Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kormány elfordításával...

A kormány elfordításával miért pörög fel a motor?

Figyelt kérdés
Mazda, '85-ös. Álló helyzetben, kinyomott kuplunggal, elfordítom a kormányt, egy kattanás hallatszik, majd a fordulatszám megemelkedik. Eközben a gázpedál is elmozdul. Mi lehet a célja, és mennyire bonyolult ezt kiiktatni?
2010. jan. 27. 22:30
1 2
 11/18 anonim ***** válasza:
100%
Érdekes eset,ha emeli is terhelésre a fordszámot a pedálon azt nem kéne látni.Nem a bowdent húzogatja,az elektronika szabályoz de nem a bowden meghúzásával.
2010. jan. 28. 17:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/18 anonim ***** válasza:
Nem biztos, hogy elektronika szabályoz. Lehet, hogy a kormány elfordítására felépülő olajnyomás (az a kicsi, ami alapjáraton van) mozgatja a fojtószelepet, ha mindezek mellett mechanikus a gázpedál, akkor az is mozogni fog. Egyszerű, elektronikamentes, megbízható megoldás.
2010. jan. 28. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/18 anonim ***** válasza:
Olajnyomás által mozgatott folytó szelepet én még nem láttam!
2010. jan. 28. 18:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/18 anonim ***** válasza:
55%

Nem is azzal szokták mozgatni... De nem lehetetlen megoldani, hogy a mechanikusan mozgatott fojtószelepet bizonyos körülmények között mozdíthassa egy hidraulikus munkahenger is (hasonlóan azokhoz a szívatókhoz, ahol teljes dúsításnál a szívató megnyitja egy kicsit a fojtószelepet is). Viszont mivel nem tudunk semmit az autóról, ezért nem tudhatjuk, hogy így van-e.

(a "fojtószelep" szót pedig egybeírjuk és pontos j-t használunk benne)

2010. jan. 28. 18:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/18 anonim ***** válasza:
11:53: Egyrészt azért, mert kopik a gumi. De ez a kisebbik baj. A nagyobb az az, hogy borzasztó nagy erővel feszül az egész kormányszerkezet, ami egyáltalán nem tesz jót neki (te ezt az erőt nem igazán érzed, mert a szervó segít neked tekerni)
2010. jan. 28. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/18 A kérdező kommentje:

Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, és bár a pedál mozgásának nem sikerült megfejteni a titkát, jó tudni, hogy ez nem csak nekem okoz fejtörést. A motorról annyit tudok mondani, hogy 1998 cm3-es, karburátoros, GC-sorozatú 626-os Mazda motor, 74 kW (101 LE). Amennyire tudom, ezek a paraméterek egyértelmüen beazonosítják. Tulajdonképpen 1-es fokozatban és tolatáskor csinálja a figurát, az álló helyzetben való kormányzást akár el is felejthetjük, lassú gurulás közben is csinálja. Ma kifejezetten kellemetlen volt, egy szük utcában fordultam, és lassan tolattam, hogy kihasználjam a teret, miközben úgy döntött, hogy emel a fordulaton, ami csúsztatott kuplung mellett is lódított egyet az autón. Ez szük helyen nagyon nem jön jól.


Amennyire megértettem a dolgot, ha elvileg magasabb fordulatszámon használom a motort a lassú manöverek során, akkor lesz elegendö energiatartaléka ahhoz, hogy ne kelljen belepiszkálnia. Ez azonban idövel a kuplungtárcsa rovására megy, nem? Próbálok szépen bánni vele, ezért mindig csak annyira pörgetem, amennyire feltétlenül szükséges. A technikámmal lenne gond, és határozottabban kéne bánnom a gázpedállal?

2010. jan. 28. 23:39
 17/18 anonim ***** válasza:
A kuplungtárcsának simán bírnia kell 2000-2500as percenkénti fordulatot csúsztatva. Egyébként is, menet közben, vagy tolatásnál, indulásnál, váltásnál kopik az eleget, az, hogy kis többletgázt adsz, nem oszt, nem szoroz.
2010. febr. 1. 00:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/18 A kérdező kommentje:
Értem, és köszönöm szépen a választ! :)
2010. febr. 1. 15:46
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!