Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Diesel autónál mi a jó indulás...

Diesel autónál mi a jó induláskor, ha alapjáraton melegitem, ha magasabb fordulaton, vagy nyugodtan elindulhatok?

Figyelt kérdés

Olvastam érveket és ellenérveket is.

Turbós dizelautóm van, 2007-es.

Hogyan érdemes üzemi hőfokra melegitenem a motort?

Indoklást megköszönöm.


1)

elindulás előtt alapjáraton 5 percet járatom


2)

elindulás előtt magasabb fordulatszámon, pl 1500-on járatom 5 percig


3)

nyugodtan elindulhatok vele azonnal, mert nem sokat számit


2015. jan. 5. 09:16
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:

A fordulat/perc kimaradt, de gondolom te is sejtetted.

Mint, ahogy azt is, hogy nem arra gondoltam, hogy hidegen 3000 felett kell nyúzni a dízelt.

Hidegen 2000-2500 között normálisan hajtva hamar be is melegszik és nem is árt neki. Lehet nem vetted észre, de nem a te hozzászólásodra reagáltam, hanem a másik válaszolóra, aki azt írta, hogy 1700rpm alatt kell hajtani amíg be nem melegszik. Illetve abban a tartományban, ahol a turbó még nem "kapcsol be" .


Szerintem mindketten tudjuk, hogy álló motorral nehéz bemelegíteni a motort :D


A DDIS meg JTD nem tudom honnan jött :P

2015. jan. 6. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 anonim ***** válasza:
Sok dizel autó után arra jutottam, hogy nem túl jó 2000 fölé pörgetni a dizelt, de mondjuk ha néha eléri a 2500-as fordulatot, attól még semminek nem lesz baja. Inkább a túl alacsony fordulat a káros, én azt ajánlom, hogy 1500 alatt egy dizelt soha nem szabad tartani, mert csak rosszat tesz neki.
2015. jan. 6. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 Wadmalac ***** válasza:

#11:

Valóban azt gondoltam, legalább részben nekem is szól. Az 1500 rpm alatti felkapcsolgatás valóban káros (de én is írtam, hogy ilyen alacsony fordulaton, nem elegendő olajnyomással terhelés a motor halálos ítélete), bizonyára nem fog egy jó állapotú motor belenyekkenni egy 2500-as fordulatba, de (természetesen némi rugalmassággal kezelve a határokat) egy kényelmes 1500-2000 közti felkapcsolgatás nem fog ártani. A kényelmes alatt azt értve, hogy nem ilyenkor kell kipróbálni a 0-100 km/h gyorsulási időt. Gázpedál hímestojás-kímélő kezelése beleértve.

Az a lényeg, hogy a motor se nagy nyomatékterhelést ne kapjon, se nagy fordulatot.

Mint ahogy én sem szívesen futnék 100 m-es sprintet 80 kilós krumpliszsákkal a nyakamban a reggeli első kávém előtt. :D

Nekem most benzines kocsim van, de a V6 nyomatékmotor, annál is ugyanezt a hidegben indítás technikát alkalmazom.


Ja, a JTD-DDIS 1,275 azért került be a képbe, mert az a mini motor 2000 rpm alatt nem csinál semmit. :D

2015. jan. 7. 10:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!