A 130-150bar-al működő adagolós motorok miért ill. hogyan lehetséges, hogy 4000 fölött adják le max. Teljesítményüket?
igen de ezért van az előtöltés, hasonlóan a benzines motorok előgyújtásához. Ezt a régi hagyományos adagolós motoroknál egy röpsúly szabályozza a fordulatszám függvényében mechanikusan.
egyébként lehet hogy hülyeség amit mondok, szerintem a régieknél a kellő nyomaték hiányában így tudták a kívánt teljesítményt elérni. A teljesítmény ugye adott fordulatszámon 2pí * nyomaték * fordulatszám. Én úgy tanultam, hogy a dízelmotor nyomatéka elviekben a fordulatszám növekedésével csak elég lassan csökkenne, így a fordulatszám emelkedésének a motor főelemeinek szétrepülése szabna határt... ez furcsán hangzik, hiszen a dízelek pont nem ezt mutatják a gyakorlatban, hanem hogy alacsony fordulaton nagy nyomaték jelentkezik, aztán elég ohamosan csökken a nyomaték, amit egy ideig (4-5 ezer rpm) kompenzál az emelkedő fordulatszám, de aztáén vége. De ez elvileg hangolás kérdése, direkt így csinálják, ezáltal egy (főleg modern) turbódízelnél azt tapasztalod hogy kb. mindenhol ugyanúgy megy, mert már 1500-2 ezernél is majdnem úgy húz, mint 4 eezernél.
Mivel az újabb motoroknál már nagyon alacsony fordulaton tudnak nagy nyomatékot produkálni, így kicsit visszább lehet venni a fordulatszámot. Azt nemtudom hogy a legújabbak miért pörögnek megint többet, ha ténylkeg így van... Talán mert most már próbálnak egyre inkább sportosságot is csempészni a dízelekbe, na most ez megint csak lehet hogy egy hülyeség, csak nekem jutott eszembe. :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!