Árthat-e a motornak? .
Némely útszakasznál 60-70 nél kiveszem sebességből és hagyom gurulni, aztán ha visszalassultam 30-40 re akkor megint sebességbe rakom. Egyik ismerősöm azt mondta ez sokkal rosszabb a motornak, mintha pl csak lenyomnám a kuplungot és úgy gurulnék.
Ki mit tud mondani erről?
Az injektoros modernebb ( tizen éves autóknál is) motoroknál üresben gurulva a fogyasztás valóban 0 egy bizonyos fordulatszám (1200-1500) felett,ekkor a kerék hajtja a motort és az injektor nem juttat üzemanyagot a hengerbe, üresben, vagy ha kinyomod a kuplungot, akkor ismét kapja a benzint.
Úgyhogy ha spórolni akarsz akkor motorféket használj, ne gurulgass üresben, de csak ésszel, azzal semmit nem érsz, ha felgyorsítasz 60-ra majd vissza lassulsz 30-ra majd megint gyorsítasz. Gyorsításnál többet pazarolsz,mint amit megspóroltál, és még zavarod a többi közlekedőt is!
Az autós kérdésre válaszolnék:
Akkor is be kell nyomni a kuplungot indításkor, ha üresben van. Nekem eztt a fejembe verte az oktatóm anno. Valami olyasmit mondott, h megterheli a tengelykapcsolót, mert indításkor nagyobb löketet kap, mint mikor már jár a motor.
Tapasztalatok és ismeretek alapján szeretném megosztani veled az alábbiakat:
Ha kigyorsulsz 80-ra, de a közlekedési helyzet azt adja, hogy nem kell a gázra lépned, akkor NEM SZABAD üresbe tenni, és szabadon gurulni hagyni a gépjárművet! Ennek több oka is van, egyrészt, mert egy hirtelen manővernél nincs idő sebességbe rakni, és üresben az autó "irányíthatatlan", így egy hirtelen felbukkanó akadályt nem lehet kikerülni gázadással; másrészt az autó kanyarban önsúly-irányításba kerül, azaz megcsúszhat. A gázadással jobban lehet az autót irányítani, mint fékezéssel: ez nagyon fontos dolog, nem szabad elfelejteni!
A tengelykapcsoló benyomásával való gurulás szintén nem jó dolog, ördögien hasonlít a korábbi helyzetre.
Ha 80-ról szeretnél 30-ra lassulni, akkor inkább hagyd sebességbe, válts egyel lejebb, ekkor a motor felbőg, és a motorfék megfogja az autót. Ekkor az autó fogyasztása az alapjárati üzemanyag mennyiségével egyezik meg, tehát gyakorlatilag 0 liter! Sokkal gazdaságosabb, mintha a fékre lépnél. Másik: ha nem szeretnél gyorsan lassulni, csak kigurulni, akkor pedig hagyd sebességben vagy válts feljebb és hagyd az autót gurulni, ha a lendület és sebesség eléri a határt akkor válts vissza!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!