Opel vectra B 1,6 V16 cd sedan megéri megvenni?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ez csak egy elnevezése volt egy időben az opel motoroknak.
Ez egy bevált, tartós motor, arra kell figyelni, ha széthajtották, akkor fogy az olaj belőle. Amit még nézni kell, az a rozsda, főleg a kerékjárati íveken hátul és az alján. Ha rozsdálgat, meg lehet venni, csak utána hamar meg kell szakszerűen javíttatni és le kell kezelni.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A benzines B vectrák viszonylag sokat fogyasztanak. Dieselek jobbak fogyasztásban, de azokból csak az 1.7-eset ajánlott megvenni.
Az 1.6-os városban megeszi a 9 litert, országúton 6-7 literből kijön.
Sokan ha már benzines akkor inkább az 1.8-ast ajánlják. Kicsit eszik csak többet, de érezhető az erőbeni különbség.
Rozsda a legfőbb baja a B vectráknak. A hátsó sárvédőív az egyik legroszabb része, és sokat nem is lehet tenni ellene. itt két lemez fekszik össze, megáll belül a víz és belülről rozsdásodik kifelé. Ezt úgy kell elképzelni hogy kívül már tiszta rozsda, de ha a kerék felől nézed akkor meg csak a belső ép lemezt látod. Az ajtók aljai is hajlamosak állítólag a rozsdára, és a küszöbök is.
99-ben kapott ráncfelvarrást ez a típus, én olyat keresnék a helyedben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Dieselben van 1.7-es, 2.0-es, 2.2-es. Ebből az 1.7-esben Isuzu motor van, amit elég megbízhatónak tartanak. A 2.0,-2.2-es dieselek-nél meg adagológondokról hallani ami minimum 150-200 ezres javítást feltételez.
Az 1.7-es előnye hogy literekkel kevesebbet eszi még az 1.6-es benzinestől is. Bár ha jól tudom akkor a ráncfelvarrott vectrába már nem szereltek 1.7-es motort.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Ecotec=Emissions Consumption Optimization TEChnology.
Benzines:8-9l/100km- lábtól függ.
Városban:12l/100km.
Diesel:4.7l/100km, 6-7l/100km.
Nem rossza autó. A 99' utániak jobbak és minnél nagyobb a motor annál jobb. Dieselnél az 1.7 Isuzu-t sokan dicsérik. A többi Ecotec motoros dieselek: Y20DTL, X20DTH, Y22DTH-nak az adagolója problémás (Bosch VP44 https://www.youtube.com/watch?v=STTNDXWEl38 https://www.youtube.com/watch?v=9_vlZJs02lY) elszáll az elektronika és vagy javítható, vagy nem. Állítólag már minden Bosch adagolót megtudnak javítani, de ez csak lehet kósza hír. Annak idején a német autóipar ezt a fajta adagolót használta az Audi A4-ben, Ford stb. ABS vezérlőegysége szokott rosszalkodni, de ezt is lehet javítni.
Beltér néha zörög, hátsó futómű szilentei nyikorognak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!