Érdemes szívódízel autot venni?
# 29
Én meg röhejesnek tartom hogy itt a gyakorin mindenki csordaszellemben kántálja ezt a féligazságot, és csak kis részük tudja hogy az új dieselek nem bírják a rövid távozást, mert eltömődik a részecskeszűrőjük. Nagyon sok dieselben viszont nincs részecskeszűrő, csak egy egyszerű turbó, esetleg intercooler. És itt nem őskori dieselekre kell gondolni, hanem 10-en évesekre.
Ha ezt így már leírtam akkor leírom azt is hogy több éve használom isuzu opelemet arra amire itt a gyakorin már sokan (nyilvánvalóan benzines tulajok akik nem mertek dieselt venni, és győzködnek mindenkit hogy milyen jól döntöttek) megmondták hogy városi kevés kilométerre nehogy dieselt vegyen valaki. És az autó évek múlva is úgy muzsikál ahogyan megvettem. Hidegben is tökéletesen indul, pedig ha szétkopott volna akkor a kisebb kompresszió miatt a hidegben nem úgy indulna ahogyan kell neki. Meg ahogyan írta egyik forumtárs előttem is ezek a kis dieselek pár kilométer alatt üzem melegek. Nekem konkréten itt városban 4-5 kilométer alatt 85 fokos a vizem. Ez nem akkora egetverő különbség a benzineshez képest. Hogy egy kicsit még feszítsem a húrt, a kocsim kicsit eszik 6 fölött városban ilyen feltételek mellett. Ugyanezen használatnál egy benzines mikor fog 10 liter alatt enni egy ekkora (1250kg) autóban. Soha a bhüdös életben. Mert akik kántálnak itt a gyakorin azok ugye azt is tudják, így kár is lehet leírnom hogy amíg a benzines sokkal többet eszik hidegen addig a diesel szinte csak minimálisat dúsít. Ugyanis nem az üzemanyag mennyiségét növelik a dieselnél hanem a befecskendezés idejét hozzák előbbre. Dehát gondolom mindezek tudatában mondják sokan hogy ilyen használatra nem jó egyik diesel sem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!