Sokan miért hiszik azt, ha egy "új" autóban ülnek, akkor sokáig letudva a gond, hogy ne kelljen rá költeni?
És akkor írják ide a fiatalságnak a válaszaikat, akik első új autót akarnak venni, hogy 3-400 ezer forintért csak bontószökevényeket kapni, amire a gatyája is rámegy...
Mai, a szerelőmnél látott "autók" névsora, meg hibalistája:
H Astra dízel: 215 ezernél a befecskendező rendszer csere.(bontóból nem kevés utánajárásra, kb 450e Ft ért csere, ami tart még kb 100e Km-t)
Ford Mondeo 2006-os dízel: önindító leégett, nagyon nehezen indul, ott áll már 3 hónapja, nincs pénze a megrendelőnek egyelőre...
Renault Laguna 2004: hajtás megszűnt, valami szétugrott a váltóban, vagy féltengely kicsúszott, difihiba, kettős lendkerék, stb...? Készen van 1 hónapja, de nincs pénze elhozni a megrendelőnek.
Audi A4: széthullott kettős tömegű lendkerék, hazavágta a váltót is, tartóbakot, tulaj autókölcsönzős verdával jár, ő a szomszéd felajánlott Suzukijába nem ül be...
stbstbstb...
Ez az, amit az emberi alapvető ostobaságnak tartok, hogy a rongyrázás, meg sznobizmus képes felülkerekedni bármin, a család rovására, hitelekbe verve magukat, csak azért, hogy bárkit le tudjanak fikázni, meg pöffeszkedni valami fiatalabb trágyarakásban, amiknek a gyártói marha jókat röhögnek magukban, és figyelik a részvényeik árfolyamát, különösebb megterhelés nélkül.
Na látod. Az autóknak erre a korukra előjön pár hiba. Akkor gondolj bele hogy ha veszel egy 20 éves autót akkor annak mennyi hibája fog előjönni. Amiket felsoroltál aitókat ezek már 6-7-8 éves autók. Van bennük km is. Szóval nem kell sajnálni. Ha veszel egy használt autót akkor azzal még ezerszer több bajod lesz. Ha egy új autót megveszel és nornálisan használod akkor 7-8-9-10 éves koráig nem kell hozzányúlni. De amiket írtál autókat azokban jamarosan kuplungot is kell cserélni meg stb. Te meg megveszel egy roncsot 400 ezeré. És ha akarod használni 4-5 évig akkor hamar benne lesz 1 milióban. 400 ezer. Plusz átíratás. Már ott van az 500 ezer. Elhozod az autót stb. Ha nemsoká lejár a műszaki akkor készülni a műszakira. Mert az oregebb autókat műszaki elott akarják eladni. És akkor kolthetsz százezreket az autóra hogy legyen rajta műszaki. Akkor a motorjára is kolthetsz. Gumik. Stb. Fékek. Azt benne van egy milióban. 2 milióé meg veszel egy új autót. És nem lesz vele annyi nyűg. Nem a másnak a szétfingott koszos budös agyonra használt autóját veszed meg. Van egy szép 3s tiszta autód 2 milióé. Amivel nagyon sokáig nem lesz semmi probléma ha jól használod.
Miénknek is még garanciában előjött pár hibája. Elment az utastérben a kivilágítás. Tehát bent nem világított semmi. Garanciában megcsinálták. Biztosíték probléna volt. Tönkrement a gyújtáskapcsoló. Megcsinálták garanciában. Ennyi volt. Azóta mégegyszer tonkrement a gyujtáskapcsoló. Azt már mi csináltattuk. 7 éves autó. 82 ezer km. Szóval látod új autónak is azért vannak ilyen kis pitty putty problémái. Akkor mit vársz egy 20 éves autótól?
" 3-400 ezer forintért csak bontószökevényeket kapni, amire a gatyája is rámegy... "
Ez pontosan igy van.
"3-400 ezer forintért csak bontószökevényeket kapni, amire a gatyája is rámegy"
3-400 ezerért már ki lehet fogni gazdaságos autót, csak nem BMW-t kell venni mint azt sokan csordaszellemben csinálják. Aki meg azt mondja hogy 1 misi lesz a vége az se gondol bele pár dologba. Egy használt 15 éves autó javítása, alkatrészára csak töredéke egy új autó karbantartásának, amennyiért egy új autóhoz generátort vesz annyiért egy 400 000-es autóhoz donorkocsit lehetne venni.
