Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Lassan gurulva az autóval...

Lassan gurulva az autóval hogyan gyorsitsak?

Figyelt kérdés

Kezdő vezető vagyok. 2-esben vagyok és araszolgatás miatt lelassul a sor, éppen csak lépésben megyünk, én már üresben gurulok, de kettesből vettem ki a sebváltót.

Ekkor hirtelen meglódul a sor és gyorsitanom kell. Hogy csináljam?

- beváltok kettesbe üresből, majd csúsztatott kuplunggal gyorsitsak? (éppenhogy csak gurulok, szóval rendesen kell csúsztatni)

- beváltok egyesbe üresből. Ezt nehéz megtenni, már többször kipróbáltam, nem veszi olyan könnyedén, mint a kettest. Jót tesz a sebváltónak?

- megállok, majd aztán teszem egyesbe. Ez könnyedén megy, csak kivülről néz ki hülyén, hogy mindenki gyorsit, én meg fékezek, megállok, egyes, majd onnan gyorsitok.

Remélem átment a kérdés lényege, hogy olyan _lassan_ megyek már, hogy nem tudom könnyedén ráereszteni a kettest, mert tényleg már csak egy gyalogló ember sebességével gurulunk, sebváltó üresben.


2015. febr. 12. 17:04
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
100%

A gyári váltók 1. fokozata nagyon rövid, ha már eléri az autó a sétatempót, másodikból lehet tovább gyorsítani. Mondjuk azt nem értem, miért kell lassú gurulásnál kivenni üresbe a váltót, mert azon kívül, hogy gyorsítás előtt még vissza kell tenni fokozatba, nem látom értelmét.

Tehát ilyen helyzetben a 2. fokozat a megoldás. Másodikban, a kuplungot kicsit csúsztatva tudsz továbbmenni. Az 1. fokozatot is be lehet erőlködni, gázadással beveszi a váltó, de azt meg szinte azonnal el kellene váltani, nem sok értelme van. Mint ahogy annak sem, hogy megállj és 1. fokozatból indulj újra.

2015. febr. 12. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
100%

Értelemszerűen, ha a sebváltó nem akarja bevenni ilyenkor az egyest, azt azért nem teszi, mert nem oda való az a fokozat.Inkább az általad felvázolt első verziót látom helyesnek, én is azt szoktam.


Amikor már tapasztalt sofőr leszel, akkor helyből is el tudsz majd indulni kettessel, csak kicsit nehezebb. :D

2015. febr. 12. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 A kérdező kommentje:

köszi a választ. Tehát akkor te nem szoktad sosem kivenni üresbe a sebváltót gurulás közben? Pl mert áll a sor vagy piros a lámpa az út végén?

Mert én szoktam, és akkor van a gond, ha mégis hirtelen gyorsitani kell, mert pl zöld lesz vagy mégis elindul a sor előttem

2015. febr. 12. 17:12
 4/16 anonim ***** válasza:
73%

Nem nagyon szabad kivenni, bár hosszasan a kuplungon állni sem jó.

A megállás a legrosszabb. Ilyen gurulgatásnál senki nem tart követési távolságot. Amikor megindul a sor, a mögötted jövő mindenre számít, de arra nem, hogy megállsz.

Ő lesz a hunyó jogilag, de a te kocsid is törik.

Én ha lehet, inkább kimaradok a gurulgatásból.

(Megjegyzem, nem is értem mire jó. Nem zárkózik senki sem fel rendesen, hanem elkezdünk talicskázni.)

Arra figyelek, hogy mögöttem ne akasszam meg úgy a sort, hogy kiszúrok másokkal (mondjuk miattam nem tud átjönni az előző lámpán), de nem feltétlenül követem ezt a gurigázást.

2015. febr. 12. 17:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/16 A kérdező kommentje:

a gurulgatást úgy értem, hogy látom messziről, hogy piros a lámpa. Megyek 50-nel. Ekkor üresbe teszem, és szép lassan elkezdek fékezni, hogy egyenletes lassulással álljak majd meg a piros lámpa előtt.

Csakhogy hirtelen sárgára, zöldre vált, amikor én már csak egy gyalogló sebességével megyek, és hirtelen gyorsitani kell.

Igy áll elő a szitu.

Vagy felüljáróról lefelé jövet üresben gurulgatunk a dugóba, időnként fékezve, mert lassan halad a sor. Majd hirtelen meglódul. Ekkor üresben vagyok, egy gyalogló ember sebességével halad a kocsi, és gyorsitani kéne.

2015. febr. 12. 17:29
 6/16 anonim ***** válasza:
75%
Hát ez súlyos vezetéstechnikai hiba! Ha üresben vagy, megszabadítottad magad a motorféktől, plusz feleslegesen fogy a benzin.
2015. febr. 12. 17:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 anonim ***** válasza:
100%

Mondjuk azt sem értem, miért kell hirtelen gyorsulni. Hirtelen a lámpa sem vált, bár vannak rövid ciklusúak. Hirtelen nem szabad tenni semmit, kivéve a vészhelyzet elhárítását. De az úgysem elhatározás kérdése.

Nem szabad akadályozni, de senki nem várja, hogy rakétaként lőj ki. Aki áll a lámpánál, az sem hipp-hopp gyorsul fel ötvenre. Ha a lámpa után száz méterre is még csak harminccal poroszkálsz, az ciki. De egy nehezen gyorsuló autóval, vagy kezdőként nem 5-ről ugrasz fél másodperc alatt 50-re, abban nincs semmi különleges.

2015. febr. 12. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/16 anonim ***** válasza:
100%
Ilyenkor az a helyes megoldás, hogy nem kell kivenni üresbe, hanem motorfékkel gurulsz tovább, akár mondjuk négyesbe, közbe ugyan úgy fékezhetsz és mielőtt elkezdene rángatni az autó benyomod a kuplungot. Ha megteheted az a legjobb, hogy szépen hosszan lassítva fékezel, nem a végén padlófék. Ha esetleg még nem álltál meg, de már menni kell tovább, akkor meg szúrsz egy kettest és finom gázzal, csúsztatott kuplunggal mész tovább, az egyest csak elindulásra használjuk.
2015. febr. 12. 17:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:
a motorféket értem, csak azt nem, hogy miért fogyna több benzin. Elvileg ilyenkor alapjáraton pörög a motor, ami a legalacsonyabb fordulatszám, szóval szerintem ilyenkor kéne a legkevesebbet fogyasztania.
2015. febr. 12. 17:43
 10/16 anonim ***** válasza:
74%

"a motorféket értem, csak azt nem, hogy miért fogyna több benzin. Elvileg ilyenkor alapjáraton pörög a motor, ami a legalacsonyabb fordulatszám, szóval szerintem ilyenkor kéne a legkevesebbet fogyasztania"

Motorfékezéskor a kerekek a hajtásláncon át forgatják a motort. Éppen ezért nem kell neki üzemanyag, nem fog leállni, amíg csak meg nem közelíti az alapjárati fordulatszámot. A korszerű, tolóüzemi elektronikával kiegészített karburátorok és a befecskendezők ki is használják ezt: motorfékezésnél elzárják az üzemanyag útját, a motor fogyasztása 0-ra csökken. Kicsivel az alapjárat fölött engedik csak be újra az üzemanyagot, hogy ne fulladjon le a motor. Így a motorfékezéssel üzemanyagot lehet spórolni, ha ügyesen használod.

2015. febr. 12. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!