Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hogy vannak ezek? Alább írom....

Hogy vannak ezek? Alább írom. Annyit kérek, hogy indokoljátok meg a válaszotok hitelességét, hogy miért jó amit mondtok. Nagyon sokan mondják, hogy itt segítséget kaptak már.

Figyelt kérdés

Nem értek az autókhoz, és nagyon jó lenne , ha tudnám ezekre a választ, mert nem tanították meg nekem igazán, s rájöttem, hogy nem mindegy milyen oktatója van valakinek. Most kétszer megnézném hova megyek. Azt hiszem tettek már fel hasonló kérdéseket itt, csak nem találok rá, megköszönném segítségeteket. Lássuk:

1. Indítani benyomott kuplunggal kell és üres, igaz ezt jól mondom?

2. Nem járó motor esetében, ha nyomkodom a pedálokat, és a sebváltót kapcsolgatom, nem sérül semmi, igaz ez? Vagy ha sérül, mikor sérül?

3. Megyek az autóval, és váltás közben a gázt már a kuplung fogáspontjától kezdve nyomom, nem engedem teljesen fel a kuplungot, csak a gázadást a fogásponttól enyhén teszem, gond ez az eljárás?

4. Amikor a magnót működtetjük az autóban, miért célszerű a gyújtást ráadni?



2014. dec. 18. 11:27
 1/6 anonim ***** válasza:

1. Legalább az egyik teljesüljön. Azért mondták neked mindkettőt, mert jobb ha úgy csinálod mintha az egyiket véletlen elfelejtenéd.


2. Hát, a kuplung és az egész váltószerkezet erőteljesen kopik, de ez nem rontja el rögtön. Viszont a gázt ne nyomkodd.


3. Ha a guruló autóra ráereszted a motorféket, akkor nagyobb dízelmotor esetén blokkol a kerék és lecsúszol az útról. Jobb esetben csak baromira koptatod a váltót. A két pedált egyszerre kell kezelni, ahogy engeded fel a kuplungot, párhuzamosan nyomod le a gázt.


4. Gondolom hogy ne fagyj meg az autóban, esetleg ne kapcsolja le 5 perc után. Viszont így könnyen lemerítheted, ezért nem célszerű az autóban zenét hallgatni.

2014. dec. 18. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 anonim ***** válasza:

1. Igen, bár a lényeg hogy üresben legyen az autó hogy ne legyen kapcsolat a váltóval, így nincs terhelés alatt. Ezért szokták üresbe tenni és a kuplungot is benyomni, biztos ami biztos.

2. Semmi baja sem lesz, mivel csak a fogaskerekek csúszkálnak ilyenkor, de mivel nem forognak nem lesz semmi bajuk. Pedálokat meg arra találták ki hogy nyomkodni kelljen őket, motortól függetlenül.

3. Így dinamikusabb a váltás, viszont a kuplungtárcsa jobban kopik.

4. A rádió ugye árammal működik ha nem jár a motor akkor az akkuból szívja az energiát. Ha gyengébb az akku vagy nincs teljesen feltöltve akkor lemerülhet, és akkor be kell bikázni. Ha jár a motor, akkor a generátor tölti az akksit.

2014. dec. 18. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 anonim ***** válasza:

1. Tökmindegy a kuplung csak üresben legyen.

2. A váltót csak benyomott kuplunggal húzkodd, mert nem tesz jók a fogaskerekeknek.

3. Fogalmam sincs hogy csinálom.

4. Nem kell egyátalán a gyújtást ráadni.

2014. dec. 18. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 anonim ***** válasza:

1. Ha kinyomod a kuplungot akkor csak a tárcsáig kell hajtania az önindítónak az alkatrészeket amikor indítasz. Ez könnyíti az önindító és az akksi dolgát. Apróság, de hidegben akár észrevehető is. Nem sokkal de még talán élettartamot is növel.

2. Karburátorosoknál gondot okozhat a gázpedál nyomkodás mert telimegy üzemanyaggal. Más gond nagyon nem lehet, de a szokásos mondás, hogy meglepetést okozhat ha valakinek elállítod a megszokott dolgait (pl. üresben hagyva, kuplung nélkül indít, te meg sebességbe teszed)

3. Jobban kopik a kuplung, ezt hívják csúsztatásnak. Egy kuplungot folyamatos dinamikus mozdulattal kell felengedni, félállásban tartani nem szabad (a szükségeset leszámítva)

4. A gyújtás annyit segít, hogy még hamarabb lemerül az akksi. Nem célszerű álló motor mellett elektromos berendezést használni hosszabb ideig. Olyankor csak az akksi energiája áll rendelkezésre. De gyári hangszórókkal egy órát is el tudod hallgatni nem túl hangosan mielőtt észrevehető lenne a gyengülés.


Milyen hitelességre gondolsz? 7 robbanómotoros jármű van otthon, nem hordjuk izzócserére szervizbe

2014. dec. 18. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/6 anonim ***** válasza:

Többit elmondták előttem, de a 3-mashoz muszáj hozzászóljak, mégpedig hogy hülyeséget irtok, hogy jobban kopik a kuplung, ha egyszerre adja a gázt, és engedi ki a kuplungot. Nyilván kopik, ha használja az ember, de akkor lenne igazán káros a dolog, ha teljesen kiengedné a kuplungot, és csak akkor adna gázt, abból olyan bakkecskézés lenne (főleg kisebb sebességi fokozatokban), hogy lefejelné a kormányt.

Szóval kérdező tökéletesen csinálod, mikor elkezd fogni a kuplung, adj gázt, és a lehető leghamarabb engedd fel a kuplungot, de ne olyan hamar, hogy rángasson az autó, hanem csak érzéssel.

Ja és a 4-es kérdés: Nem célszerű, sőt szerintem egyenesen káros a gyújtást a magnó miatt ráadni, bár van néhány autó, amelyben csak igy működik.

2014. dec. 18. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:

1) A kuplung pedál a motor és a sebességváltó közötti mechanikai kapcsolatot oldja vagy zárja. Ha a pedál be van nyomva akkor a két egység teljesen független egymástól. Indításnál két opció van, ha benyomod a kuplungot akkor a sebváltó lehet bármelyik állásban, hiszen nincs kapcsolata a motorral. Ha a kuplungot nem nyomod be indításkor akkor viszont csak üresben lehet a sebességváltó, különben menne az autó is az indítással. Azért célszerű benyomni indításkor, mert akkor az indítómotornak nem kell megmozgatnia a váltóban lévő olajat és a fogaskerekeket is.

2) Előző válaszok helyesek.

3) Kuplung jobban kopik, így nem célszerű.

4) Nem célszerű ráadni, sőt fölösleges. A gyújtás előtti kulcs állásban már működik a rádió.

2014. dec. 18. 13:10
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!