Az autóban az aksi másfél nap alatt lemerült! Mi lehet az oka? Generátor vagy egy kisebb koccanás következménye lenne?
Opel Astra F 1.4i 1998-as autóról lenne szó. Jan. 2.-án kisebb baleset érte, hátulról bele tolattak. Kipattant rendszámtábla világító test a helyéről erre jött 1-1.5 nap eső, lehet-e ez annak az oka, hogy teljesen lemerült az aksi?
Esetleg generátor hiba lehet?
Valaki valamilyen megoldást, esetleg ötletet a hiba kiderítésére tudna adni?
(Az aksit teljesen feltöltöm)
Jó akkumulátorról beszélünk, Varta 75Ah-es.
Előre Köszönöm a válaszokat, Boldog új évet kívánok!
Találgatni nincs sok értelme.
Meg kell mérni a töltőfeszültséget, illetve a nyugalmi áramfelvételt kikapcsolt fogyasztók mellett és kiderül.
Lehet az aksi is cellazárlatos, ebben az esetben ha kiveszed a kocsiból akkor magátol is lemerül.
Ha az aksi jó akkor először is kell egy multiméter. Tudod kell vele ampert mérni. Kösd le az aksi egyik saruját, és a multiméterrel mérj áramerősséget a saru és az aksi pólusa között. A maximális áramerősség normál állapotban nem lehet több 80 milliampernél. Ha ennél több akkor valami szívja az aksit. Szerezz egy segítséget, és az egyikőtök nézze a műszert, a másik meg kezdje el egyesével kiszedni a biztosítékokat. Amelyik biztosíték kiszedésekor megszűnik a magas amperérték akkor meg kell nézni a biztosítéktakaró fedél hátulján hogy ahhoz az aksihoz mely fogyasztók tartoznak, és azok közt kell keresni a bűnöst.
Ugyanazt akartam leírni mint a 2. válaszoló. Még kiegészíteném avval hogy ha az előbbiben leírtak szerint zárlatra gyanakosz akkor vedd le az egyik akksisarut és a multiméter egyik felét erre a sarura rakd, a másikat az aksi pólusára. Multimétert áramerősség (amper) mérésre. Magyarul "beépíted" a multiméter az autó villamos hálózatába. Hogy milyen értékeket kell látnod és mit kell tenned, előttem leírták.
2. Ha a generátorra vagy kíváncsi, akkor akksisarukat a helyükre, indítsd be az autót. A multimétert kapcsold egyenfeszültség (volt) mérésre. Minden multiméteren két fajta feszültséget lehet mérni: egyent és váltakozót. A váltakozó jele egy hullámos vonal, de nekünk most nem ez kell hanem a másik, az egyen. A multiméter 2 végét tedd a 2 akksisarura (minegy hogy melyiket hova). Járó motornál 14,4 volt körül kell hogy legyen ha jó a generátor. Ha 14 alatt van akkor nem jó a generátor, 15 fölött tönkreteheti az akksit, bár utóbbi nem jellemző.
3. Akksi fenékzárlat. Ezt nem fogom leírni mert gondolom nincs refraktometered és nem tudsz baume fokot és cellafeszültséget számolni. De ha nincs zárlat az autó elektromos hálózatában és a generátor is tölt, akkor tuti az akksi lesz a rossz. De a baleset miatt szerintem zárlat lett valahol, szerintem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!