Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy lehet gazdaságosan...

Hogy lehet gazdaságosan autótvezetni?

Figyelt kérdés
2010. febr. 2. 18:46
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
az elmelet nem mindig egyenlö a gyakorlattal....pl?:Chrysler Voyager 2.5TD 94 ha alapjaraton melegitettem kevesebbet fogyasztott mintha beinditod es taposod a vakvilagba. igy akar 12-14literes fogyasztas erhetö el a szokasos 8 helyett. de mindenki maga tudja h takarekoskodik, en igy teszem es nekem bevalt
2010. febr. 12. 18:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
az emelt alapjárat nem ugyanaz mint a taposás a vakvilágba. Ha áll az autó alapjáraton megy, ha lassan mész vele, nem pörgetve, hamar váltva, az nagyjából emelt alapjárat és én úgy tudom hogy ez a legjobb. Ha taposod a hideg motornak az nyilván nem jó, de ezt senki se mondta h jó lenne.
2010. febr. 13. 11:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
szoval akkor ott jarunk h alapjaraton erdemes melegiteni a motort es kisebb fogyasztast is elerne,megha minimalisan is mivel az emelt fordulatszam több uzemanyag elfogyasztasat jelenti, bar milyen mertekben es hogy milyen megterheles mellett mennyit az motor es idöjaras fuggö. masik az olaj viszkozitäsa es a megfelelö olajnyomas elerese, mivel inditas utan legalabb 0.5 ill 1 perc kell a megfelelö olajnyomashoz, a megfelelö kenes erdekeben viszont több idö kell az olajak mire visszanyeri "megfelelö" allapotat a tökeletes ill. legmegfelelöbb keneshez (amin segithetnek kulönbözö motorolaj adalekok is)
2010. febr. 13. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:

Nem egészen értek egyet (bár nagyrészt igen), mert ha alapjáraton hagyod járni már biztos h többet fogyaszt (mivel a hidegebb motorhengerben több üzemanyag kell ahhoz hogy el tudjon égni (mivel a hidegebb levegőt több 'naftával' lehet csak felfűteni), így, hogy ne fulladjon le az autó már élből az elektro rendszer ad egy nagyobb mennyiségű üzemanyagot. (régi autóknál lehet még hallani hogy az első kb fél -1 percben szaggatottan jár, ha belelépnél a gázba lefulladna.

Ha emellett emelt alapjáraton jársz (és most végig egy hideg téli reggeli indításról beszélek, ami pl ma volt) akkor egy hajszállal többet is fogyaszt, de hamarabb is melegszik fel, tehát rövidebb ideig fogyaszt többet.


Igazából itt legfeljebb deciliteres nagyságrendről vitatkoznunk.


Én úgy gondolom hogy az ideális az, hogy beindítod, megvárod amíg az alapjárat már nem szaggat, és ha már megvan a normál alapjárat után elindulsz, és kímélve haladsz amíg nem látod a hőmérőn hogy már az üzemi tartományban van a hőmérséklet. (Bár szerintem ha ott van akkor sincs értelme állatkodni és kitaposni a szemét)

2010. febr. 14. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 anonim ***** válasza:
egyetertek!
2010. febr. 15. 21:08
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!