Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mennyire nehéz manapság a...

Mennyire nehéz manapság a Kresz és forgalmi vizsga?

Figyelt kérdés

2014. dec. 17. 22:32
1 2
 1/13 anonim ***** válasza:
48%

Ha tudod a kreszt, akkor nem nehéz. Ha nem tudod, akkor meg ne akarj közlekedni.


Hetente több százan vizsgáznak sikeresen, olyan nagyon nehéz nem lehet.. :D

2014. dec. 18. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/13 anonim ***** válasza:
25%
Mihez képest? Melyik kategóriára?
2014. dec. 18. 01:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/13 anonim ***** válasza:
52%
ugyan olyan mint évek óta. bár a vizsgabiztostól és oktatótól is nagyon függ, hogy mennyire kapzsi lehúzós bandát fogsz ki.
2014. dec. 18. 05:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/13 A kérdező kommentje:
B kategóriára gondoltam.
2014. dec. 18. 06:40
 5/13 Aky987 ***** válasza:
38%
Szerintem Röhej az egész. Ahol már valamit ténylegesen tudni kell az nem a b kategória hanem a c+e nemzetközi jogsi,gki stb stb
2014. dec. 18. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/13 anonim ***** válasza:
26%
Azért látni ennyi fogalmatlan kamionsofőrt a mindennapokban, mert azokra a vizsgákra tényleg tudni kell.. :D
2014. dec. 18. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/13 anonim ***** válasza:
Épp csak annyira, hogy rákényszerítsen megtanulni azt, amit nem árt tudni a közutakon.
2014. dec. 18. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/13 anonim ***** válasza:
89%

Elméleti vizsga, teszt:

55 kérdés, abból 10 forgalmi helyzet, ami egyenként 3 pontos.

45x1 + 10x3 = 75 pont.

10 pont hiba lehetőség, ami nagyon sok.

Forgalmi helyzetet nem illik rontani, de még abból is három bele férhet a hibázások közé.

Elméleti vizsgán az bukik meg, aki totál felkészületlenül pofátlankodik oda.


A forgalmi vizsga már egy összetettebb, komplikáltabb "bemutató", ahol sokszor már a szerencse faktor is számít (oktató, vizsgabiztos, váratlan helyzetek)

Forgalmi vizsgára akkor érdemes menni, amikor az oktató is javasolja - ez nem feltétlenül a kötelezően előírt 30 óra vezetés után esedékes, az anyagiak számolásánál érdemes 45-50 óra vezetést kalkulálni, jobb esetben megmarad jónéhány óra tandíja, de a 30 órával nem biztos, hogy sikeres lesz a vizsga (sok tanulónak ennyi kevés, s nem azzal kell foglalkozni, hogy esetleg más ennyivel már levizsgázik, hanem elérni azt a szintet, hogy esélyes legyen az illető is)

2014. dec. 18. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/13 A kérdező kommentje:
Köszönöm! Úgy hallottam hogy ez inkább a pénzre megy mostanában és ezért buktatnak gyakran.
2014. dec. 18. 18:19
 10/13 anonim ***** válasza:
96%

Nem biztos, hogy el is kell hinni, amit hallasz, különösen, ha azt ismeretlenek terjesztik a neten.

Elméleti vizsgán egy számítógépes tesztet kell kitöltened, ahol a kelleténél jóval nagyobb hibaszázalékot enged a rendszer, és nem lehet bele nyúlni, minden a vizsgázón múlik.

Ráadásul ez a séma olyan szinten bemagolható, hogy egyetlen hétvége alatt fel lehet készülni az elméleti vizsgára.

Más kérdés, hogy az így bemagolt anyag nem jelent valós tudást, és ez is visszaüthet a forgalmi vizsgán, bár addig a gyakorlati oktató is tanít ezt-azt.


A forgalmi vizsga alapja a megfigyelés, és a megfigyelés utáni helyes cselekvés - erre sok embernek kevés a kötelezően előírt 30 óra, de nagyon jó kifogás a "lehúzásra mennek" mögé bújva másra mutogatni, mást okolni.

Nem állítom, hogy nincsenek olyan helyek, ahol magas a korrupció, de erre vonatkozólag csináltunk egy villám-felmérést a haveri körben, és senki nem mondta, hogy csúszópénz fizetéssel vizsgázott, sőt volt akinek sz oktatója szólt, hogy eszébe ne jusson próbálkozni (mert ugye neten ők is olvasták, hogy ez máshogy nem megy)

Budapest lehet korrupt vizsgabiztosokkal van tele, arra vonatkozólag nincs tapasztalatom, Debrecenre ez nem mondható el - vannak szigorú, és engedékenyebb, segítőkész vizsgabiztosok, neki is van rossz napjuk, és jobb kedvük, van jelentősége a szerencsének a fogalmi vizsgán, de az oktatóm annak idején elég jól megfogalmazta a szerepüket.


Amikor az oktató azt mondja a tanulónak, hogy kész van a vizsgára, ő kijelenti azt, hogy szerinte a tanuló jogosítványt kaphat, de a "rendszerfelügyelő" azt mondja, hogy nem adjuk oda látatlanban, megnézzük az illetőt.

Jön a vizsgabiztos, neki kell megmutatni azt, hogy a tanuló képes egyedül közlekedni.

Semmi extra elvárás nincs, azokat a feladatokat kell neki megmutatni, amit az oktatóval addig gyakorolt a tanuló - a vizsga tulajdonképpen egy vezetési bemutató, és nem több.

Nem igaz az, hogy X számú vizsgázót kötelező jelleggel meg kell buktatni, a vizsgabiztosok arra vannak kiképezve, hogy apró jelekből is meg tudják ítélni azt, hogy a tanuló mennyire képes önállóan közlekedni.

Vannak azonnali bukást jelentő hibák (KRESZ), de a vizsgabiztosok olyan dolgokat is észre vesznek, amire a tanuló nem is gondol - no itt jön a vizsgabiztos, mint emberi tényező.

Haladáskor, kanyarodáskor, sávváltáskor, manőverezéskor nincs olyan vezető, aki tökéletesen mindent hiba nélkül meg tud csinálni, de ha a vizsgabiztos normális, nem fog minden hibát strigulázni, ha egyébként érzi, hogy a tanuló rendben van.


Forgalmi vizsgára fejben kell felkészülni, a tanórákat arra használni, hogy minél jobban tudja használni a tanuló a vizuális képességét, a vezetés 90%-a abból áll, hogy meglátsz dolgokat, s azokra reagálsz.

Ez kezdetben nagyon nehéz, mert nem csak egyetlen dologra kell figyelni, s nem elég meglátni, észre venni, arra helyesen kell reagálni is - ha ez működik, nincs elsőbbség meg nem adás, záróvonal átlépés, szabálytalan kanyarodás, parkolás - sikeres a forgalmi vizsga is.

2014. dec. 18. 18:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!