Városba benzines, országútra viszont dízel a jó?
a diesel kb évi 30 ezer kilométertől éri meg talán.
De ha utána számol az ember akkor soha nem térűl a disel felára a benzineshez képest.
Ez tuti:)
Néz ki egy autótipust 1.4 es benzinessel, és mondjuk ahoz hasonnló köbcentis dízelt.
Nézd meg a két autó árát.
És számolgas picit.
És rádöbbensz hogy a diesel nem éri meg személyautónál:)
Mindenki azt használ amit szeret, vagy ami megéri neki!
Én évi 60-70 ezer km vegyes használatra benzinest használok, mint a kollégáim, mert a dízellel nem keresünk annyit, mint a benzines autókkal.
samsungos, te tudós, te...
Van egy öreg 1.6-os dízelem, 4 liter körül eszik maximum, de van, hogy még az alá is ment.
Egy 1.4-es bármilyen benzines sosem eszik ennyit, van, amelyik 8 litert, van ami min 6-ot.
A benzines lábfüggő nagyon, meg elszáll egy gyertyácska, zárlatos lesz a kábel, beázik az osztófej, blablabla, egyből elkezd 11 litert enni.
Dízelnél ilyen nincs.
Szóval 15 ezernél térül meg a dízel...ahhha.
Mondjuk fiatal Renault dízelt ne vegyél meg bármilyen más fiatalt se, mert egy hulladék mindegyik.
"a diesel kb évi 30 ezer kilométertől éri meg talán.
De ha utána számol az ember akkor soha nem térűl a disel felára a benzineshez képest.
Ez tuti:) "
Dizelem van, minden 1000 kilóméter után spórolok 10.000 forintot, mintha ugyanolyan erős benzines autót vettem volna. 100.000 km után ez már 1 millió forint, amiből veszek 2 teljes motort az autóba (ha kell, eddig problémamentes volt a dizel). Na akkor számolj utána mégegyszer, megtérül, vagy nem?
Ja és ha csak évi 10 ezret mész, akkor is megéri, 10 év után is jó az a megspórolt 1 milla, és az sem mindegy, hogy egy 1000 kilóméteres kiruccanásnál 60 liter, vagy 90 liter üzemamyagot kell egyben megvegyél.
7 esnek
A disel autók sokkal karbantartás igényesebbek mint a benzinesek.
és sokkal drágább javítások szoktak lenni diesel autóknál.
Pl ahogy te írtad benzinesnél.gyújtógyertya 1000 darabja.
és egyébként 1 gyújtógyertya nagyon sokáig jó, az egydolog hogy két évente cserélik a márkaszervizben:)
gyújtókábel is nudli.
de a dieselben van pár olyan alkatrész ami ha beadja a kulcsot akkor az 100 ezres tétel.
A benzines motor még akkor is müködik mikor már a torka véres, a diesel meg egy apró hiba esetén is indíthatatln.
ja és a másik dolog.
Az szép dolog amit leírtál hogy a régi dieseled kevesebbet fogyaszt mint a benzines.
Ezt senki nem vittatja.
De az újkori árát,a karbantartási költségeket és a fogyasztást kell egyszerre nézni.
és ebből a 3 tényezőből csak a fogyasztás az ami a diesel esetén olcsóbb.
A másik két tényező annyira sok plussz pénzt igényel a diesel üzemeltetésénél amit a kisebb fogyasztás nem képes kompenzálni.
remélem érthető voltam:-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!