Megéri Daewoo Tico első autónak? Átíratás stb fenntartása kb mennyi lenne?
Szeretnék vásárolni egy Daewoo Ticot, beleszerettem. Első barátomnak az volt anno, nagyon elégedett volt vele, keveset fogasztott.
Nekem munkábajárásra kellene, ami odavissza 8 km.Maga a bérlet 6400 Ft, cserébe azt kapom, hogy folyton rohannom kell,hamarabb elmegy a busz, vagy késik és ált. 30-40 perc alatt teszem meg ezt a 4 km-t 2x-i átszálással és vagy kések, vagy túl korán beérek. Nagyon elegem van már a tömegközlekedésből.
Kinéztem egy 99-es gyártású Ticot 1,5 év műszakival, eredetileg 250 volt, már csak 230. Annyim még nincs, de apukám azt mondta, hogy ajánljak érte 180-at és biztos odaadják. Szerintetek? Szerintem nem.Na de nem is eza kérdés, hanem így a nem sokkal a l előtt kicsit megtántorodtam, hogy tényleg megérné-e.
Nekem nagyon tetszik az a kiskocsi, de egybébként a fenntartása lenne érdekes számomra, mert a bérlet árát nem nagyon szeretném túllépni.
Mennyi erre a kocsira a biztosítás, súlyadó, stb? átíratásra 12000 Ft-ot számoltam egy tábat alapján, eredetiségi vizsgálatra 17 ezer. ezen kívül van még más?
Akinek volt ilyen kocsija és napi ingázásra használta rövidebb távon, akkor is kicsi volt a fogyasztása?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Biztos hogy drágább mint a busz. Mivel rövid távokat mész, így mire bemelegszik a motor már oda is értél, tehát a fogyasztás nem biztos hogy 5-6 literre fog kijönni.
Ha havi 160km-t utazol (számoljuk 20 napot)akkor csak a benzin 3500ft legalább. Ha meg vmi elromlik, kapsz egy defektet akkor már nem is gazdaságos. Műszaki is 20.000en felül van, biztosítás a nevedre több tízezer forint is lehet évente ha első autódat veszed.
Nekem pl 50.000lett volna a biztosítás ha én kötöm.
Ha kijössz havi 15-20 között, akkor már örülhetsz.
Mindent beleszámítva, átlagolva, a vizsgát két évente, a kopó gumikat, a cserélendő olajat, a kötelezőt, a teljesítményadót.
Ha ennyire régi és olcsó, akkor az már biztos beteg itt-ott, az első évben bele fogsz borítani kb. egy százast, feltéve hogy van olcsó szerelő haver.
99es Tico átírása:
Vagyonszerzési illeték: 9000
Új forgalmi engedély: 6000
Törzskönyv: 6000
Eredetvizsga: 17000
Összesen fizetendő: 38000
Így kezdődik. A biztosításod saccra egy negyed évre nem lesz kevesebb 10ezernél. Vagyis ezt megvétel után rögtön be kell fizetned. Első szervizre számolhatsz olyan 60ezer körül.
Vagyis a megvétel után ami biztos költség az olyan 100-120ezer forint.
Én a Ticora (ha nem romlik el semmi), akkor olyan havi 20ezer körüli fenntartási költséget tippelnék. Gondold át még egyszer mielőtt ebbe beleugrasz, mert annak nincs értelme, hogy megveszed aztán jársz busszal, mert nincs pénz fenntartani.
Na, a többiek nagyjából leírták a lényeget. Nem akarok feleslegesen okoskodni.
De az biztos, hogy többe fog kerülni az autó mint a busz. A biztosítás azért nem ilyen vészes, ahogy írják. Nekem pár éve egy 7 éves dízel H Astra volt az első autóm. Arra baleseti adóval mindennel együtt évi 30e körül fizettem biztosítást. De ez valamelyest függ a te személyes adataidtól. A 6400Ft-os bérletárból gondolom, hogy nem budapesti vagy. Ez jó a biztosítás szempontjából, máris valamennyit spórolhatsz rajta.
4km-es távra én jó időben inkább bicikliznék. Kényelmes "nyugdíjas" tekeréssel is negyed óra alatt ott vagy. (Én egyetemre is biciklivel jártam, pedig az jó 8-10km-re volt. Az se egy nagy táv.)
Télen rossz időben meg járnék busszal. 30-40 perc azért nem a világ, abszolút kibírható. Az átlag, aki tömegközlekedéssel jár munkába, szerintem sokkal többet utazik.
Tenném ezt addig, amíg még egy kis pénzt össze nem spórolnék, hogy meglegyen mindenre: az autóra, az átírásra, biztosításra, első szervizre.
Nem akarok a pénztárcádban turkálni. De ha mindenképp a legolcsóbb kategóriából keresel autót, én esetleg egy régi Swiftet vennék. Mégis csak autóbb kinézete van, kényelmesebb, jobban pakolható, ugyanakkor mégis kisautó. Alkatrész is van hozzá olcsón dögivel.
De ez csak a személyes véleményem. Ha a Tico tetszik jobban - nem vagyunk egyformák - vedd azt! :) De akkor is némi tartalékod maradjon az esetleg felmerülő költségekre.
Ticot második autóként garázsba állítva éves fenntartása a biztosítás (B10nél 6500 ft) és az adó (6000 ft) volt.
Jellemző hibák: féltengelyek, lengőkar (ha drágábbat veszel belőle többet kibír,megéri), kormánygömbfej, kerékcsapágyak. Filléres tétel mind. A karburátor nem romlik el soha, sok hibalehetősége nincs. A kilincsek törnek, ellenszere a kédergumik rendszeres szilikonozása. Az ajtók alja hajlamos rohadásra, ennek is van ellenszere, le kell kezelni jóelőre.
A fogyasztása 4 km-re nem lesz 4 liter mert be kell melegednie, hidegen pörög, de még úgy is jobban megéri a bérletnél
Sziasztok! Mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat! :)
A biciklivel jártam egy darabig ég egyetemre, meg gyalog is, de akkor másik helyen laktam ahol volt hely tárolni, ahol most lakom, sajnos nincs rá lehetőség. van aki a kukatárólóba tartja, ami ugyan tiltott, az is kemping a mellé már nem férne be az enyém.A szobámba pedig én is alig férek :D sajna ez így kilőve.
Kocsira viszont már régóta vágyok :(
Hát átgondolom gyűjtök még, de most egyelőre inkább úgy tűnik leteszek róla, nem veszés az a 40 perc ha úgy vesszük, csak van mikor csúszás van akkor késés van belőle.
Ép ma beszéltem a volt barátommal, őka családban most vettem egy 10 éves altot. Egyébként ő os a swiftet javasolta, vagy az altot. Nekik 8 ezer a biztosítás a Tico-ra egy évre(az apja nevén van) és ő is elmondta hogy tegyek félre a javítattásra, mert olyankor előjöhetnek gondok ami javításra szorul, pl náluk 3 havonta jött elő mindig vmi kis hiba. csak ezt nekem anno nem mondta :D
Alszok rá akkor :)
* épp most vettek
bocsánat, tudok amúgy írni, csak siettem :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!