Normális dolog, hogy fél év után tudta beazonosítani az 5. autószerelő, hogy a generátor forgórésze belevert az állóba és az adta az elviselhetetlen hangot?
Kb ráment 300.000- 400.000 forint a sok felesleges szerelésre.
Végül egy új autószerelő első alkalommal mondta mi a gond.
Akik előzőleg látták mind neves szaktekintélyek voltak.
Jó lett volna a legelején tudni, hogy egy új generátor a megoldás a régi ugyanis javíthatatlan volt.
Normális dolog. Az ügyes, hozzáértő autószerelők már Ausztriában, Németországban vagy Svájcban dolgoznak, az itthoni fizetésük többszörösét megkeresve. Esetleg még itthon vannak, de már csak külföldi ügyfeleknek dolgoznak, akik nem azzal kezdik, hogy "Csak rá kén' nézni, mester, mi baja van, de ugye semmit sem kell cserélni benne?".
Akik itthon maradtak és még dolgoznak, azok többsége óriási kókler, különösebb hozzáértés nélkül. Nem is csoda: vannak olyan iskolák, ahol még mindig szakadt Zsiguli az oktatóautó, a diákok pedig záróvizsgán látnak először golyós féltengelycsuklót.
Az, hogy valaki évtizedek óta egy adott szakmában dolgozik, nem azt jelenti, hogy ért is hozzá. Egyrészt az autószerelés ma már annyira kiterjedt ismeretet igényel, hogy nincsenek is általános autószerelők. Egy ember magas szinten 1-2 márka típusait tudja megtanulni, azokba tud úgy belemélyedni, hogy még a fent említett, egyébként igen ritka és nehezen észrevehető hibát is megtalálja anélkül, hogy kicserélné a fél motort.
Másrészt a több évtizedes rutinnal rendelkezők nagy része még az "átkosban" kezdte az ipart. Megtanult 3-4 típust (Lada, Škoda, Trabant, Wartburg), egyik sem volt sokkal bonyolultabb a fakockánál, aztán dolgozhatott látástól vakulásig, mert a rendkívül széles KGST-választék lehetővé tette. Csak kis részük mondhatja el magáról, hogy tényleg jól kiismerte a "nyugati" autókat. Vannak, akik abszolút nem értenek hozzájuk, csak az alkalmazottaik foglalkoznak vele, mások elkezdtek ugyan ismerkedni a modern technikával, de nem jártak túl nagy sikerrel. Felnőtt fejjel már nem tanul olyan gyorsan az ember, könnyen hozzáférhető, bőséges magyar nyelvű szakirodalom pedig még most sem minden típushoz van. Azzal pedig nem mondok újdonságot, hogy Magyarországon az iden nyelvek ismerete siralmas, így az autószerelők között is sok olyan van, aki még egy pohár vizet sem tudna kérni angolul vagy németül, a gyári szervizkönyvet meg főleg nem érti. Ezen a téren a harmincas korosztály jobb helyzetben van: a kicsit is értelmesebbek ismerik a szakmai nyelvet és aktívan használják az internetet, így sokkal több információhoz jutnak, mint az idősebbek.
3-400000..?
Az nem semmi! Sose tanultam autószerelést, de olvastam és szereltem.
Nem is oly rég, bizony nekem is elkezdett valami fordulat függvényében nyikorogni.
Egy két sikertelen találgatás után, azt is inkább a lustaság és szerelő hely hiányában, komolyra kellett vennem, nálam is a tipp szintjén: generátor vagy vízpumpa.
Hát ráment fél órám, de lelöktem a generátorszíjat ( a parkolóban, nem nagy ügy), motorindítás és 10 másodperc múlva tudtam: vízpumpa.
Na akkor már legyen: vízpumpa, vezérműszíj, feszítőgörgő, persze azt már aknán....
Én egyébként leginkább a szerelőhöz szaladgálást, időpontkérést, gyalog közlekedést(!) utálom, ezért inkább magam.
Lyukas olajhűtő (45.000) miatt le akarta venni a hengerfejet (280.000). Mert ő szerinte a hengerfej a baj forrása, amiért olaj került a kiegyenlítőtartályba.
Üléscserénél nem lett összedugva a légzsák csatija és rá lett adva a gyújtás. Egyből tárolta a hibát. Géppel lehetett volna töröli.
Szerelők egyből légzsákvezérlőegységet akartak volna cserélni meg gyújtáskapcsolót (180.000)!
Elején el lett magyarázva mi a hiba!
Vettem diagnosztikát hozzá (60.000) 2 perc alatt töröltem a hibát, nem világított a légzsák visszajelző lámpa + egyéb tárolt hibák is törölve lettek.
Fékolaj, motorolaj, váltóolaj, + teljes vezérlés csere + összes szűrő cserét kértem.
Ezekből a vezérlés csere + motorolajcsere + üzemanyag és olajszűrő lett lett lecserélve. 50.000-el több lett a végösszeg mint amennyiben megállapodtunk. Munka mennyiségét lealkudta az árat felemelte.
Nem vettem észre, hogy a klímakompresszorban a csapágy a végét járja (itthon kicseréltem)
Már csak a vezérlés cserét kell itthon megtanulni, aztán örökre elvannak felejtve a "szerelők"!
"Én egyébként leginkább a szerelőhöz szaladgálást, időpontkérést, gyalog közlekedést(!) utálom, ezért inkább magam."
Pontosan! Főleg ez miatt!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!