Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kormány elfordításával...

A kormány elfordításával miért pörög fel a motor?

Figyelt kérdés
Mazda, '85-ös. Álló helyzetben, kinyomott kuplunggal, elfordítom a kormányt, egy kattanás hallatszik, majd a fordulatszám megemelkedik. Eközben a gázpedál is elmozdul. Mi lehet a célja, és mennyire bonyolult ezt kiiktatni?
2010. jan. 27. 22:30
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
100%
ilyet még csak motornál láttam... ott az volt a gond hogy a kormány elfordításával húzta magával a gázbóvdent, de kb 3perc alatt orvosoltuk a hibát:)
2010. jan. 27. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 issti ***** válasza:
100%

Ha szervós, akkor mindkét irányban az olajszivattyú miatt emeli a fordulatot, és nem is szabad kiiktatni.

Ha nem szervós a kormány, akkor gondolom csak egy irányban csinálja, és valószínű a gázbowdent kell helyre tenni, vagy hosszabbra kicserélni.

2010. jan. 27. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
22%
Álló helyzetben nem tekerjük a kormányt, nem tanítottak meg rá?
2010. jan. 27. 22:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 A kérdező kommentje:

Köszönöm a gyors válaszokat!


De, de, megtanultam, csak alkalmanként leegyszerüsítem a parkolást, hogy kedvében járjak azoknak, kiket esetleg fentartok a közlekedésben.:)

2010. jan. 27. 23:35
 5/18 A kérdező kommentje:

22:57-es, igen, szervós, és valóban mindkét irányban csinálja.


Ez akkor egy jelenség, amit nem lehet kiküszöbölni? És a gázpedált mitöl mozdítja? Szó szerint gázol magának. Kissé zavar, és meg szeretném érteni a dolgot.:)

2010. jan. 27. 23:41
 6/18 anonim ***** válasza:
100%
A szervo szivattúja terheli a motort, ha nem emelkedne a fordulatszám, lefullasztaná.
2010. jan. 28. 07:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 A kérdező kommentje:
Hmm.. Olyan, mintha érteném.:) De még így is nagyon sok a kérdésem. El tudná valaki úgy mondani, hogy egy gyerek is megértse? A legjobban a gázpedál mozgatása foglalkoztat.
2010. jan. 28. 09:58
 8/18 anonim ***** válasza:
100%

Ahhoz, hogy elfordítsd a kormányt, bele kell kapaszkodnod és forgatnod kell jó erősen. Ha szervós a kormány, akkor ehelyett csak elfogadható erővel kell forgatnod, a többi "erőlködést" elvégzi helyetted egy hidraulikarendszer (vagy egy jókora villanymotor). Viszont neki nincsenek szép nagy izmai a karjában, ezért valahonnan vennie kell az energiát ahhoz, hogy ezt megtegye. Ezt az energiát a motortól veszi el: bekapcsol egy szivattyút, ami elkezdi nagy nyomással pumpálni az olajat, ez fog rásegíteni a kormányra. Alapjáraton azonban vannak ezzel bajok: a motor olyankor nem túlzottan erős. Ha például megpróbálsz vele elindul, nagy valószínűséggel lefullad, míg egy kicsit pörgetve ez sikerülni fog. Ha tehát alapjáraton próbálja megterhelni a motort a szivattyú, lehet, hogy nem fog neki sikerülni, mert a motor nem ad le kellő teljesítményt. Ezért egy kicsit felpörgeti, hogy nagyobb legyen a teljesítmény és az általa felvett teljesítmény ne állítsa meg a motort.

(aztán pedig jönnek a gépészek és elmagyarázzák, hogy igazából a nyomatékról van szó)

2010. jan. 28. 10:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:
100%
Miért nem lehet állóhelyzetben tekerni a kormányt.?
2010. jan. 28. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:
55%
Mert a kormány- és futómű sajátosságai miatt álló helyzetben sokkal nagyobb erő szükséges a kormány elfordításához, mint menet közben. Ez egyrészt kényelmetlen, másrészt nem tesz jót a kormányberendezésnek.
2010. jan. 28. 13:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!