Elsősorban mitől függ, hogy meddig bírja egy alkatrész?
Eleve jó autót kell kifogni, és legfőképp ezen, vagy nagy szerepet játszik már az is, hogy az a valaki, hogy bánik az autójával?!
Szóval hajthatom én szépen, megvigyázva az autót, ha az autó (márkájára gondolva) eleve "szar"? Vagy pl "az örökzöld, opel, sosem kop el"-t bárhogy lehet cibálni, az nem romlik?! (gondolom ez nagy baromság)
Tehát, csak a vezetőtől és a vezetés stílusától függ?
Nemtudom hallottálmár-e az ún."tervezett avulás"-kifejezésről..
Dióhéjban: a mai korszerűnek mondott autókat már szándékosan úgy tervezik,hogy adott időn belül tönkremenen benne minden.
Márkákat direkt nem írok,de messze a Japán minőség a legjobb.
Elsősorban attól függ, hogy bántak az autóval az évek során.
A legszuperebb autót is tönkre lehet tenni, ha nincs időben olajcsere, nem cserélik a szűrőket, kopó alkatrészeket.
Az alkatrészek elhasználódnak, ami törvényszerű, s az elhasználódott alkatrészt ki kell cserélni, nem addig kell kínozni, amíg másban is kért csinál.
Az autóknak van egy alapállapotuk, vannak strapabíróbb, kényelmesebb, megbízhatóbb márkák, de ezeket is tönkre lehet tenni, egy kisebb presztízzsel bíró autó is lehet nagyon jó, ha azzal megfelelően bántak.
Olyan nincs, hogy sose kopik el, ha az autó gazdája is ilyen személettel használja a járgányt, abból idővel roncs lesz.
Megtudnátok mondani, hogy a 2000 és 2003 között legyártott autók közül melyik márkák állítottak elő minőséges autókat?
(Opel, Volkswagen, Ford, Fiat, Renault..stbstb)
Megköszönném :)
"a mai korszerűnek mondott autókat már szándékosan úgy tervezik,hogy adott időn belül tönkremenen benne minden."
Ez így ahogy van hülyeség - az idő múlásával az autók éppenhogy egyre megbízhatóbbak, attól függetlenül, hogy egyre bizarabb hibák jelentkezhetnek. Egy gyártónak sem érdeke, hogy szándékosan tönkremenjenek az autóik, hiszen akkor a következőt jó eséllyel már a konkurenciától veszi a vásárló... Az alkatrészek élettartamával elsősorban a szervíz intervallumok miatt szoktak variálni. Pl. ha a tengelyapcsoló bírná 250.000 km-t, a féktárcák 150.000-t, akkor inkább mindegyiket 200.000 km-es élettartamra méretezik, hogy egy szervizelés keretében le lehessen tudni mindkettő cseréjét (ez kicsit kisarkított példa, de ez a lényeg).
A kérdésre válaszolva: minden autót lehet jól karban tartani és meghálálja, inkább függ a tulajtól, mint a gyártótól, s az idő előrehaladásával ez egyre jobban jelentkezik. Vannak eltérések a megbízhatóságban típusonként, de a kifejezetten rossz konstrukció nagyon ritka, s inkább az egzotikus (értsd: kínai) autógyáraktól szoktak jönni ezek a járgányok.
Régen mentél egy ladával 90ezeret, motorgenerál.
És 1000km-ként porlasztó beállítás, fúbóka, tb..
Ma meg hozzá se kell nyúléni csak, 30 ezer km olajcxsere.. és elmegy az első tulajnál 200-250 ezret komoly gond nélkül
Vannak jó minőségű alkatrészek, vannak xar minőségű alkatrészek.Sok múlik, hogy milyen precizitással történik a gyártása. Itt egy példa egy kínai és egy német csapágy működésére.
https://www.youtube.com/watch?v=-WSYho-qxuo
Rohadt egyszerű szerkezet, de mégis el lehet ba**ni...
Azonkívül... nem biztos, hogy a gyári alkatrész a legjobb. Lehet, hogy eleve rossz az amit a gyárban építenek bele...aztán a gyártó vagy elismeri a hibát (visszahívás), vagy nem ismeri el (ekkor szoktak történni a garanciaidőn túli típushibák) Lásd a VW konszern 2.0-es dízelmotorjainak olajszivattyújában található szögletes tengely. (ez is egy filléres alkatrész amúgy...)
X km-en túl már tömegesen jöhetnek elő problémák (akár egészen kicsik is, akár nagyobbak is. Az egyiket befoltozod, jön egy másik helyette. Kérdés az, hogy meddig van türelmed, pénzed, időd arra, hogy ezeket a hibákat sorra elhárítsd.
"Dióhéjban: a mai korszerűnek mondott autókat már szándékosan úgy tervezik,hogy adott időn belül tönkremenen benne minden."
Ez egy baromsag. Tervezett avultatas nem letezik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!