt a szivató folyamatosan szivat, túldúsít. Persze hogy nem pörög fel
6. Karburátor tisztítás. De csak akkor ha van közelben motorosbolt. Mert ha szétszeded lehet hogy cserélni kell egy két tömítést. Ide még tudnék egy két praktikát, de nem akarom hosszítani a választ.
Hidd el egyszerű dolog lesz itt a gond - kívánom neked :)
Szia.
Vissza kellene rakni a síbert az eredeti helyre, mert az csak összekuszál mindent.
Sokan nem tudják, de a levegőszűrőt ha papír nem lehet mosni. A papír eltömődik, elrontja a karburációt.
Amit megpróbálhatnál szerintem az mégiscsak az, hogy új szűrő. Aztán ha kilőttünk egy változót az egyenletből, akkor, induljunk ki az alapjáratból.
Járasd egy kicsit bemelegítés után alapjáraton kb 1-2 percet. Leállít, gyertyaellenőrzés. Feltételezzük, hogy jó volt előtte minden.
Gyertyakép megmondja, hogy nincs-e a szivató nyitott állapotban. Ha benzines a gyertya nem őzbarna, akkor ebből tovább lehet indulni.
Lehetséges, hogy valahol falsot szív a motor. Mivel most cseréltél membránt, és gondolom 100szor szétszedted már a karburátort is :). Lehet hogy valami már nem passzol tömít. A szakik szerint, ilyenkor az alapjárat egyenetlen. Szinte lehetetlen beállítani.
Nézzük ezt a két dolgot, aztán majd meglátjuk
Dejó akkor ezt kizártuk. Megtennéd hogy megnézed alapjáraton járatva 1 percet milyen a gyertya szine. Esetleg képet tudnál küldeni? Fontos lenne hogy más fordulatszám ne legyen. Ne is túráztasd.
Nézzük meg ebben a tartományban sokall-e. Ha már itt tiszta benzin és vagy kormos tovább nem is megyünk.
A motor meleg legyen.
Ezzel egyidőben nem tapasztaltál jelentős hajtómű olaj fogyást? Nehogy főtengely szimmeringes legyen. Nem füstöl jobban mint szokott.
Ha sikerül letesztelni tovább megyünk
A kép jó lenne. Ha tényleg benzines, és nem őzbarna, már alapjáraton sokall. Meg kellene nézni a szivatót és a főfúvóka helyes méretét.
Tedd a következőt:
1. Ha megoldható ellenőrizd, hogy a szívató rendesen zár-e. Ezt úgy lehet, hogy ha bovdenes ellenőrzöd, hogy a rugó vissza tudja-e húzni. Kiszereled a patront és megnézed nincs-e trutyi szennyeződés a tömítés alatt ami feltarthat, illetve ép-e a tömítés.
2. Ha ez jó, akkor lehet hogy el van fúvókázva. Ha van súberállásról táblázat, minden bizonnyal írja a főfúvóka méretét is. Ha tudod ellenőrizd hogy tudom is én 75 van-e benne.
Ha netalán nem találod meg, vagy gyanús hogy fel lett tágítva, akkor sincs dráma. Tedd a következőt. Teljes gázon motorozz vele egy jó nagy kört(jó pár percig). Úgy kellene megállni a motorral, hogy teljes gáz és kill switch. Ekkor a teljes gáznak megfelelő gyertyaképünk lesz.
A gyertyakép itt döntő lesz a fúvóka kiválasztásában, mert a főfúvóka minden fordulatszám-tartományt befolyásol.
3. Végezetül banális hiba, de nem lehet, hogy a kipufogó elé van tömítve? Mielőtt bármit állítasz, le tudnád venni, és jól kipucolni? Nem feltétlenül kell kiégetni, elegendő lenne jól kisikálni, kimosni. Mondjuk egy üvegmosó nitro hígító párossal. Ha már szét van szedve, akkor látod, hogy nincs-e a tompító összeesve. Mert ha nem tud távozni a gáz akkor az is fojthatja.
Remélem végre közelebb jutsz a megoldáshoz.
Másik kérdés, mikor volt utóljára kipucolva a kipufogó? Meg lehet
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!