Ha egy robogó nappali menetfénnyel van szerelve gyárilag akkor is kell a tompított fényt használni nappal jó látási körülmények között?
A Magyar KRESZ nem ad még lehetőséget segédmotoros kerékpárokon és motorkerékpárokon a DRL használatára, ezért minden esetben használnod kell a tompított fényszórót!
II. fejezet
A járművek kivilágítása
A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása
44. §
(7) A forgalomban részt vevő motorkerékpárt és a tompított fényszóróval felszerelt segédmotoros kerékpárt - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
(8) Lakott területen kívüli úton a forgalomban részt vevő gépkocsit nappali menetjelző lámpával vagy tompított fényszóróval, mezőgazdasági vontatót és tompított fényszóróval felszerelt lassú járművet - tompított fényszóróval - nappal és jó látási viszonyok között is ki kell világítani.
Soha nem értettem, miért problémáznak emberek a jármű világítás bekapcsolásán.
Ha be van kapcsolva, azért nem bűntetnek meg.
Legyen mindig bekapcsolva ne legyen fényszórón és ennyi.
Miért? Zavar? Vagy a kapcsolásnak maga a mozdulata megterhelő fáradtsággal jár?
Esetleg az izzón spórolsz? Netán többletfogyasztással jár?
6-os vagyok.
Kedves #7-es.
Rendben!
Környezettudatoskodjunk!
Na és persze maradjunk a xenon izzónál!
Először is robogóról van szó!
Elég kevés robogóban van gyárilag xenon izzó.
Ha pedig már a környezet megóvása a cél, nem is értem miért nem tiltják be a robogók 80%-át, hiszen kb ennyi a pl: 50 ccm-esek aránya 2 üteműben a 4 üteműekhez képest, amik erősen szennyezik a környezetet!
De nézhetjük az autókat is.
Itt azért már több a xenonos gép. Nem sokkal, mert ugyebár a xenonnal szerelt autók eléggé új járgányok.
(ha egy régi típusban találnak xenont a rend őrei, akkor szia a forgalminak)
Tehát példaként ha egy ilyen kocsiban kimegy az izzó, akkor azt az ember nem fogja és nem is akarja majd kicserélni, hiszen ahoz szét kell bontani a fél kocsit.
(ezért is nem kötelező az izzókészlet megléte az autókban) -ugye milyen jó dolog?
Ezért beül az ombre az autóba és irány a szervíz ami X km-re van.
Á ez tényleg nem jár annyi környezetszennyezéssel, főleg városban! Ugye?
Ha nincs szerencséje, másnapra van csak kész, ezért vehet 350.-ért buszjegyet és hazamegy egy olyan busszal ami okádja a füstöt, hiszen e-miatt az ember plusz 80 kilója miatt a busznak nagyobb erőtartalékra van szüksége, hogy menjen s jobban megterheli a busz motorját.
(ha már a kis dolgokat vesszük, hát vegyük ezt is figyelembe)
De tegyük fel megcsinálják az izzócserét azonnal!
Kocsi beáll, autót felemelik, szerszámok elő és elkezdik.
Az autó felemelése energiafogyasztással jár!
-egy elektromos berendezésről beszélünk.
Pneumatikus csavarkulcs használata a kerék leszedéséhez.
Ehez a művelethez sűrített levegő kell.
Valószínűleg elektromotoros kompresszor állítja elő a levegőt és nem kerékkulcsoznak a szervízben.
Kerékjárati ív/doblemez lebontása elektromos csavarhúzóval.
(sok a csavar, ja és az idő az pénz ugyebár)
Jajj, lemerült az akksi a csavarhúzóban!
Hát azt is elektromos töltővel töltik fel.
Az elektromos dolgok áramot használnak melyeket erőművekben állítanak elő.
Az ilyen gyárak,
Á tényleg nem károsítják a környezetet!!!
Közben. . . . a rossz izzó kiszed, a jó izzó visszatesz és indulhat az összeszerelés.
Munkaidő kb: 1 óra.
Addig xenon-tulajdonosunk elszív pár slukkot az elektromos cigijéből, hogy még véletlenül se szennyezze fölöslegesen a környezetét
(elég ha otthon feltölti a cigi akksiját)
és iszik egy pohár otthonról hozott vizet,
mert ha kávégéphez megy, akkor abban ismét környezetszennyező procedúrát lehetne kikombinálni.
Na persze. . . .
Elkészül az autó, beül és elindul(na) hazafele,
. . . . de mégse, mert eszébe se jutott volna kimozdulni a mai napon, viszont az izzócsere miatt muszály volt és ha már erre jár és újra megtörténik az izzóhiba, ezért újjabb környezetszennyezés árán elindul vadul beszerezni magának egy xenon készletet.
Tehát mégis belenyúl a pénztárcájába és fizet!
Bemegy az autós boltba vagy ha már kocsival van akkor miért ne a Tesco vagy Auchan legyen az uticél, hiszen megszomjazott/megéhezett a több, mint 1 óra alatt s úgy a xenon is meglesz.
Tehát belenyúl a pénztárcájába, vásárlásával támogatva 1-2 ember munkahelyének stabilitását és hogy fogyasztóként nem hagyja, hogy a gazdasági fejlődés megálljon.
Kint van a világ végén egy hipermarket parkolójában s mire hazaér az legalább fél óra, amivel ismét szennyezni fogja szeretett környezetünket, még akkor is ha nincs bekapcsolva a frissen cserélt izzó!
Kedves #7-es.
Na akkor most számold ki légyszíves, hogy
1 ember esetében egy közel fél napos hasonló procedúra mennyivel jobb hatással van a környezetre, mintha nem használná a lámpáit a közlekedő személy kb: 1 évig.
Hiába is van nappal, az időjárás kiszámíthatatlan.
Az oda nem figyelésből baleset lehet, sőt. . . .
Nem véletlen a következő szlogen:
LÁTNI ÉS LÁTSZANI!!!
Nehogy azt hidd, hogy a környezet megóvása engem hidegen hagy, de értelmetlenül kukacoskodni én is tudok!
Talán ezért is problémázok én itt egyedül. :-D
Ja és mégvalami Kedves #7-es.
" Egyszerűen felismerték a környezettudatos emberek és autógyártók, hogy az a néhány deci megspórolt üzemanyag, sok millió gépjárműnél, komoly károsanyag kibocsátás csökkenést eredményez. "
Néhány deci. Tehát akár több millió liter üzemanyagról beszélünk?
Hallottál már arról, hogy olaj biznisz?
Kapcsold össze a kettőt!!!
Olaj eladás (több milliárd dolláros üzletág)
Nagy ívben sz@rnak a környezetre ha több millió literről van szó!
Az izzók élettartamának szándékos csökkentéséről/beállításáról meg már ne is beszéljünk!
A termelésen és az ELADÁSON van a hangsúly!
Ezzel csak a környezetmókusokat meg a zöldpártiakat etetik látványosan, de a háttérben a PÉNZ áll!!!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!