Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Árthat-e a motornak? .

Pityupocse kérdése:

Árthat-e a motornak? .

Figyelt kérdés

Némely útszakasznál 60-70 nél kiveszem sebességből és hagyom gurulni, aztán ha visszalassultam 30-40 re akkor megint sebességbe rakom. Egyik ismerősöm azt mondta ez sokkal rosszabb a motornak, mintha pl csak lenyomnám a kuplungot és úgy gurulnék.



Ki mit tud mondani erről?


2010. febr. 2. 14:57
1 2
 11/19 anonim ***** válasza:

Az injektoros modernebb ( tizen éves autóknál is) motoroknál üresben gurulva a fogyasztás valóban 0 egy bizonyos fordulatszám (1200-1500) felett,ekkor a kerék hajtja a motort és az injektor nem juttat üzemanyagot a hengerbe, üresben, vagy ha kinyomod a kuplungot, akkor ismét kapja a benzint.

Úgyhogy ha spórolni akarsz akkor motorféket használj, ne gurulgass üresben, de csak ésszel, azzal semmit nem érsz, ha felgyorsítasz 60-ra majd vissza lassulsz 30-ra majd megint gyorsítasz. Gyorsításnál többet pazarolsz,mint amit megspóroltál, és még zavarod a többi közlekedőt is!

2010. febr. 2. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/19 anonim ***** válasza:
de akkor meg mi értelme, hengerkebe kompresszió van, azt forgatni kell, ha kitolod üresbe nem fogja az autót, kilómetereket elgurul, motorfékkel megnézem. Úgy, hogy ezt én hüjeségnek tartom, sebességbe gurulni... lol
2010. febr. 2. 19:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/19 anonim ***** válasza:
Akkor te nagyon okos emberke vagy.Toljad,úgy fogyaszt a legkevesebbet.
2010. febr. 2. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/19 anonim ***** válasza:
vezess előrelátóan és nem lesz gond. Használd mindig ideális fordulatszámon (2000 és 3000közt) és ha látod, hogy le kell lassítanod, mert távol van valamilyen akadály, akkor leveszed a lábad a gázról és hagyod gurulni motorfékkel, így nem fogod zavarni a forgalmat sem és még nem is fogsz túl sokat fogyasztani. Jah és ne "vitorlázz", az egyik ismerősöm így csavarodott fel egy villanyoszlopra, mert nem tudta eléggé visszalassítani az autót, de ha lett volna motorfék, akkor simán bevette volna a kanyart.
2010. febr. 2. 20:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/19 anonim ***** válasza:
Az új injektoros kocsik motorfék üzembe nem figyelik a lambda szondát, és semennyi benzint nem juttatnak a hengerekbe. A régebbieknél mivel a karburátor sohasem teljesen zárt, minimális üzemanyag bekerül a hengerekbe.Ez viszont kevesebb mint ami az alapjárati rendszeren kerül be. Egyszóval spórolósabb a dolog ha motorfékezel. Ártani egyik sem árt a motornak. Csak a sebességbe rakásnál tényleg figyelj oda!
2010. febr. 2. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/19 A kérdező kommentje:
köszönöm a válaszokat :)) habár nem derült ki hogy most akkor takarékosabb-e üresben gurulni, de mind1, megpróbálom a motorfékes dolgot is. Am én biztos nem zavarom a forgalmat :)) ha vannak a hátamnál akkor nem ecologizálok :))
2010. febr. 3. 10:19
 17/19 anonim válasza:

Az autós kérdésre válaszolnék:

Akkor is be kell nyomni a kuplungot indításkor, ha üresben van. Nekem eztt a fejembe verte az oktatóm anno. Valami olyasmit mondott, h megterheli a tengelykapcsolót, mert indításkor nagyobb löketet kap, mint mikor már jár a motor.

2010. márc. 1. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/19 anonim ***** válasza:

Tapasztalatok és ismeretek alapján szeretném megosztani veled az alábbiakat:


Ha kigyorsulsz 80-ra, de a közlekedési helyzet azt adja, hogy nem kell a gázra lépned, akkor NEM SZABAD üresbe tenni, és szabadon gurulni hagyni a gépjárművet! Ennek több oka is van, egyrészt, mert egy hirtelen manővernél nincs idő sebességbe rakni, és üresben az autó "irányíthatatlan", így egy hirtelen felbukkanó akadályt nem lehet kikerülni gázadással; másrészt az autó kanyarban önsúly-irányításba kerül, azaz megcsúszhat. A gázadással jobban lehet az autót irányítani, mint fékezéssel: ez nagyon fontos dolog, nem szabad elfelejteni!

A tengelykapcsoló benyomásával való gurulás szintén nem jó dolog, ördögien hasonlít a korábbi helyzetre.

Ha 80-ról szeretnél 30-ra lassulni, akkor inkább hagyd sebességbe, válts egyel lejebb, ekkor a motor felbőg, és a motorfék megfogja az autót. Ekkor az autó fogyasztása az alapjárati üzemanyag mennyiségével egyezik meg, tehát gyakorlatilag 0 liter! Sokkal gazdaságosabb, mintha a fékre lépnél. Másik: ha nem szeretnél gyorsan lassulni, csak kigurulni, akkor pedig hagyd sebességben vagy válts feljebb és hagyd az autót gurulni, ha a lendület és sebesség eléri a határt akkor válts vissza!

2010. márc. 2. 08:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/19 anonim ***** válasza:
A második kérdésedre válaszolnék, az indítással kapcsolatosra. Régi és új autónál egyaránt érdemes kinyomni a kuplungot, különösen télen, mert a váltóműben lévő olaj meg van dermedve, és meglehetősen nagy ellenállást fejt ki. Ha kinyomod a kuplungot akkor az önindítómotort és az akkumulátort is kíméled. javasolt még, a reggel téli indítás előtt egy percre felkapcsolni a városi világítást, hogy egy kicsit "megmozgassa" az akkut, ami ezáltal jobb teljesítményt fog leadni.
2010. márc. 2. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!