Régi álmom a DODGE RAM 1500 -as autó. Lehetőségem nyílt megvenni. Ti belemennétek?
Budapesten élek, de amikor a belvárosban közlekedem, természetesen nem használnám.
Nagyon biztonságos, tágas, családnak való kocsi, 5 ember is bőven kényelmesen elfér benne. Bírja a terepet, a havat és sokoldalúan hasznosítható, még teherszállításra is.
Többet fogyaszt mint egy átlag kocsi, de mivel nem használnám minden nap, csak leginkább hétvégenként, így kibírható lenne. A szervízelésről viszont sajnos semmi információm nincsen....
Alternatíva a Ford F-150 -es, vagy a Mitsubishi L200 -as. Mindenképpen ez a közül szeretnék választani. Ha a szívemre hallgatok, akkor a Dodge-ot veszem meg, mert az az álomautóm, de ha az eszemre, akkor az utóbbi 2 közül valamelyiket.
Ha valakinek van ezek közül bármelyikkel tapasztalata, azt szívesen venném.
"Nagyon biztonságos, tágas, családnak való kocsi, 5 ember is bőven kényelmesen elfér benne. Bírja a terepet, a havat és sokoldalúan hasznosítható, még teherszállításra is"
Most őszintén: ez nálad szempont? Ha neked a Ram az álomautód, akkor nem azért fogod megvenni, mert milyen praktikus. Azért veszed meg, mert neked ilyen kell és kész. Írod is, hogy hétvégente használnád, akkor meg nem sokat érsz vele. Ha egyébként meg tudod oldani a közlekedést másik, kisebb autóval vagy tömegközlekedéssel, nyugodtan vágj bele, biztos jó lesz. De hétköznapi, szaladgálós autónak ne fogd be, főleg városban. Arra van jobb.
Nálunk a cégnél 2 is van, szerencsére volt alkalmam mindkettőt vezetni.
Az élmény jó, tetszik, megnézik, jó a hangja, nagy, stb.
Viszont mennyi is a fenntartása? A tripláját fogyassza egy passatnak, súlyadó, biztosítás biztos egy vagyon. Szerelőt aki már dolgozott olyanon keveset fogsz találni. Az cég nagyon jól megy, de az egyiket már betolták a telephely végére mert sokat kellene rá költeni.
Igaz, nem magánemberé jaszkariautónak hanem céges amit nyúztak rendesen, de a fenntartásra szánható összeg is magasabb valamivel...
Mondd már el nekem, városiként mikor mész te olyan terepre ahol ez kell?
Ha nem összkerekes verziót veszel akkor nulla terepjáró képesség, sőt rosszabb mint egy akármilyen magasabb személyautó.
Ez (és a másik kettő is) abszolút pénztemető ép ésszel nem lehet indokolni a szükségességét.
Mivel ez az álmod vedd meg. Leírták páran, hogy nem leányálom azért. Én biztos nem vennék ilyen autót. Eleve felesleges és csak kompenzáció aszfaltúton közlekedőnek terepjárót venni (a város terepjárókról, crossoverekről nem is beszélve)
Tudom, milyen az, mikor az ember előtt megnyílik a lehetőség az álomautóra. Én is MAJDNEM megtettem a lépést. Egy '69-es Chargert találtam, igen lepukkantan, de másfél milláért, ami még így is potom ár volt.
Aztán belegondoltam, mennyi idő és pénz lenne, mire szép és jó lesz, és UTÁNA MENNYIBE KERÜLNE fenntartani.
Én hatalmas szívfájdalommal lemondtam róla és megvigasztaltam magam egy sokkal fenntarthatóbb és jobb állapotú, újabb francia V6-ossal.
Szóval megértelek.
Csak tényleg nagyon kidobott pénz kategória. És akármekkora élvezet lesz beleülni, két éven belül tutira megválsz tőle, mert a birtoklás öröme kialszik, utána meg csak a nyűg marad, amit ideig-óráig elnyom a megszokás.
Gondold meg, menyivel rosszabbul tudsz majd kiszállni belőle eladásnál és mérd fel, így valóban megéri-e neked azt a rövid élvezetet.
Nem azt akarom mondani, hogy mindenki adja fel az álmait, isten ments, de nem árt megmaradni a realitások talaján. Ami persze mindenkinek más magasságban lévő talaj. Csak tudd ,a tied hol van.
Sok mindentől függ. Én simán megvenném ha anyagilag nem okozna gondot.
Viszont havi nettó 100-130 ezres fizetéssel inkább egy európai autó.
Nekem 2005-ös L200-asom van, (még nem a ronda tojás alakú) és csak ajánlani tudom. 210.000 km alatt amit szervizelni kellett rajta: 1 ékszíjcsere, 2 aksi. Semmi több. Elég elnyűhetetlen jószág. Akárhogy nyúzod kb. 10 körül eszik. Belvárosban is kényelmesen használható, nem olyan nagy azért...
Egyszóval, én csak ajánlani tudom. Természetesen nekem is tetszenek a böszme RAM-ok, de semmiképp sem vennék saját autónak.
Kedves Kérdező!
A családomban 8 éve van egy 2003-as Dodge Ram 1500 Laramie, 5.7L V8-as Hemi motorral.
345 ló, 510 nm.. nyitott rendszerrel..
Édesapám 2006 végén vette meg, akkor még gyerek voltam, de a mai napig olyan élmény csak ha visznek is vele, hogy az felfoghatatlan. Szerencsére már 2 éve van jogsim, így amikor tudom én is vezetem, és inkább leírni sem próbálom mihez fogható.. viszont a fogyasztás valóban húzós fajta, de aki ilyen autót vesz, az ezzel tisztában van.
A 8 év alatt a kötelező szervizeken kívül egy kardántengely csere volt, nagyon megbízható autó, az elektronika ami nem erőssége sajnos. Plusz a műszaki.. ahhoz nekünk 400 km-t kell utazni, mert itt sehol nem engedik át..
Érdekesség.. 16 db gyertya van benne!
Nem tudom te milyen évjáratban gondolkozol, de én mindenképpen tudom ajánlani, szerintem a 2003-2006-ig szériás a legszebb, de az újak is brutálisak.
Ha érdekel, tudok videókat, képeket küldeni, félelmetes..
Még ami eszembe jutott, ugye ez még 6 személyes, és tehergépjárműnek van vizsgáztatva, most nem is tudom pontosan, de 8000 forint körül van fél évre a biztosítás, ha minden igaz.
A miénk kapcsolható 4x4, felező, 5 fokozatú automata váltóval, 100-nál 1.600-at forog..
Gyorsulás 6 és 7 mp között 100-ra, szerintem menne még gyorsabban is neki, de folyton kipörög a kerék, egyesben 80-at megy, tolatni ugyanennyivel tud.. végsebesség 180-nál korlátozva, kb. 20 mp és elérte.. 2 és fél tonnás autóról beszélünk + utasok.. ha megindul kő kövön nem marad.
Átlagfogyasztás vegyesben 19-20, hosszú utakon 15-16, városban 25 liter környéke, legalábbis ennyit szokott jelezni a fedélzeti komputer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!