Mit csinál a hidegindító az autóval?
A hidegindítóban könnyen párolgó, alacsony lobbanáspontú anyagok vannak. Épp az a lényege, hogy a jéghideg szívócsőben is képes párologni a benzinnel és gázolajjal ellentétben, ezért a motor első főtengelyfordulataival már köd formájában szívja be, a hengerben pedig meg tud gyulladni. Azért nem szabad belőle sokat használni, mert nem csak a hengerben, munkaütemben gyullad, hanem máshol is hajlamos bepukkanni.
Önmagában az, hogy a hidegindítótól beindul a motor, nem jelent rosszat. Ez a dolga neki. Ha viszont hidegen csak hidegindítóval indul, akkor az üzemanyag-ellátás nincs a helyzet magaslatán, hidegindításnál nem dúsít eléggé.
"Ha beindul tőle az autó, milyen alkatrész hibájára lehet gyanakodni?"
Na ezt is megértük, csoda, ha beindul az autó, és tuti hibás valamelyik alkatrész, mert beindult az autó. Logikus.
@2 teljesen logikus a kérdés. Ha a kérdezőnek mondjuk egy régi karburátoros autója van ami mondjuk 0fokban csak hidegindítóval indul, akkor teljesen jogos, hogy valami nincs rendben, mert nem ugy tervezték gyárilag , hogy fujkodni kelljen a légszűrőbe a naftát.
Ez a baj, hogy sokaknál a járó motor már záloga a kítűnő műszaki állapotnak, és nem is foglalkoznak azzal, hogy valaminek közben baja lehet, mert a motor megy.
A válaszra válaszolva, a szivató résszel lehet a baj. Ha karbis akkor eldugult/nem mozog/ ha befecskendezős akkor egy injektor pucolás, érzékelők ellenőrzése segíthet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!