Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mintha meg akarna állni az...

Mintha meg akarna állni az önindító?

Figyelt kérdés

Olyan problémám van hogy amikor már melegen be akarom indítani az autót olyan mintha nem akarna forogni az önindító nagy nehéz 2-3 fordul és utána beindul. Ez volt máig ma hidegen is így indult illetve mikor megint be akartam indítani nagy nyűgösen fordult vagy 4-5 és beindult aztán mentem kb 10 km emelt fordulaton (hátha gyengül az aku és, h töltsem) és 30 perc állás után pöcre indult. Hidegen ezelőttig is egyből indult. Azon is gondolkodtam hogy esetleg a gyújtáskapcsolóval lehet vmi mert néhányszor előfordult olyan a leállításnál, mintha nem akarna leállni, mintha újra beindulna és leállna. Az akkumulátor kb egy éves és az önindító is kb egy éve lett felújítva. (rámérnék az akura csak nem találom a multiméterem...)

Egyébként egy hobbi 4T Wartburgról van szó.



2014. nov. 17. 19:07
1 2 3
 21/24 Wadmalac ***** válasza:
Hadd tippeljek, az a két üres cella volt a legközelebb a motorhoz vagy a hűtőradiátorhoz. :)
2014. nov. 19. 11:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/24 A kérdező kommentje:
A legszélső cellák üresek, mindjárt töltök bele ioncserélt vizet. De mondom nekem az autósboltban azt mondták, hogy gondozásmentes... :D
2014. nov. 19. 11:50
 23/24 A kérdező kommentje:

Beraktam a feltöltött aksit és már a hidegindítás is sokkal szebb volt. megmértem a töltőfeszültséget és ahogy melegedett a motor egyre nőtt illetve a fordulatszám emelésre is nőtt. Eszembe jutott, hogy van elektromos karburátormelegítő ami gondolom sok áramot igényel. Hidegen levett akkusaruknál fogyasztók felkapcsolásával a motor leállt míg közel üzem-melegen eleinte még fulladozva majd szépen járt. Az elmúlt hónapban nem voltam hosszú úton 5-10 km-es távokat mentem csak egyhuzamban de inkább csak 5. Üzem-melegen a töltőfeszültség 13,5v körül van. Úgy néz ki csak az akku kezdett nagyon lemerülni.

Mindenkinek köszönöm a válaszokat!

2014. nov. 19. 21:43
 24/24 anonim ***** válasza:

A szívócső előmelegítő fűtősün kb 35A áramot vesz fel, és a szívató előmelegítője is még 1,5A-t. Ezek 65 fokos vízhőmérsékletig működnek, e fölött kikapcsol mindkettő. Amikor a motor hideg, és ezek fűtenek, az alapjárat pedig alacsony, akkor a generátor nem tud annyit tölteni, hogy a fogyasztást teljes mértékben kompenzálja. Ezért is láttad az akkufeszt ennyire alacsonynak, meg főleg a gyenge (kiszáradt) akku miatt is. Erre megoldást jelent, ha a hidegüzemi alapjáraton emelsz egy picit.


Az akkut töltsd fel D-vízzel, úgy hogy a cellák lemezeit ellepje. Ezután tedd töltőre, max 4A-rel. A töltőfesz soha ne emelkedjen 14,4V fölé. Amikor az intenzív savgőz képződes megindul (erőteljesebb pezsgés), vedd visszább a töltőáramot.

2014. nov. 19. 23:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!