2 millióért meg új autóban a legszarabbat kapod meg. A garanciás javítást meg hagyjuk, sok esetben akkor van garanciás javítás ha velük csináltatsz minden kötelező karbantartást, és ezzel ki is fizettél még többet is mint egy esetleges garanciális javításért fizettél volna.
És mi van a 4-5 éves autókkal 1 milla környékén?
Meg kell kérdezni a szerelőket, melyiket nem kell javítani, melyik márkát.
Mi Suzuki-t vettünk 5 évesen, 3-4 éve használjuk, semmi baja.
Azért egy 215 ezret futott vagy 8-10 éves autó minden csak nem új.
Az új autó az, ha szalonból hozod, akkor csak a kopó alkatrészekre kell költeni (olaj, vezérlés, fékek), a többit garanciában javítják.
Kérdező. Amikről te irsz, azok se új autók. H Astra, 2006-os Mondeo, 2004-es Renault Laguna.
Messze nem újak. Sőt, a fejemet rá, hogy használtan vette őket a tulaj. Abban a H Astra-ban se 215 ezer km lehet, hanem duplája, triplája.
De figyi, akinek annyi a pénze, hogy megtud venni egy új Ford Mondeo-t, annak 3 hónapig egy helyben fog állni a kocsija, mert nincs pénze elhozni??? Csakmert most már igy 8 év után komolyabb összeget kell rá költeni, biztos földhöz vágja. Hát biztos h nem. Hanem az autó használtan lett véve.
Az Audi is.... Annyi pénze van, hogy új Audi, meg annyi üzemanyag meg minden, hogy annyit megy vele, hogy szétmegy a váltó, nem? A lendkereket pedig ha normálisan szervizelik, észreveszi.
Szóval ne ilyen példákkal gyere. Ezek használtan vett, biztos korábban törött autók rengeteg km-rel.
Na most ha ilyen pár éves kocsikkal ez van, szerinted mi van egy 20 évessel?? Jó nyilván kevésbé modern autóban kevesebb a cucc, kevesebb a hibalehetőség, de azért van bőven.
De egyébként egy 20 éves autó nem csak azért bontószökevény, mert régi, biztos csomót kell rá költeni, stb.
Hanem a rengeteg km ami bizonyosan benne van. Messze nem olyan már a teljesitménye mint régen. Sokkal többet fogyaszt, kényelmetlen a szét ült ülés miatt. Kopott mindene. És..... nagy valószinűséggel többször volt már törve. Emiatt pedig nagyon veszélyes, balesetkor messze nem véd annyit mint korábban.
Nézd meg ezt a régi Mercit a szintén régi Renault ellen...
http://www.youtube.com/watch?v=IkHiRh46EJQ
Alapból sokkal biztonságosabb egy ilyen Merci. De nem úgy, hogy korábban törve volt jó párszor. Esetleg rozsdás is, stb.
Szóval állapotot a legjobb venni. De 300-400 ezerért nagyo n nehéz, majdhogynem lehetlen jó állapotú autót kifogni ami nem BONTÓSZÖKEVÉNY. Jobb inkább gyűjteni és minél nagyobb az összeg, annál nagyobb eséllyel kapsz jó állapotban lévő autót.
Hidd el ha nekem annyi pénzem lenne, hogy új autót vegyek, nem vágna földhöz 8 év után egy nagyobb összegbe kerülő szerviz, nem égne le az öninditóm, nem hullana szét a lendkeremet ami hazavágja a váltót és a féltengelyem se csúszna ki. Mert biztos lenne pénzem szervizelni is.
Kitudja milyen előélete volt azoknak a kocsiknak. Cégesautó, mennyi km, hogy használták, volt-e törve.
Esetleg az új tulaj mennyire figyelt oda a szervizre, hogy használta, ilyesmi.
Régi japán autót kell venni amit még japánban raktak össze.Az akár lehet 20 éves 2-300 ezer ft-os is. Ha ki van lakatolva a kezdődő rozsda annak más komoly baja nem lesz, nem kotlik meg az útszélen mint ezek a mai(10 évre gyártott) vackok, amikbe direkt beleépítik a kocsi értékét meghaladó időzített bombákat.
Volt egy néhány autóm de a fent említettekkel csak jó tapasztalatom volt mentek mentek soha nem adták fel. Akkor még benne volt a kocsikba a jóra való törekvés, manapság csak a parasztvakítás és marketing megy.
Ez jó (vagyis dehogy jó, eszement pazarlás)egy nyugati országban ahol a fizetés a mienkének a többszöröse és ha lejár a garancia ,adják el a kocsit .De idehaza a cifra nyomorba nem valók ezek a levetett, kívül még pofás belül rohadó kocsik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!