Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tényleg ennyire rossz és...

Tényleg ennyire rossz és szervizigényes volna? BMW 316

Figyelt kérdés

Nézegettem 3-as BMW-ket (többnyire 316) 400-500ezres árkategóriában, 1.6-os benzines motorral. Van pár, ami már tényleg széthajtott és rohadó állapotban van, de látni néhányat ami viszonylag szép és mondhatni megkímélt állapotban van, vezetett szervizkönyvvel. De sokan akiket megkérdezek óvva intenek a 3as BMW-től, főleg a '96-2000es korosztályúakat.


Illetve az interneten olvastam, hogy lehet, hogy drága az alkatrész de nagyon sok fajta utángyártott is forgalomban van hozzájuk, amelyeknek az ára nem vészes. Fogyasztásukról nem nagyon tudok, így az is egy kérdésem lenne. Illetve még az, hogy találtam párat ugyanilyen paraméterekkel mint a fentiek, csak automata váltós kivitelben. Ezekről mit kell tudni?


2015. jan. 26. 18:43
 1/9 anonim ***** válasza:
100%

Minden 15-20 éves autó szervízigényes. Egy 316-os semmivel sem lesz szervízfüggő, mint egy bármi más 96-os autó, ha nem egy leharcolt példánnyal szenvedsz. Mondjuk erre a 4 kilós kategóriában igen nagy az esély...


Nem drága hozzá az utángyártott alkatrész annyira.

2015. jan. 26. 19:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 anonim ***** válasza:
100%
Nem annyira drága hozzá az alkatrész, szerintem vállalható. A 316i-t én inkább hanyagolnám. Túl gyenge ahhoz a kasztnihoz és nem fogyaszt olyan sokkal kevesebbet, mint egy 318is.
2015. jan. 26. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 anonim ***** válasza:
100%

Egyáltalán nem drága hozzá az alkatrész.

Bontottan millió darab van már, komplett blokkokat adnak 30-35 ezer körül ami igencsak szépen jár még.

Mindenki óva intett engem is, de nem érdekelt. Megvettem, életem legjobb döntése volt :P

2015. jan. 26. 21:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:
Koszonom a valaszokat. Igazabol egy baratom meselte, hogy szervize van egy ismerosenek es legtobb auto ami megfordul ott az a 3as BMW. Azelott en is ugy voltam, hogy senki el nem tantorithat tole, de ezzel a tennyel sikerult. De itt a valaszokat olvasva ujra efele huz a szivem. Nem hasznalnam mindennap ezt hozza kell raknom (esetleg nyaron), hetvegi auto lenne foleg. Meg annyit hogy az automatakrol mit tudni?
2015. jan. 26. 21:55
 5/9 anonim ***** válasza:

Én napi 87 km-t teszek meg kétszer.

Oda-vissza.

Kötelezőkön kívül nem kell cserélni semmit, előző gazdája egy kibbaszott nagy állat volt, hajtotta állandóan.

Nagyon tartós motorjuk van ezeknek, főleg ha nem hanyagolod el azt a pár ezer forintos kötelező szervízt ami ugye minden autó lelke.

Nagyon hálás kis dögök ezek.

2015. jan. 26. 22:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
316-ból szvsz olyan ritka az automata, mint az erkölcsös politikus...
2015. jan. 26. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:

400-500e ft-ért az E36-osból sem lehet túlságosan szépeket kapni, a másik utána jövő E46-ból még annyira se, mert amik ezekből ennyiért vannak, azok gittből állnak, E46-osból az épkézláb autók még mindig 1.5 millió ft-nál járnak. Csak emiatt inteném óvva ezektől az olcsóbb autóktó, mert nagyon sokan verik át az embereket külsőre újszerűvé tett, de belül olyan állapotú volt totálkáros autókkal, amiknek már a roncstelepen lenne a helyük.

Az E36 szervizelése még olcsó, az E46-tól fölfelé már közepesen drága. Van olyan utángyártott, ami gyári minőségű, csak olcsóbb, ha nem szervvizen keresztül van megvéve. De itt azért olyan arányok vannak, hogy szervizen keresztül az állítólagos gyári 20e ft, közvetlenül megvásárolva a legolcsóbb csak 12e ft.

2015. jan. 26. 23:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:

Önmagában a szervizelése nem drága, egy ~1200 kilós 1.6-os autó, nem egy túlbonyolított valami.

Attól lesz mégis drága, hogy 4-500 000-ért csak a legalját kapod meg, amik átesnek a tipikus BMW-s életúton. AZ első két gazdi még törődik velük, az ötödiknél gazdánál már másodszor tekeredik vissza az óra, már csak teszkós olajat kap,azt is csak 30 000-renként..


Ebben az árkategóriában látszólag vállalható autók vannak, de 95%-ra kell költeni és nem azért mert rossz konstrukció, hanem mert az utóbbi pár évben elfelejtett cseréket,javításokat meg kell csinálni, különben széthullik. Na ettől lesz drága, nem attól, hogy 316.


A 316-ot én is hanyagolnám, ha normálisan közlekedsz vele, akkor jó, de ha kicsit dinamikusabban szeretnél, akkor gyengusz az a motor a kasztnihoz. A 318is erősebb és nem eszik érezhetően többet.

2015. jan. 27. 00:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 anonim ***** válasza:

400ert rendes e36/e34/e32 sincs, amiket te nezel evjaratokat ott a normalis 3*ennyi, persze erdemes venni 100ert is ha havonta rendberakod es ertesz hozza viszont egybol hasznalhato ennyiert nincs. Kifogsz egy jot akkor ott semmi extra csak mint minden mas kocsinal.

316sz eppen eleg a 3as kasztninak, en se vallalok be minden elozest az 520szal.

Ha neked eleg a 316ereje akkor okes...

2015. jan. 28. 18:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!