Évi hány megtett km fölött olcsóbb az autózás saját autóval, mint bérelt autóval és taxival?
Attól is függ, mennyi a havi jövedelmed. Ha havi 100.000Ft-ot ki tudsz fizetni autóbérlésre úgy hogy akkor még nem is tankoltál bele, marad-e annyi hogy egyél, kifizesd a számlákat és egyáltalán éljél belőle. Nekem nem sok maradna, még ha csöveznék akkor is éhen halnék a bérelt autóm mellett.
Egy alsó-közép kategóriás autót pl egy Astrát nem kapsz meg egy-két évesen 1 millióból. A 8-10 éveseket osztogatják ennyiért (forrás: hasznaltauto.hu), de ez a kérdésed szempontjából nem lényeg.
Vallak olyan szempontok, amelyek nem forintosíthatóak, így nem tudod egzaktul belevenni a képletbe. Pl a kényelmed, egészséged, szabadidőd.
Pl amikor nekem hétfő reggel be kell érnem 9-re a 240km-re lévő munkahelyemre, bővel elég 6-kor felkelnem, fél 7-kor elindulnom, és 9-re beérek.
Ellenben tömegközlekedéssel jó 6 óra az út. Tehát fél 3-kor fel kéne kelnem, hogy 3-kor elinduljak. Ilyenkor semmilyen busz, se vonat nem jár. 5 körül indul az első, amivel 11 körül érnék be. Ki is rúgnának.
És akkor vannak olyan szempontok, hogy nem mindegy hogy 4 órát alszom, vagy 8-at. Nem mindegy hogy télen hajnalban -20 fokban fagyoskodok a járműveket várva vagy elücsörgök az ülésfűtéses bőr ülésemben. Nem mindegy, hogy egész úton ordibálnak a a fülembe a kölkök, szagolom más fasírtját, bömböl a tuc-tuc zene a fülhallgatón olyan hangerővel hogy én is hangosan elviselhetetlenül hallom. A lábamat kinyújtani nem tudom, úgy ülök órákig mint egy kötözött sonka, mert a keskeny ülésen mellém ül valami szélesebb egyén. És még sorolhatnám. Ezek mind megfizethetetlen dolgok...
Igen van még a taxi. Ami meg rendszeres 240km-es utakra megfizethetetlen. Ha csak az oda utat fizettetik meg velem, nem kell egyből az oda-visszát kifizetni, az is bő 60.000Ft. Egyetlen utam!!! Ha egy hónapban egyszer megyek oda, egyszer vissza, már elment a havi fizetésem, ingyen dolgoztam, nem ettem, nem ittam, nem laktam sehol.
lári-fári...
a karbantartott, jóállapotú sajátkocsinak nincs versenytársa.
ha véletlenül mégis ki kell váltani, akkor jön a taxi, vagy bármi.
ha a pénz ennyire számít, akkor csak a gond, és görcsölés lesz az örökös számolásból...
na jó, pocsolyarészegség esetén ott a sofőrszolgálat.(is)
egyébként a sajátautó a legdrágább megoldás, ha csak a pénzt nézzük.
Jól írják, nem mindegy, hogy milyen autó. Helyváltoztatásra városban, kisebb távokra elég egy Suzuki Swiftet tartani, alig kell szervizre költeni és olyan keveset fogyaszt, mint egy dízelautó.
A költségek:
80 000 (vásárláskori, átíráskori ktg.)
+ 250 000 (biztosítás és adó 5 évre)
+ 500 000 (az autó értékvesztése)
+ 500 000 (karbantartás, gumik, cserék)
+ 375 000 (5 év alatt nagyobb javítanivalók, vagy kisebb balesetből helyreállítás)
+ 1 200 000 (üzemanyag, havi 20 000)
______________________________________________________________________________________________
= 2 905 000 forint (költségek 5 évre)
/ 60
= 48416 ft havonta
Tessék itt egy letölthető excel autó fenntartási költség kalkulátor (elég jó):
Pár ezer km is megéri ha saját kocsival mész és nem taxizol. Akinek meg van több milliója az nem gondolkodik taxizáson.
10kmre is több ezer forintért visz el a taxi.
Ha olyan kocsid van ami már 13-15 éves és nem veszít sokat az árából, nem is fogyaszt sokat akkor 10km-et 500ból megteszel úgy hogy ebben üzemanyag, amortizációs költség, értékvesztés meg mindent beletudsz kalkulálni ha rendszeresen használod az autót.
Eleve a taxira is várni kell, ha az egész családdal mentek valahova akkor 4-en fértek be mert az 5. a taxis.
Hirdetik hogy autóbérlés 2000ft/nap. Ha egész évre kibérelnéd akkor több mint 700.000ft csak a bérlés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!