Elsősorban mitől függ, hogy meddig bírja egy alkatrész?
Eleve jó autót kell kifogni, és legfőképp ezen, vagy nagy szerepet játszik már az is, hogy az a valaki, hogy bánik az autójával?!
Szóval hajthatom én szépen, megvigyázva az autót, ha az autó (márkájára gondolva) eleve "szar"? Vagy pl "az örökzöld, opel, sosem kop el"-t bárhogy lehet cibálni, az nem romlik?! (gondolom ez nagy baromság)
Tehát, csak a vezetőtől és a vezetés stílusától függ?
#10--->"Ez egy baromsag. Tervezett avultatas nem letezik."
demég mennyire hogy létezik..:-)
11 - a válaszod a nagy átlag véleményét tükrözi, ami ráadásul hibás szemlélet.
Vehetsz te valós kilóméterrel viszonylag keveset futott autót, ha azt úgy adták el neked, hogy rövidesen nagy-generálozni kell, a régi tulaj nem akart már költeni a teljes motor felújításra.
A másik, sokat futott autó lehet nemrég volt felújítva - ami persze nem törvényszerű, állapotot kell nézni, nem kilóméter-állást.
Az óra tekergetés még mindig divat, de azt nem mondanám, hogy mindenki tekergeti - szakszervizben meg tudják mondani a valós futást, ezzel csak az a probléma, hogy általában csak tulajdonosnak adnak ki adatokat.
Tudtam hogy a kovetkezo nagyokos majd ezt a filmet fogja belinkelni.
Tervezett elavulas mint programozott tonkremenetel nem letezik, nem lehet megcsinalni. Magyarazhatnam neked hogy miert nem, de valoszinuleg nem ertened meg, igy aztan vagy elfogadod ami mondok igy 15 ev tervezoi tapasztalattal a hatam mogott ami torteneresen az autoiparban gyujtottem vagy hiszel tovabbra is az ilyen konteos marhasagokban mint az a film. Te dontesz.
"állapotot kell nézni, nem kilóméter-állást."
Nepperkorokben hangoztatott amugy semmitmondo bolcsesseg. A valodi allapotrol semmit sem tudsz mert nincs ronthenszemed es nem latsz bele a motorba. Ezert az allapotrol meg mindig a futasteljesitmeny mondja a legtobbet. De nyilvan nem szentiras az sem.
Figyeljetek nem elhet több ezer beszállítót ellenőrizni.
JÖn 100 ajánlat első 10 legolcsóbb kínai kizárva, japán,. német, jó lesz a japán.. beleteszik...kis részegység, mondjuk elektronika...
és bedöglik..ez elég hogy bedögöljön a motor, jöhet a tréler.. ember fikázza a márkát.. és ez nem az autó, vagy gyár hibája hanem a beszállítóé. Nem csinálhat meg minden részegységet a gyár, minden kis bizbaszt..
Ennyi a lényeg egyszerűsítve.
Nem cseszhet ki magával egy gyártó...ő szívná meg hosszú távon..
Az már más kérdés, hogy sajnos tényleg spórolnak...ez meglátszik..
Még ha a legjobb minőségű anyagú alkatrészeket is akarnák produkálni a gyártók, akkor sem tartnanának ki örökké az autók.
Tökéletes alkatrészeket amúgysem fognak gyártani, mert alacsonyan kell tartani a költségeket, hogy a profit magas lehessen, mert nem csak fennmaradni akarnak, hanem némi pluszt is keresni.
Itt nem is annyira a tervezett avulásról van szó, hanem erről a profitorientáltságról.
Annak is igaza van, aki a tervezett avulást emlegeti, mert olyan szempontból létező fogalom, hogy a gyártó meghatározza a termékei várható élettartamát (anyagpróbával, tesztelésekkel), így tudja előre tervezni a várható bevételeit. Aki dolgozott már gyárakban és nem csak a szalag mellett (de talán még ő is) tudja ezt.
Az autónál vannak bizonyos biztosítékok arra, hogy még ha akarod se tudd tönkretenni túl hamar. Így tervezik meg az autókat.
Csak ez a határ bőven 100ezer km alatt van. 100ezer km-ig egy autót szite teljesen tönkre lehet tenni, ha örökké pörgetik, hidegen hajtják, hanyagolják az olajcserét, vagy rossz olcsó olajat öntenek bele (a nagy autóimádók még a 30ezer km csereperiódusú autójukban is 10 ezrenként cserélik az olajat). Minden autóval ez a helyzet, még azzal is, amelyikről azt gondolják, hogy nem tehető tönkre.
Kímélve és megfelelő karbantartás mellett lesz az autó tartós.
Mondok egy autót, ami jellemzően sokat bir: legyen egy Passat 5.5, 1.9 TDI motorral.
Van egy 100.000 km-mel eladó (csak az óra mutat ennyit), de indulásnál remeg az autó (lendkerékcsere), karcos az utastár, kopottas a kormán, kuplung magasan fog.
A másik 300.000 km-mel eladó, ami valódi km, és olyan az egész, mintha most gurult volna ki a gyárból. Persze sok minden már cserélve volt az autóban, ami csak előny. Persze a km miatt olcsóbb mint a másik.
Na akkor akinek csak a km számit melyiket fogja megvenni? (Elméleti a kérdés, nehogy azzal gyertek, hogy nem kell TDI meg VW, mert nem az a lényeg).
Helyzet az tisztelt ős-tervező guru,hogy vissza kéne menned az időben picikét többet,mint 15 év...Hogy legyen viszonyítási alapod.
Ismétlem magamat,már a harmadik kilincsem törik el,melyet autósboltban vásároltam,5 hónap leforgása alatt.
És ez csak egy példa a sok közül.
"Tervezett elavulas mint programozott tonkremenetel nem letezik, nem lehet megcsinalni."
Ha valóban ennyi tervezői tapasztalattal rendelkeznél, akkor pontosan tudnád milyen egyszerű megtervezni egy alkatrészt úgy, hogy a megfelelő időben elromoljon. Én ugyan csak gyakorlati tapasztalattal rendelkezem de egyszerűen és világosan átlátom, miként terveznek át, teljesen jól működő alkatrészeket, úgy hogy a megfelelő időben elromoljon és a cseréje horribilis összegekbe kerüljön. A legegyszerűbb így megtervezni az elektromos rendszereket. Néhány tudatosan alul méretezett kondi és már meg is van oldva a kérdés (ez már a számítástechnikában is bejáratott módszer). Vagy nézzük a mostanában elterjedt komplex rendszereket, mint a mindennel egybeépített kormánykapcsolók. Egy valami tönkremegy cserélni kell az egészet, persze jó drágán. Elég az irányjelző kapcsolóban egy érintkezőt silányabb anyagból készíteni és megoldott a kérdés. Régen egy mérnök, ilyet sosem tervezett volna! Vagy pl. Német mérnökök olyan dugattyút terveznek, amiből kifelejtik az olajgyűrű alól az áteresztő furatokat? Prémium kategóriás autóknál rendszeresen szakadó vezérműláncok? Persze mondhatjuk az, hogy konstrukciós hiba. De valóban úgy gondolod, hogy azok a magasan kvalifikált mérnökök ekkora hibákat vétenek? Lehet struccpolitikát folytatni, de ez bizony tervezett elavulás és sajnos az élet minden területén tapasztalható.
De hogy a kérdésre is válaszoljak, itt egy idézet Murphy-től:
"Ami elromolhat, az el is romlik" :)
B.U.É.K.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!