Milyen hibákkal éri meg még megvenni egy használt autót?
Nézd, ha találsz olyan 2-3 éves, vagy annál idősebb használt autót, amin nincsenek kisebb külsérelmi nyomok (még ha csak közelről látszanak is), akkor fizetek egy rekesz sört, vagy egy nagy bulihordót.
Mert ilyen nyomok minden hazsálatban lévő autón vannak.
Három ismerősöm is vett az utóbbi években új autót szalonból, 1 évesek sem múltak és van már rajtuk ez-az, és nem az ők hibájukból.
13-14 éves autót meg lehetetlen esztétikai hibák nélkül találni, na de attól még lehetnek szép állapotban. Kivéve, ha frissen felújítottról, vagy új korától sosem használt 10 kilométeres darabról van szó.
A fékbetétek meg fogyóeszközök. Az már valamivel drágább dolog, ha a tárcsák is kopottak, de még azok is beleférnek a fogyó kategóriába.
Tegyük fel, hogy találnál makulátlan gyári állapotú autót kevés kilométerrel. Biztos, hogy 10x anyiba kerülne, mint a hasonló korú ugyanolyan autók átlagára.
Szóval a használtautó azért annyi, amennyi, mert nem új, hanem használt.
Ha csak ennyi "probléma" van vele, amiker írsz, akkor az egy nagyon jó vétel.
a horzsolások javíthatók, ha téged zavar, de általában 14 éves autónál előfordul. A fékbetét és féktárcsa meg kopó alkatrész, azt amúgy is kell cserélni ha elkopik. Ennyi hibával ha nem drága a piaci árhoz képest (és nem olasz), akkor megvenném.
Sajnos személyes tapasztalat miatt nem vennék olaszt, de mást nem akarok lebeszélni róla.
Egy autószerelővel néztük, ő rámondta, hogy ez egy jó autó!
Nem volt feltöltve az aksija, másik autóról bikázva be lett gyújtva. 10 perc járatás után ha leállítottuk, pöccre gyulladt, szép csendes motorral. (Golf 4 1.6)
Azt már írták, hogy karc, sérülésmentes 14 éves autót venni nem nagyon lehet.
A sérülés mértéke már lényegesebb. Ha kinéztél valami csudajó gyöngyház+lakk fényezésű autót ott már pár horzsolás kijavíttatása is szívás lehet, míg egy sima fényezésnél ez gyakorlatilag nem jelentős tétel.
Ha csak karcolások vannak rajta, akkor azzal nem kell foglalkozni, a kisebbeken lehet segíteni polírozással, a nagyobbakkal is elbánnak akármelyik fényezőnél.
A fékbetét kopó eszköz, ugyanúgy ahogy a féktárcsa és az olajszűrő is.
Arra törekedj, hogy a kasztni legyen rendben, a fényezés lehetőleg legyen egészben, a beltér legyen normális és a motor váltó is jól működjön, ne fossa magából az olajat, ne csörögjön,zörögjön.
A többi az gyakorlatilag olcsón orvosolható.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!