Mintha meg akarna állni az önindító?
Olyan problémám van hogy amikor már melegen be akarom indítani az autót olyan mintha nem akarna forogni az önindító nagy nehéz 2-3 fordul és utána beindul. Ez volt máig ma hidegen is így indult illetve mikor megint be akartam indítani nagy nyűgösen fordult vagy 4-5 és beindult aztán mentem kb 10 km emelt fordulaton (hátha gyengül az aku és, h töltsem) és 30 perc állás után pöcre indult. Hidegen ezelőttig is egyből indult. Azon is gondolkodtam hogy esetleg a gyújtáskapcsolóval lehet vmi mert néhányszor előfordult olyan a leállításnál, mintha nem akarna leállni, mintha újra beindulna és leállna. Az akkumulátor kb egy éves és az önindító is kb egy éve lett felújítva. (rámérnék az akura csak nem találom a multiméterem...)
Egyébként egy hobbi 4T Wartburgról van szó.
Köszönöm. Akkor ennyit ér a magyar jász aku meg az elvileg szakértő által felújított önindító?
És akkor a gyújtáskapcsolónak vagy a gyújtáskapcsoló betétnek nem sok köze lehet a problémához?
Amikor nehezen indítózik, a töltésjelző nagyon elhalványul? Vagy az indítózásnál megszokott fénnyel világít? Esetleg egyáltalán nem halványul el?
A nehezen forog mit jelent? Folyamatosan, de lassan, vagy darabosan is, meg-megállva?
Ha a gyújtáskapcsoló lenne a rossz, akkor a bendix sem húzna be. Ha tud tekerni, de csak gyengén, akkor a gyújtáskapcsoló jó, mert az csak a bendix mágnesét kapcsolja, és az pedig a motort.
inkább darabosan forog
A töltés jelzőt nem is figyeltem; legutoljára mikor vagy 4-5 fordulás után indult be az indítózás közbe össze vissza égett a víz és benzinszint jelző (mind2 egy ledsor) tehát pl bevillant h tele van a tank és közben most alig van benne benzin
Ez nagyon valószínű, hogy áramellátási probléma, viszont több oka lehet:
Legelőször a töltésjelzőt figyeld meg, amit fentebb írtam.
Aztán az akku sarukat vedd le, és tisztítsd meg az érintkező felületeket (akkun is, sarun is) nagyon finom csiszoló vászonnal/vízpapírral. Szereld vissza, majd próba. Közben ellenőrizd a saruba menő vastag vezetékeket is, és a + sarura csatlakoztatott vékonyabb piros vezetéket is.
Mérd meg az akku feszültséget üresen is, és indítózás közben is.
A többit majd próba után írom, ha utána sem lenne jó.
Várom a fejleményeket.
Üdv: egy márkatárs
Járó motornál rá kellene mérni az akkusarukon a feszültségre, szerintem haldoklik a generátorod vagy annak a feszültségszabályozója, kevés a töltés és alacsonyan tartja az akkut.
De ha az akku van "megfáradva", az is viselkedhet hasonlóan.
"a generátor pedig csak 11,98V-al töltötte alapjáraton"
Na itt kellene kb. 14 V-ot látni.
Generátor tekercs, szénkefe vagy feszültség-szabályozó hiba.
Akkud nem kap rendes töltést.
Ellenőrizd a generátorról lejövő testkábel rögzítési pontját mindkét végén, ugyanígy az akkuról lejövő testkábelt is, lehet, hogy csak az van elrozsdálva és ha jó lesz a kontakt, megjavul.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!