Trabant 601-be 1.1-es motort?!
Műszakilag nem egyszerű a dolog, mert az 1.1-es motor nem nagyon fér el a 601 laprugós első felfüggesztésétől. Nem véletlenül volt McPherson az 1.1-ben. Sokkal egyszerűbb egy 1.1-est felöltöztetni a 601-es karosszériaelemeivel, mivel pár kivételtől eltekintve csereszabatosak. A jobb hátsó sárvédőt nem lehet kicserélni, de ha átalakítod a betöltőnyílást (a rettenetesen barkácsolt gyári megoldás jóvoltából nyílhat a csomagtérbe is, ha nem zavar a benzinszag), akkor az is érkezhet a 601-ről. A homlokfal cseréjénél kell egy kicsit ügyeskedni: a 601 ál-hűtőrácsa mögé lyukat kell vágni, hogy kapjon levegőt a vízhűtő, aztán nincs nagy gond. Egyébként már csak azért is érdemes a négyüteműt átfaragni, mert annak elöl normális futóműve és fékje van, ami a kétüteműről nem mondható el. A gyári 26 lóerő adta gyalázatos dinamikához még elég a futómű és a fékrendszer, az 1.1-es motor viszont már messze meghaladja a képességeit.
Négyütemű motorból a 903-as Fiat-motor fér el jól a Trabiban, ezt össze lehez hozni a gyári váltóval. Igaz, a váltó lesz a hajtáslánc legrosszabb eleme a reménytelenül rövid áttételeivel és a szabadonfutóval. De voltak Suzuki-motoros próbálkozások is, igaz, ez ritkább volt, mint az olasz erőmű.
Ha mindenáron az átalakítás mellett döntesz, a papírozás lesz a legérdekesebb. Előre el kell készítened a tervdokumentációt, be kell nyújtanod egy átépítési kérelem mellékleteként, aztán ha a méltóságos NKH rábólint, annak alapján kell megépíteni az autót, majd hatósági műszaki vizsgán kell megfelelnie a járműbek. Ha fejből ismered a Trabi mechanikáját és van megfelelő végzettséged, nincs is ezzel gond, de ha nem, akkor már a tervezés is súlyos pénzbe kerül.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!