Hogy lehet gazdaságosan autótvezetni?
Nem nyomni a gázt, mint állat. A megfelelő fordulaton tartani.
Időben váltani.
Nem nagyokat fékezni.
Nem nagyon gyorsulni.
Ennyi jutott eszembe.
a sebesség növelésével egyenes arányban nő a légellenállás és így a fogyasztás is. Mondják azt h minden autónak van egy ideális sebessége, de ezek az emberek még nem láttak ellenállásgörbét. Ahogy egyre gyorsabban mész egyre inkább emelkedik
Tehát célszerű lassan menni. De a forgalmat sem tarthatod föl, tehát célszerű annyival menni amennyivel szabad (különben letolnak az útról).
Nézz és láss előre. Ha piros a lámpa akkor hadd guruljon. Újabb autóknál motorféknél elzárja a benzint míg üresben beletolja az alapjárati adagot. de ez csak a nagyon új autókra és spéci típusokra igaz. A mi 2009-es új autónkra sem, és a régi 93-asra sem állja meg a helyét. Ezekkel üresben gurulhatsz, bár ez meg ugye tanítják hogy nem szabad, mert ha bármi gond van nincs motorféked.
Ezenkívül ha beindítod, főleg télen amikor amúgy is hideg van ne álló helyben melegítsd be, mert túl lassan melegszik be (főleg a régi autók) és a hideg motornál nincs jó kenés, tehát nagyon kopik. A megoldás emelt alapjárat, lassú haladás. pörgetés kerülendő.
Második zöldséget ír: "a sebesség növelésével egyenes arányban nő a légellenállás"
Négyzetesen függ a sebességtől a légellenállás.
Itt a legjobb megoldás, olvasd el. Én is eszerint próbálok vetetni és szerint hatasos.
szerintem a masodik valaszolo eleg hulyeseget irt h ne allohelyben melegitsd fel.....latom meg nem nagyon nezegetted a fogyasztasod.....egy 2.0 es tdi-s motorral szerelt auto akar a 150-200%-at is megeszi ha "menet közben melegited fel", a masik fele meg ha belegndolsz motorfekkel igenis kevesebbet fogyaszt,esetleg semmit akar a regebbi autok is, läsd pl 2004 toyota avensis es meg sok hasonlo sokkal regebbi auto is.
probalt kerulni a felesleges pörgetest es tul alacsony fordulatot is mint pl 40-nel 5-ben
egyáltalán nem fogyaszt többet, azt a 150-200%-ot valami mérési eredmény jegyzőkönyvével alá tudod támasztani, vagy csak beszélsz a vakvilágba? Netalán olvastad valahol? hol?
Ha állóhelyen járatod akkor jóval több idő míg felmelegszik és addig is "eszi" a motort a kenés hiánya miatt. Nem akarok perceket írni mert ez típustól, kortól, meg attól is változik hogy egy nyári napon vagyunk vagy hidegben. De ha hideg van akkor pláne lassan melegszik be ha helyben járatod. Max azon lehet vitatkozni hogy az károsabb-e ha haladsz és akkor nagyobb igénybevételt szenved a motor de hamarabb bemelegszik, vagy az ha állóhelyben kvázi csak üresjárásban megy, viszont jóval több idő amíg bemelegszik. Én KRESZ-en és egyetemen is azt tanultam hogy ez utóbbi a károsabb.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!