Miért van az pannóniánál?
Kiemel a kuplung? Csak mert ha nem, vajákolhatsz akármit. Az egyhengeresek váltója legendásan sz*r, néha még teljesen kiemelő kuplungnál is csak recseg-ropog.
A két állítócsavar nem sokat ér, ha a kukactárcsa lóg a tengelyén, esetleg megkopott a benne mozgó két tüske (a tárcsa nem szokott). Azt is érdemes megnézni, van-e még anyag a léptetővilláknál ott, ahol a fogaskerekeket mozgatnák, nem görbültek-e el, a váltótengelyeken van-e még borda (ha a vége letöredezik, az is elég, hogy ne maradjon fokozatban), a fogaskerekeken pedig megvan-e az ellendarabjuk és a kapcsolókörmök épek-e. Eléggé elszúrt konstrukció a váltó, rengeteg benne a hibaforrás.
Az előttem szóló sokmindeni leírt. De kicsit pontosítanék:
"görbültek-e el," Inkább törni szokott. Méghozzá az ablakos léptetővilla.
"a váltótengelyeken van-e még borda (ha a vége letöredezik," Ez meg inkább elkopni szokott. Nincs az olyan jó anyagból hogy törjön :D
(persze lehet olyan eset is amit írtál. Az évek alatt olyan nagy eltérések voltak az anyagminőségekben hogy melyik milyen. De abban a pár blokkban amit szétszedtem törött/kopott léptetővillákat és kopott fogaskerekeket találtam többnyire.)
Egyébként hiba lehet még a nem megfelelő olaj is. A kuplung nagyon érzékeny rá. Valamint, ami szerintem a probléma lesz, a nem megfelelő kuplung beállítás vagy a silány minőségű lamellák (amiknek szokása hogy megdagadnak. Aztán hiába volt jól beállítva a kuplung, többet nem fogod normálisan beállítani)
Gond lehet még a két tengely nem megfelelő hézagolása is.
Ezt, az adott fogaskerekekhez és tengelyekhez képest kell beállítani. És igaz hogy csak pár tizedről van szó, de rengeteget jelent.
A két blokkfél összevaló?
A blokkfelek alján van egy számsor. Ezeknek egyezniük kell. Ha mégsem akkor van gond, ugyanis ezeket együtt fúrták vonalba. Tehát két, össze nem illő blokkfél csapágyfészkei valószínűleg nem lesznek vonalba.
Ha a blokkfelek összevalók és a csapágyfészkek sincsenek kikopva, kiverődve akkor annyira nem lehet nagy a baj. Persze blokkot szét kell húzni, csapágyakat, szimeringeket cserélni, alkatrészeket állapotát ellenőrizni aztán újra összerakni. Lehetőleg jól. És persze a váltót és a főtengelyt megfelelően hézagolni! Ez nagyon fontos. Nem mozoghat egyik sem oldalirányban.
(A főtengelynél a szórás fél cm is lehet! Tehát két gyári főtengely sonkáinak a külső távolsága között ekkora eltérés is lehet. Szóval lehet hogy szükséged lesz pár hézagolóra is a csapágyboltból a csapágyak mellé)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!