Lehet egy pár kérdésem? Nem nagyon magyarázzák ezt el. Ha van köztetek profi autószerelő, aki ezt tudja nagyon örülnék, nem nagyon értem, hogy mit miért lehet és hogyan.
1. Rögzíthetem-e az autót úgy, hogy a sebességben hagyom, és a kéziféket is behúzom.
2. Ha az autó nincs beindítva és úgy nyomom be a kuplungot és váltok az árt neki? Szabad-e ezt?
3. Ha csak a gyújtást adom az autóra, így tényleg beindulhat, ha gurul egy kicsit? Miért szokták azt mondani, hogy a magnó bekapcsolásakor adjuk rá a gyújtást?
4. Leállíthatom-e az autót úgy, hogy kuplung benyomva sebességbe hagyva, leállítom a motort és felengedem a lábamat a pedálról. Mert úgy is sebességben hagynám.
Sok, sok köszönet a türelmes válaszokért.
Ehhez nem kell profi autószerelőnek lenni.
1. Igen, csak ha dobfékes az autó akkor kell számolni hogy hidegben befagyhat, valamint a kézifék bowdenje is feszül, ami hosszú távon nem túl jó.
2. Nem árt neki, mivel mechanikus a szerkezet, járó motornál sincs másképp.
3. Így szokták betolni az autókat ha lemerül az akksi.
4. Igen, a meghajtás szempontjából olyan mintha üresben állítanád le, a többire meg már kaptál választ.
1. persze
2, ha nem jár a motor akkor a kuplung lenyomása nélkül is berakhatod sebeségbe, nem lesz semmi baja mivel a fogaskerekek állnak, és ugyebár a kuplungot azért nyomjuk ki váltáskor hogy megszakítsuk a kapcsolatot a váltó és a motor között és ezáltal a váltóban a fogaskerekek és a főtengely forogjon.
3.Ha gyújtás rá van adva és sebbeségben gurul akkor beindul az autó, mivel a mozgásba jön a főtengely.
De ha üresben van a váltó akkor nem índul be a motor.
4.igen leállíthatod benyomott kuplungal sebességben, szerintem sokan így állítják le a motort:-)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!