Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Tudná nekem valaki vázolni a...

Tudná nekem valaki vázolni a szelepvezérlés fejlődését?

Figyelt kérdés
A részletekbe belemenően érdekelne, ha lehet.

2014. nov. 16. 20:07
 1/2 anonim ***** válasza:

Két ráérős illetőt is tudok, az egyik a barátod: Google, a másik a barátnőd: Wiki


www.google.hu

[ENTER]

szelepvezérlés fejlődése

[ENTER]


És már csak válogatni kell:


[link]


[link]


[link]


...és így tovább. Ábrákkal, képekkel. Ugye te sem gondoltad komolyan, hogy valaki majd bemásolja ide a szövegeket, mert lusta vagy arra használni az internetet, amire való?

2014. nov. 16. 20:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/2 anonim ***** válasza:

Elsőzör voltak az alul vezérelt, oldalt szelepelt motorok (S.V). Lassú fordulatú motoroknál működött ez a felépítés, de nagyobb fordulaton már nem volt használható, mert lassú volt az égés, és túl sokáig tartott a lángterjedés. Magyarul nagy volt a károstér.

Hogy ne csak a hátrányairól beszéljek, volt előnye is: Olcsó volt gyártani, és a hajtását is meg lehetett oldani egy pár fogaskerékkel. (királytengely)

Az amcsik a híres Flathead V8-as motorjaiban volt gyakori ez a megoldás, de ma is találkozhatsz vele a fűnyíródban.

[link]


Ez után jött az OHV, vagyis az alul vezérelt, oldalt szelepelt motorok kora. Ez már jobb, mint az SV, mert ideálisabb égésteret lehet elérni vele, de ennek is volt egy nagy problémája, méghozzá a nagy mozgó tömeg. (himbák, tolórudak) Ezért magas fordulatszámot ezzel sem lehet elérni. Ezek a motorok mára kihaltak, régebben viszont a remek Daciák és Renaultok benzinmotrjai is OHV vezérlésűek voltak.

[link]


Következnek a OHC, vagyis a elül vezérelt, felül szelepelt motorok. Na itt már el lehet érni az igazán optimális, gömb alakú égésteret és az alternáló mozgást végző alkatrészek egy része is eltűnik (nyomórúd).

Ezeket a motorokat 2 részre lehet osztani. Van az SOHC, ami egy vezérműtengellyel működteti a szívó és a kipufogó szelepeket is, és van a DOHC, aminél 2 külön vezérműtengelyt kapnak a szívó és a kipufogó szelepek is.

Az SOHC motoroknál még mindig megvan a himba, ami még mindig plusz tömeg, de az SOHC-nál már ez is eltűnik.

A modern motorok már mind OHC vezérlésűek.

SOHC: [link]

DOHC: [link]


Ha valami kimaradt, vagy nem tiszta akkor kérdezz bátran.

2014. nov. 16. 20:42
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!