Mintha meg akarna állni az önindító?
Olyan problémám van hogy amikor már melegen be akarom indítani az autót olyan mintha nem akarna forogni az önindító nagy nehéz 2-3 fordul és utána beindul. Ez volt máig ma hidegen is így indult illetve mikor megint be akartam indítani nagy nyűgösen fordult vagy 4-5 és beindult aztán mentem kb 10 km emelt fordulaton (hátha gyengül az aku és, h töltsem) és 30 perc állás után pöcre indult. Hidegen ezelőttig is egyből indult. Azon is gondolkodtam hogy esetleg a gyújtáskapcsolóval lehet vmi mert néhányszor előfordult olyan a leállításnál, mintha nem akarna leállni, mintha újra beindulna és leállna. Az akkumulátor kb egy éves és az önindító is kb egy éve lett felújítva. (rámérnék az akura csak nem találom a multiméterem...)
Egyébként egy hobbi 4T Wartburgról van szó.
Beraktam a feltöltött aksit és már a hidegindítás is sokkal szebb volt. megmértem a töltőfeszültséget és ahogy melegedett a motor egyre nőtt illetve a fordulatszám emelésre is nőtt. Eszembe jutott, hogy van elektromos karburátormelegítő ami gondolom sok áramot igényel. Hidegen levett akkusaruknál fogyasztók felkapcsolásával a motor leállt míg közel üzem-melegen eleinte még fulladozva majd szépen járt. Az elmúlt hónapban nem voltam hosszú úton 5-10 km-es távokat mentem csak egyhuzamban de inkább csak 5. Üzem-melegen a töltőfeszültség 13,5v körül van. Úgy néz ki csak az akku kezdett nagyon lemerülni.
Mindenkinek köszönöm a válaszokat!
A szívócső előmelegítő fűtősün kb 35A áramot vesz fel, és a szívató előmelegítője is még 1,5A-t. Ezek 65 fokos vízhőmérsékletig működnek, e fölött kikapcsol mindkettő. Amikor a motor hideg, és ezek fűtenek, az alapjárat pedig alacsony, akkor a generátor nem tud annyit tölteni, hogy a fogyasztást teljes mértékben kompenzálja. Ezért is láttad az akkufeszt ennyire alacsonynak, meg főleg a gyenge (kiszáradt) akku miatt is. Erre megoldást jelent, ha a hidegüzemi alapjáraton emelsz egy picit.
Az akkut töltsd fel D-vízzel, úgy hogy a cellák lemezeit ellepje. Ezután tedd töltőre, max 4A-rel. A töltőfesz soha ne emelkedjen 14,4V fölé. Amikor az intenzív savgőz képződes megindul (erőteljesebb pezsgés), vedd visszább a töltőáramot.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!