Egy jó állapotban lévő Ladát is sokat kell szerelni?
Attól függ neked mi a sok. Sokat kell foglalkozni vele, de nem nagy dolgokat kell szerelni.
Férjem mindig mondja, hogy elég hozzá egy 13-as kulcs, és szinte mindent meg tudsz csinálni rajta.
Nekünk Nivánk van, apósnak meg egy kombi 2107-ese.
Érteni kell hozzá, az tuti. Akkor nincs vele sok gondod.
Csak annyit kell vele törődni vele, mint bármilyen más azonos kategóriájú autóval.Elég általános tévhit, hogy a Ladák igénytelenek, semmit nem kell velük foglalkozni, akkor is elmegy a világvégére és soha nem is lesz semmi baja, ha a lelkét is kitaposod. Valószínű ezért is olyan sok a roncs példány.
Szóval ha normálisan foglalkozol vele, akkor komolyabban szerelni nemigen kell. Bár való igaz, valami apróság mindig van amivel lehet rajta matatni :)
Nekünk van a családban egy Lada, nekem meg nekem egy Opel Astra H-m.
Igaz, hogy az Opellel rendszeresen autópályázok évi 25.000km-t, a Lada meg nagyon keveset van használva, talán évi 2500-at, ezen kívül csak a fűtött garázsban áll, így az sokkal kevesebbet is kopik, de az Opelt nagyságrendekkel többet kellett eddig szerelni. És persze sokkal drágábban. (Üres fényszóró búra (gyári xenon) állítómotorokkal 200.000Ft, fűtőmotor ellenállás 60.000Ft, hátsó spirálrugó párban 40.000Ft és még sorolhatnám...)
A Ladán a karburátorhoz szerintem 20 éve nem nyúlt senki. Szelephézag utoljára 6 évvel ezelőtt a műszaki előtt volt állítva. Most ősszel volt legutóbb műszaki, ekkor kicseréltem a hátsó kipufogódobot, mert megette az idő. 36 év az 36 év! Kemény 6000Ft-ot fizettem az új dobért, ennyiért még behegesztetni se érdemes a régit.
Ezeket leszámítva évente olajcsere 10W40-es márkásabb olajjal, szűrővel 5-6e Ft-ból megvan.
Ezen kívül az utóbbi 10 évben nem emlékszem hogy kellett-e egyáltalán rajta valamit cserélni, csinálni. Pedig nem mondanám, hogy annyira elhanyagolt lenne.
Pöccre indul, két hét állás után 2-3 főtengely fordulat kell neki.
Jó, azt aláírom, hogy napi használatnál, erős igénybevételnél kopik ez is. Ha meg kint áll télen-nyáron esőben-hóban, télen a sós lében akkor azért biztos jobban amortizálódik. De én egyáltalán nem tapasztaltam még hogy sokkal többet kéne szerelni, mint egy átlagos autót.
Karburátort 1x kell beállítani rendesen, ajánlom a Samara karbiját, fogyasztásban sokkal jobb lesz, és nem lassabb tőle az autó- fontos még, hogy hol nyit a pillangószelep.
Régen a gyújtást kellett állítani viszonylag sokszor, aztán meguntam és vettem elektromos gyújtást. Többé nem kellett állítani. Utóbbi évben a lengéscsillapító ment tönkre (4db német utángyártott 20.000ft volt), meg ami gyakran tönkremegy a fűtéscsap. Egy kezemen nem tudnám megszámolni hányszor cseréltem ki már.
A legnagyobb probléma az az utángyártott alkatrészek minősége. Sajnos előfordul, hogy emiatt kell többször szerelni, mert nem bír annyit az új mint a gyári. Amikor a motort újítottuk fel, szépen ki volt rakva az asztalra minden darab. Nemrég jött a boltból minden, csak össze kellett rakni. Aztán a jó részét még utána kellett faragni, mert valamit mindig elméreteztek( például, az olajpumpán a szűrő-nem engedte át az olajat...új alkatrész...) Úgyhogy nagyrészt ezek miatt van vele több probléma, legalábbis nálam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!