Milyen változást okoz a dízel motorban az egr szelep lezárása. Fogyasztás csökkenés/növekedés. Esetleg valami hátránya vagy előnye?
Figyelt kérdés
2015. jan. 28. 23:05
1/12 anonim válasza:
Check engine lámpát és egy hibakódot az ecu naplójában. Ezen kívül a károsanyag kibocsájtása magasabb lesz. Talán lenne fogyasztáscsökkenés is, de egy amúgyis jó hatásfokú dízelmotor esetén elenyésző lesz a különbség. Az előnye inkább az, hogy eggyel kevesebb alkatrész lesz, ami tönkremehet és gondot okozhat menet közben.
2/12 anonim válasza:
Környezetvédelmi okosság, ha régi autód van, arra már úgyis teljesen felesleges, gondolom szétkopott motor van benne már.
3/12 anonim válasza:
A fogyasztásra nincs különösebb hatása. A lezárás előnye, hogy tiszta marad a szívócsonk/torok, nem lesznek lerakódások a szelepszáron és a szeleptányér belső felén, ezáltal hosszabb életű lesz a motor. A hátrányát már leírták.
4/12 scrin válasza:
Füstölni fogsz mint a gyárkémény:)
5/12 anonim válasza:
Jelentosen novekedni fog a NOx kibocsatasod.
6/12 SándorÚr válasza:
se check engine se hibakód, én a 2001es tddi mondeómat csináltam meg. előnye, hogy a kormos levegő nem kerül vissza a turbóba
7/12 anonim válasza:
Szerintem a turbóba nem tud bekerülni a korom, mert az EGR-t a turbó és a cooler után kötik bele a rendszerbe. Legalábbis én még nem láttam elé kötöttet. A kartergáz cső szokott a turbó előtt lenni.
8/12 anonim válasza:
még ha nem is kezd világítani a check engine lámpa,az elektronika biztosan nem fogja szeretni...bár attól függ mikori az autó,mert lehet csak valami halál egyszerű vákuumos megoldással dolgozik,akkor tényleg mindegy
9/12 A kérdező kommentje:
miért füstölne mint a gyárkémény? azért mert nem kap kipufogó gázt a szívó oldalon? Elektromos egr-nél hogyan érzékeli az elektronika hogy el van zárva a füst útja? Hiszen ugyan úgy tud nyitni zárni.
2015. jan. 29. 18:13
10/12 anonim válasza:
Füstölni nem fog!
Elektromos EGR-nél,de vákuumosnál is a beszívott levegő mennyiségének megváltozásából látja a motorvezérlő,hogy működik e a kipufogógáz visszavezetés,vagy nem,de ez függ attól,hogy egyáltalán a motorvezérlő ezt figyeli e.Régebbi típusoknál nem okozott problémát a ledugózás,de az újabbaknál már problémás,mert minél több paramétert figyelnek,annál pontosabban tudják az EGR hatást vezérelni,így akár egy EURO szinttel emelkedhet a környezetvédelmi normája az autónak,amikor ezt megtervezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!