Van olyan autógyártó cég, amely amellett, hogy megbízható gépeket gyárt, olcsó a karbantartásuk, vmint nem túlelektronizált (egyszerű, lehet bütykölgetni ha baja van)?
Nincs.
Ugyanis ahhoz hogy a mai előírásokat teljesíteni tudják (fogyasztás, zaj, károsanyag-kibocsátás), muszáj komplikáltabb autókat gyártani.
Az otthoni butykolgetesnek mar vagy 20 eve lejart az ideje.
Nezd az olcso markak olcso tipusait, pl. Dacia, koreaiak belepo modelljei, olcsobb japanok, amikben meg szivo benzines motorok vannak.
Minden mai autoban van szamitogep vezerelt "akarmi", maskepp nem tudnak teljesiteni az ervenyes kornyezetvedelmi normakat.
Amugy minden tevhit ellenere, az autogyartok nem szandekosan bonyolitjak tul az autokat...
Régen még voltak olyan gyártók, amik tisztességesen versenyeztek a fogyasztók elnyeréséért. Ezért igyekeztek többet, jobbat és olcsóbbat gyártani vetélytársaiknál. Ezért nem túlzás azt mondani, hogy régen akadtak jobb járművek mint manapság. Például volt nekem egy ilyen Hercules Sprint típusú motorom:
Ez nem fogyasztott többet mint egy Babetta, mégis vitte a 80-100 km/h-t az 50 ccm hengertérfogata ellenére. Könnyű volt odahaza javítani, mert ha egyszer felújították akkor meg sem hibásodott.
Ma meg drágábban lehet könnyen törhető műanyag burkolatú robogókat kapni, és némelyikük fogyasztása egy személyautóéval vetekszik. Továbbá hiába ért valaki a motorokhoz, nem fogja tudni javítani a mostaniakat, mert műgyantába kiöntötték az elektronikus áramköreiket hogy kompletten lehessen borsos áron venni. Ha kapsz, mert ha nem kapsz, akkor vehetsz komplett új motort ami mégpocsékabb lesz.
Nikola Tesla a 30-as években készített egy üzemanyag és akkumulátor nélkül működő villanyautót. Ami túlságosan is megfelelt a környezetvédelmi előírásoknak. Azért írom így kijelentő módban, mert egy nagy cégnél az ilyen energiaforrásokat kutattam, vagyis tudom hogy nem volt kamu az ilyen autó.
Sajnos úgy gondolom, hogy ma a fogyasztót alárendelt és nem egyenrangú ügyfélként tekinti a gyártó és a kereskedelem is. Szerintük a fogyasztónak jó a pocsék termék is. Persze ízlésesen csomagolva, hisz a csicsásan kinéző de amúgy pocsék autó is eladható. Ma már az sem számít ha műanyag karosszéria elemeket tartalmaz, pedig a biztonság rovására is megy. Egy műanyag habbal kitömött műanyag lökhárító nem fogja úgy védeni a testi épséget mint ha acélból lenne. És ezt nem én momdom, hanem aki autógyárban azokat tervezi, mert fentről arra utasítják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!