Szerintetek mi lehet a rossz? Az akkumulátor, a generátor vagy valami más?
Nos a helyzet az, hogy az utóbbi időben lehetett hallani az autón, hogy egyre nehezebben indul be, mint egyébként és ma reggel már egyáltalán nem indult. Rá kellett rakni a töltőre az akkumulátort és 15 percnyi töltés után végül elindult.
Meg is lett vele téve 30 km-es táv és délután egyszer még elindult, de aztán 1,5 km megtétele után nem volt hajlandó újra indulni, miután megálltunk vele, és bikázni kellett. Utána irány haza, megint 30 km és megint nem akart indulni.
Valamilyen műszerrel megmértük a feszültséget a sarukon, töltés előtt olyan 11,80 V körül volt, töltés után felment 12,50 V körülre, aztán indításkor és közvetlenül utána 14,5 V körül mozgott, de aztán szépen elkezdett csökkenni és lement vissza 11,80 V-ra és ezt tartotta még akkor is, ha felkapcsoltam mindent a kocsiban, fűtést, világítást, indexeket, stb. A fordulatszám nekem konstansnak, egyenletesnek tűnt, akkor emelkedett csak meg egy kicsit, amikor ráadtam mindent.
Most nekem a logikám azt diktálja, hogy ha a generátor lenne a rossz, akkor egy bikázás nem lett volna elég ahhoz, hogy hazajöjjünk vele mivel pikk-pakk leszívta volna az akksit (már amennyi van benne, mert elvileg 11,80 V azt jelenti tudtommal, hogy csutkára le van merülve) és most a próbálkozásnál is lefulladt volna egyből, mivel gondolom a gyertyánál a szikrát is a generátor "generálja", nem? Már ha tök üres az akksi.
Szóval a kérdésem az, hogy az akksi a rossz, a generátorral van gond, vagy valami kábelezéssel/biztosítékkal? Nem azért kérdezem, hogy nekiálljak megszerelni, csak lelkiekben fel szeretnék készülni a várható költségekre.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Ha fokozatosan megy le akkor feszszab lesz a fő gyanúsított
Jól is teszed h nem próbálod ki azt amit ajánlottak /járó motornál akkusaru levétel/ A mai autóknál puffer az akku. A hirtelen levétellel feszültség lökést indíthatsz el akár amit az elektronika nem szeret.
Apropó milyen jármű?
13: 14 éves Seat Leon.
Akkor az a gondolatmenetem megállja a helyét, hogy ha a generátor lenne a szar, nagyon hamar meg is állna a kocsi?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Figyelj. Legjobb próba, kérsz családtagtól-baráttól-ismerőstől egy akkut 24 órára, és eljátszod ugyan azt.
Ha akkor is kaksi lesz, akkor generátor. Ha nem, akkor akksi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!