Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi lehet az oka? (Mazda 323)

Mi lehet az oka? (Mazda 323)

Figyelt kérdés

Van egy 15 éves (de nagyon jó állapotú) Mazda 323 autóm. Néha előfordul, hogy egyenetlenül jár a motor, álló helyzetben erősen rezgeti a sebességváltót, és ilyenkor sokkal lomhább. Ez általában hideg, párás időben fordul elő és ritkán (havonta, kéthavonta).

Az autószerelőt egyszer el tudtam így kapni és azt mondta, ilyenkor csak 3 henger jár, de bárhová elindulhatok nyugodtan, nem fog otthagyni az autó. Előfordul, hogy 10-15 perc múlva magától megszűnik, de olyan is volt, hogy közelbe mentem (bevásárlás) és odafelé ilyen volt, de mikor hazafelé indultam, indításkor már minden rendben volt. Olyan sosem volt, hogy menet közben, már rendesen felmelegedett motornál jött volna elő.

Az autószerelő azt mondta, valami érintkezés bizonytalan lehet. A gyújtógyertyák viszonylag újak.


Nem akarom autóvillamossági szerelőhöz vinni, egyrészt, mert végül is tudom használni, másrészt, mert ha nem tudom produkálni a szerelőnél a hibát, akkor gondolom, nagyon nehéz felderíteni.


Van-e valakinek valami ötlete, mitől van? Érdemes-e törődnöm vele? Meg lehetne-e egyszerűen és olcsón javítani?



2014. dec. 13. 10:39
 1/5 anonim ***** válasza:
A szerelő le akar húzni. Ha érintkezés problémája lenne, azt jelezné neked a "check-lámpa" a műszarfalon. Cseréld ki mind a 4 gyertyát, menj biztosra. De szerintem annyi van, hogy vizes a rendszered. (Hideg indítás, 2 km, és hideg leállítás. - ettől lehet szerintem.) Gyertyákat is csekkold, aztán ami szerintem a ludas az a légtömegmérő. Ha lehúzod, óvatosan benzines fogkefével tisztítsd meg. Nézd meg a légszűrőt is mennyire nedves/nyirkos. Ha a kipufogód kondenzvizes, a is ezt igazolja. Hideg minden mikor beleülsz, beindítod, a felmelegedő autó a hideg felületeken párát képez. Ha leállítod hidegen, akkor ez a pára víz marad nem válik gőzzé. Ez ha a gyertyákhoz jut, akkor simán megállhat egy henger. Jársz vele, a melegtől elpárolog a víz és már megy is a hengered. A légtömegmérőn ilyen esetben fehéres trutyi is jellemző. Ez azért van mert a szelep mikor nyit meleg motornál minimális olajgőzt visszaenged a csőbe, ami észrevehetetlenül vékony filmréteget alkot. Az erre kicsapódó párával meg betrutyisodik. Remélem segítettem. Írd meg, hogy mi van. :)
2014. dec. 13. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Ja, ami fontos még: Ne gagyi gyertyát vegyél. "Olcsó húsnak..." Meg ha megvan ez a tisztítás menj vele egy jobb kört. Vagy 80-100km-t egyhuzamban. Ha eléred az üzemi hőmérsékletet meg pörgesd meg kicsit had izzadjon meg. :) Mikor nekem ilyen volt, 75-el jöttem 80km-t negyedikben. Nem kell félned, a benzinmotor arra van, hogy pörögjön. Pláne a japán. :)
2014. dec. 13. 20:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
Tuti, hogy gyújtókábel lesz. Vidd el nyugodtan a szervizbe, rögtön megtalálják a hibát.
2014. dec. 14. 22:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:

Köszönöm mindenkinek a választ. Eddig sajnos nem volt időm visszanézni, ezért csak most reagálok.

Sajnos nem tudom megoldani, hogy fedett helyen, ill. garázsban álljon a kocsi, így könnyen el tudom képzelni, hogy vizes a rendszer. Egyébként valóban előfordul, hogy a kipufogócsövön indítás után csepeg ki valami (nyilván víz), tehát ez is egybevág ezzel.


Valószínűleg karácsonyig már időm se lesz foglalkozni vele, de mint írtam, ritkán is jön elő (nyár óta asszem egyszer). Azt kérdezném, ha nem törődöm vele, okozhatok-e komolyabb kárt?

2014. dec. 15. 09:14
 5/5 anonim ***** válasza:
Tartósan 3 hengerrel jársz az egyértelműen ártalmas. Ne tedd tönkre vele a motort. A szerelőnek ebben sincs igaza. Nem "jó' van az úgy, menjé' vele nyugodtan!" A gyújtókábelt kijelezné kedves előző válaszoló. A sárga hibalámpa kigyulladna azonnal. A 323-nak és kortársainak már rég nem mechanikus gyújtáselosztása van. Azokra a hamisítatlan japán DOHC motorokra egyébként sem jellemző. De kedves kérdező! Igazából maga a kábel sem nagy tétel. Nyugodtan kicserélheted, akár otthon is. Ha kiveszed a gyertyákat láthatod, hogy melyik henger nem ment. Ott (ha nekem van igazam) nyirkos is lesz a gyertya, vagy benzines lesz, vagy kormos, vagy is-is. :) Úgy azt a kábelt kell cserélni.
2014. dec. 15. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!