Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lassan gurulva az autóval...

Lassan gurulva az autóval hogyan gyorsitsak?

Figyelt kérdés

Kezdő vezető vagyok. 2-esben vagyok és araszolgatás miatt lelassul a sor, éppen csak lépésben megyünk, én már üresben gurulok, de kettesből vettem ki a sebváltót.

Ekkor hirtelen meglódul a sor és gyorsitanom kell. Hogy csináljam?

- beváltok kettesbe üresből, majd csúsztatott kuplunggal gyorsitsak? (éppenhogy csak gurulok, szóval rendesen kell csúsztatni)

- beváltok egyesbe üresből. Ezt nehéz megtenni, már többször kipróbáltam, nem veszi olyan könnyedén, mint a kettest. Jót tesz a sebváltónak?

- megállok, majd aztán teszem egyesbe. Ez könnyedén megy, csak kivülről néz ki hülyén, hogy mindenki gyorsit, én meg fékezek, megállok, egyes, majd onnan gyorsitok.

Remélem átment a kérdés lényege, hogy olyan _lassan_ megyek már, hogy nem tudom könnyedén ráereszteni a kettest, mert tényleg már csak egy gyalogló ember sebességével gurulunk, sebváltó üresben.


2015. febr. 12. 17:04
1 2
 11/16 A kérdező kommentje:
értem, köszi a választ. Tehát akkor csak elindulásra egyes, ha már gurulok bármennyivel akkor kettes.
2015. febr. 12. 17:48
 12/16 A kérdező kommentje:
köszi a motorfékes dolgot is. Soha nem gondoltam volna rá, hogy kevesebb benzin kell hozzá, pedig logikus, ahogy mondod.
2015. febr. 12. 17:50
 13/16 anonim ***** válasza:

A fogyasztás teljesen elenyésző ebben az esetben.

Mással is előfordul, hogy kidobja üresbe gurulás közben az autót, én is szoktam.

Ebben az esetben 2-be teszed a váltót, és gyorsitasz, ha kell csúsztatni a kuplungot, akkor csúsztatod, ekkora tempónál nem olyan ártalmas.

2015. febr. 12. 18:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/16 anonim ***** válasza:
Ne vedd ki a váltót üresbe, gurulj kettesben amíg a motor még bírja rángatás nélkül, persze ilyenkor csak símogatni szabad a gázt nem szabad nagy gázzal erőltetni a gyorsítást. A kuplung csúsztatását kerüld mert csak feleslegesen kopik. Ha úgymond meglódul a sor akkor neked nem feltétlenül kell kilőnöd, ilyenkor többnyire úgyis az van hogy 2 másodperc múlva meg fékezned kell. A legtöbben ezt csinálják, ettől harmónikázik a sor dugókban. Ha gurulás közben a váltó nem veszi az egyest akkor ne erőltesd mert nem szereti a váltó (gyakori hogy az egyes fokozat nem szinkronizást a váltókban), ezeknél csak akkor lehet egyest szúrni ha nincs nagy fordulatszámkülönbség.
2015. febr. 12. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/16 anonim ***** válasza:
52%
Ez a lehető legrosszabb, elkényelmesedett baromság a világon, ha valaki kiveszi üresbe. Nem csak a motorfék miatt, de pl. ha elszáll valamiért az üzemi féked, akkor nem mind1, hogy azzal a lendülettel beleszállsz 50-el, vagy a motorfék lelassít 25-re. De ez csak egy példa a rengeteg közül, amiért nem érdemes kivenni üresbe.
2015. febr. 12. 20:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/16 anonim ***** válasza:
22%

Ha hosszú táv van kigurulni, vedd ki üresbe nyugodtan.

Az egybites agyú papagájokkal ne foglalkozz, egyszer valahol hallották, hogy motorfék üzemben nem fogyaszt az autó, azóta azt ismételgetik. Ez részben igaz. A korszerú injektoros motorok motorfék üzemben nem adagolnak benzint, bizonyos fordulatszám felett. Ez 1800-2000/perc körül van, alatta már az alapjárati benzinmennyiséget mindenképpen megkapja a motor. Csak hogy sebességben hagyva igen hamar elveszti az autó a lendületét, üresben sokkal tovább gurul.

Az a baj velük, hogy nem látják az összefüggéseket, az első féligazságnál leragadnak, és utána minden további tényt kizárnak.

Az igazamat nálam okosabb emberek már bebizonyították mérésekkel, úgyhogy nem kell igazat adni, a cáfolat meg nem érdekel. Elszomorít a sok hülyeségre adott 100%-os pontozás, ez jellemző itt (már nem 100, én voltam... imádok a hülyékkel trollkodni)

2015. febr. 13. 00:15
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!