A kormány elfordításával miért pörög fel a motor?
Nem is azzal szokták mozgatni... De nem lehetetlen megoldani, hogy a mechanikusan mozgatott fojtószelepet bizonyos körülmények között mozdíthassa egy hidraulikus munkahenger is (hasonlóan azokhoz a szívatókhoz, ahol teljes dúsításnál a szívató megnyitja egy kicsit a fojtószelepet is). Viszont mivel nem tudunk semmit az autóról, ezért nem tudhatjuk, hogy így van-e.
(a "fojtószelep" szót pedig egybeírjuk és pontos j-t használunk benne)
Nagyon szépen köszönöm a válaszokat, és bár a pedál mozgásának nem sikerült megfejteni a titkát, jó tudni, hogy ez nem csak nekem okoz fejtörést. A motorról annyit tudok mondani, hogy 1998 cm3-es, karburátoros, GC-sorozatú 626-os Mazda motor, 74 kW (101 LE). Amennyire tudom, ezek a paraméterek egyértelmüen beazonosítják. Tulajdonképpen 1-es fokozatban és tolatáskor csinálja a figurát, az álló helyzetben való kormányzást akár el is felejthetjük, lassú gurulás közben is csinálja. Ma kifejezetten kellemetlen volt, egy szük utcában fordultam, és lassan tolattam, hogy kihasználjam a teret, miközben úgy döntött, hogy emel a fordulaton, ami csúsztatott kuplung mellett is lódított egyet az autón. Ez szük helyen nagyon nem jön jól.
Amennyire megértettem a dolgot, ha elvileg magasabb fordulatszámon használom a motort a lassú manöverek során, akkor lesz elegendö energiatartaléka ahhoz, hogy ne kelljen belepiszkálnia. Ez azonban idövel a kuplungtárcsa rovására megy, nem? Próbálok szépen bánni vele, ezért mindig csak annyira pörgetem, amennyire feltétlenül szükséges. A technikámmal lenne gond, és határozottabban kéne bánnom a gázpedállal?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!