Melyik autóban van változó szelepvezérlés még, mint pl a Honda VTEC motorja?
Amennyire tudom, az 1.6 vti a nagy fordulatszám + a magas fordulaton váltó vezérlésnek köszönhetően 7500-8000 ezer rpm körül érte el a 160le-t. A váltásig úgy viselkedett, mint bármelyik 1.6-os, szóval szét kellett pörgetni a kiemelkedő gyorsuláshoz.
Nem tudom, hogy akkoriban más gyártók miért nem csináltak hasonló motorokat (a versenysport autókat kivéve), és még a Honda is leállt erről az irányvonalról. Talán nem véletlenül, biztos nem bírja egy motor sem hosszú távon, ha a határait feszegetik, ha nem vigyáztak ezekre a motorokra, akkor hamar megdöglöttek, illetve idővel már nem adták le teljesen azt a névleges teljesítményt.
A vti-ben a vezérlésnek 2 állása volt, és vízszintesen tolódtak el váltáskor a tengelyek, hogy más időzítésű bütykök tologassák a szelepeket a két üzemmódban. Ezt a technika elterjedt lett.
De a modernebbek már változó szelepvezérlésűek, mint például a BMW és a Citroen valvetronicja, ennél a technikánál a pillangószelepeket is elhagyhatták, mert fokozatmentesen állítja az elektronika a szelepek emelése és nyitási idejét:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!