Lada 1500 Karburátornál durrog, mi lehet a gond?
Több gond is lehet.
Ha csak hidegen csinálja, nem működik a szivató.
Ha melegen is:
Eldugulhattak a főfúvókák a karburátorban.
Elfordult a gyújtáselosztó, utógyújtása van.
"Megszűnt" a megszakító hézag.
az első két hozzászólást nem minősíteném,de az biztos,hogy ennyi baromságot leírva régen láttam!az a baj,hogy ebben az országban mindenki "ért" a ladákhoz,mert már látott olyat,vagy hallott olyanról ,hogy.............
A dolog rendkívül egyszerű,vagy felakadt az úszód,vagy nemzár rendesen a tűszelep és emiatt ömlik a benzin a motorba,és amikor a szelepek összenyitnak,a benzin begyullad a szívósorba!ez az a durrogás amit hallasz!szóval szedd szét a karbit,takarítsd ki és állítsd be rendesen,esetleg vegyél egy felújító készletet(kb 3000forint)és kész!!
Hát 3., te aztán ku.rv@ okosat mondtál. A karburátor durrogása tipikusan szegény keverék jellemzője.
A negyedik válaszoló leírta.
Mikor fordulhat elő? Eldugult fúvókáknál, vagy hidegen, ha nincs dúsítás (szivató)
Javaslom olvasgass:
"A karburátor és a tüzelőanyag-ellátó hibái a keverék összetételét megváltoztatják, a keverék benzinben dús vagy szegény lesz, a motor tüzelőanyag-fogyasztása megnő.
a) Benzinszegény keverék E hiba esetén a gyújtógyertya mészfehérre színeződik, a motor túlzottan melegszik, teljesítménye csökken, esetleg rángat és visszadurrog a karburátorba. A benzinben szegény keverék okai: - a benzinfúvókák elszennyeződtek; - tömítetlenség miatt hamis levegő jut a szívócsőbe; - alacsony a benzinszint az úszóházban. "
Dús keveréknél, mikor ömlik a benzin a motorba, nem a karburátorba szokott durranni, hanem a kipufogóba. Mivel képtelen elégni az össze üzemanyag, bekerül a kipufogó csatornákba, onnan a leömlőbe. Eközben természetesen párolog, és a leömlő forró hője miatt meggyullad.
De természetesen te értesz a Ladákhoz......
"A dolog rendkívül egyszerű,vagy felakadt az úszód,vagy nemzár rendesen a tűszelep és emiatt ömlik a benzin a motorba,és amikor a szelepek összenyitnak,a benzin begyullad a szívósorba!"
Jujuj, elég nagy a baj... Ha túl magas a benzinszint és dől befelé az üzemanyag, a motor nem durrog vissza a karbiba. Fulladozik, pukkan egyet-egyet a kipufogó felé, de visszalőni nem fog. Túl dús keverék esetén a szívósor hőmérséklete túl alacsony ahhoz, hogy ott bármi is begyulladjon, mert az ezerrel befelé döngető benzin párolgása lehűti.
Ellenben szegény keveréknél előfordul a fent leírt jelenség. Ilyenkor az égés időben elhúzódik, néha még akkor is tart, mikor már nyitna a szívószelep a következő szívóütemhez. Ilyenkor a láng nem nagyon gondolkodik, hogy merrefelé terjedjen, simán megy visszafelé is. Ladáknál pedig elég sűrűn előfordul, hogy valami fakezű mekkmester túl szegényre állítja be a keveréket, mert sokan akarnak a ruszki csatalovak fogyasztásán spórolni, csak sajnos egyikük sem okosabb a Weber és a DAAZ mérnökeinél. Ahogy ők kitalálták a karbit, úgy működik jól, felesleges lekötni a második torkot, vagdosni a vákuummembrán rugójából, extrém fúvókaméretekkel terhelni a motort. Inkább a jobb lábban kell keresni a litereket. Vagy el van tekergetve a karbi, vagy valahol eldugult és nem nagyon kap benzint. Az alapjárati rendszer például villámgyorsan telemegy a kartergázból érkező mocsokkal, ilyenkor alapjáraton és alacsony fordulaton lövöldöz a motor, feljebb meggyógyul.
"A gyújtás jól van beállítva gondolom ha eddig jó volt..."
Túlzott az önbizalom, a megszakítós gyújtás idővel elmászik, legfeljebb 10.000 km-enként újra be kell állítani a megszakítóhézagot (ügyesebbek zárásszöget állítanak) és az alapelőgyújtást. Ha az előgyújtás nincs a helyén, az is okozhatja az égésfolyamat elnyúlását. Ez is betegsége a Ladáknak: sokan ész nélkül tekergetik az elosztót, mert tudnak egy tuti beállítást, de még szerelők közt is ritka az olyan, aki venné a fáradságot, hogy ellenőrizze, működik-e egyáltalán az előgyújtás-szabályzás. A szakadt vákuummembrán és a kinyúlt röpsúlyrugók teljesen működésképtelenné teszik mindkét automata szabályzót, ettől a motor menet közben elkezd csörögni. Ilyenkor a nagyokos szerelők az alapelőgyújtást növelik meg, amitől csökken az alacsony fordulati csörgés (ha terhelésre nem húzza rá az előgyújtást a vákuum, kicsit pótolja a nagyobb alapelőgyújtás), viszont alapjáraton egyenetlenül, csörögve, durrogva jár a motor, mert a kelleténél nagyobb előgyújtással dolgozik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!