Lassan gurulva az autóval hogyan gyorsitsak?
Kezdő vezető vagyok. 2-esben vagyok és araszolgatás miatt lelassul a sor, éppen csak lépésben megyünk, én már üresben gurulok, de kettesből vettem ki a sebváltót.
Ekkor hirtelen meglódul a sor és gyorsitanom kell. Hogy csináljam?
- beváltok kettesbe üresből, majd csúsztatott kuplunggal gyorsitsak? (éppenhogy csak gurulok, szóval rendesen kell csúsztatni)
- beváltok egyesbe üresből. Ezt nehéz megtenni, már többször kipróbáltam, nem veszi olyan könnyedén, mint a kettest. Jót tesz a sebváltónak?
- megállok, majd aztán teszem egyesbe. Ez könnyedén megy, csak kivülről néz ki hülyén, hogy mindenki gyorsit, én meg fékezek, megállok, egyes, majd onnan gyorsitok.
Remélem átment a kérdés lényege, hogy olyan _lassan_ megyek már, hogy nem tudom könnyedén ráereszteni a kettest, mert tényleg már csak egy gyalogló ember sebességével gurulunk, sebváltó üresben.
A gyári váltók 1. fokozata nagyon rövid, ha már eléri az autó a sétatempót, másodikból lehet tovább gyorsítani. Mondjuk azt nem értem, miért kell lassú gurulásnál kivenni üresbe a váltót, mert azon kívül, hogy gyorsítás előtt még vissza kell tenni fokozatba, nem látom értelmét.
Tehát ilyen helyzetben a 2. fokozat a megoldás. Másodikban, a kuplungot kicsit csúsztatva tudsz továbbmenni. Az 1. fokozatot is be lehet erőlködni, gázadással beveszi a váltó, de azt meg szinte azonnal el kellene váltani, nem sok értelme van. Mint ahogy annak sem, hogy megállj és 1. fokozatból indulj újra.
Értelemszerűen, ha a sebváltó nem akarja bevenni ilyenkor az egyest, azt azért nem teszi, mert nem oda való az a fokozat.Inkább az általad felvázolt első verziót látom helyesnek, én is azt szoktam.
Amikor már tapasztalt sofőr leszel, akkor helyből is el tudsz majd indulni kettessel, csak kicsit nehezebb. :D
köszi a választ. Tehát akkor te nem szoktad sosem kivenni üresbe a sebváltót gurulás közben? Pl mert áll a sor vagy piros a lámpa az út végén?
Mert én szoktam, és akkor van a gond, ha mégis hirtelen gyorsitani kell, mert pl zöld lesz vagy mégis elindul a sor előttem
Nem nagyon szabad kivenni, bár hosszasan a kuplungon állni sem jó.
A megállás a legrosszabb. Ilyen gurulgatásnál senki nem tart követési távolságot. Amikor megindul a sor, a mögötted jövő mindenre számít, de arra nem, hogy megállsz.
Ő lesz a hunyó jogilag, de a te kocsid is törik.
Én ha lehet, inkább kimaradok a gurulgatásból.
(Megjegyzem, nem is értem mire jó. Nem zárkózik senki sem fel rendesen, hanem elkezdünk talicskázni.)
Arra figyelek, hogy mögöttem ne akasszam meg úgy a sort, hogy kiszúrok másokkal (mondjuk miattam nem tud átjönni az előző lámpán), de nem feltétlenül követem ezt a gurigázást.
a gurulgatást úgy értem, hogy látom messziről, hogy piros a lámpa. Megyek 50-nel. Ekkor üresbe teszem, és szép lassan elkezdek fékezni, hogy egyenletes lassulással álljak majd meg a piros lámpa előtt.
Csakhogy hirtelen sárgára, zöldre vált, amikor én már csak egy gyalogló sebességével megyek, és hirtelen gyorsitani kell.
Igy áll elő a szitu.
Vagy felüljáróról lefelé jövet üresben gurulgatunk a dugóba, időnként fékezve, mert lassan halad a sor. Majd hirtelen meglódul. Ekkor üresben vagyok, egy gyalogló ember sebességével halad a kocsi, és gyorsitani kéne.
Mondjuk azt sem értem, miért kell hirtelen gyorsulni. Hirtelen a lámpa sem vált, bár vannak rövid ciklusúak. Hirtelen nem szabad tenni semmit, kivéve a vészhelyzet elhárítását. De az úgysem elhatározás kérdése.
Nem szabad akadályozni, de senki nem várja, hogy rakétaként lőj ki. Aki áll a lámpánál, az sem hipp-hopp gyorsul fel ötvenre. Ha a lámpa után száz méterre is még csak harminccal poroszkálsz, az ciki. De egy nehezen gyorsuló autóval, vagy kezdőként nem 5-ről ugrasz fél másodperc alatt 50-re, abban nincs semmi különleges.
"a motorféket értem, csak azt nem, hogy miért fogyna több benzin. Elvileg ilyenkor alapjáraton pörög a motor, ami a legalacsonyabb fordulatszám, szóval szerintem ilyenkor kéne a legkevesebbet fogyasztania"
Motorfékezéskor a kerekek a hajtásláncon át forgatják a motort. Éppen ezért nem kell neki üzemanyag, nem fog leállni, amíg csak meg nem közelíti az alapjárati fordulatszámot. A korszerű, tolóüzemi elektronikával kiegészített karburátorok és a befecskendezők ki is használják ezt: motorfékezésnél elzárják az üzemanyag útját, a motor fogyasztása 0-ra csökken. Kicsivel az alapjárat fölött engedik csak be újra az üzemanyagot, hogy ne fulladjon le a motor. Így a motorfékezéssel üzemanyagot lehet spórolni, ha ügyesen használod.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!